חג לבן שחור
בשנת 1931 אימצה חברת קוקה קולה את דמותו של סנטה קלאוס כדי לקדם את מכירת משקאותיה גם בחורף. דמותו של סנטה, במקור דמות מהמיתולוגיה הסקנדינבית, הלובש בגדים ירוקים כצבע העצים ביער, הפכה להיות חלק אינטגרלי ממסע שיווקי של יצרנית המשקאות הגדולה בעולם. היום ברור לכולם שסנטה קלאוס לבוש בצבעי הדגל של חברת קוקה קולה וכשהוא רוצה להרוות את צימאונו הוא שותה את טעם החיים.
חג המולד כבר מזמן הפך מחג דתי נוצרי לחג גלובלי שמאפיינו הבולט ביותר הוא חגיגה של קניות. כי בתרבותנו כיום, כאשר אנו באמת רוצים לחגוג, אנו יוצאים וקונים משהו. המעשה של קוקה קולה…
כתבה בלעדית למנויי בראשית
להמשך קריאה התחברו או הצטרפו (שבוע ראשון מתנה!)
לא משנה אם תפתחו היום את ערוץ 13,14, Y-net, וואלה או מאקו, סביר להניח שתמצאו את אותו תמהיל ידיעות שנע על הספקטרום בין תחזיות אפוקליפטיות, פרסומות וקליקבייטים.
מה זה עושה לתודעה שלנו? איך זה משפיע עלינו שכולם מתבוננים על העולם דרך אותו פילטר שחור, מתועש וחסר חיים? איך זה משפיע על התודעה שלך?
טים קוק מנכ”ל אפל אמר פעם “אם אתה לא משלם על מוצר, כנראה שהמוצר זה אתה”. בבראשית אנחנו מציעים לך להפסיק להיות המוצר של מהנדסי התודעה והתקשורת. אנחנו מזמינים אותך להחזיק בכיס עוד זוג משקפיים, כזה שאפשר להתבונן דרכו כשהכל נראה שחור ולראות שיש גם זווית אחרת, שממנה רואים צבעים ואהבה ואור, ולדעת שבזכותך קיים אמצעי תקשורת אחד שלעולם לא ימכור את הנשמה.
תגובות