העבר הוא הדבר הבא
“מעולם בכל תולדות המוזיקה הפופולרית, לא קרה ששירים חדשים שהפכו ללהיטים השפיעו כל כך מעט על התרבות,” כתב לאחרונה היסטוריון המוזיקה טד גיויה במגזין “אטלנטיק”. כותרת המאמר היתה: “האם המוזיקה הישנה הורגת את המוזיקה החדשה?”
נתון מפתיע שפורסם לאחרונה גילה כי השירים החדשים הפופולריים ביותר בארה”ב מהווים פחות מ–5% מכל השירים שאנשים מאזינים להם. במילים אחרות: 95% מהשירים הכי מבוקשים בשירותי הסטרימינג הם שירים מפעם, להיטי עבר בז’אנרים שונים. מספר השירים החדשים בסטרימינג ירד ב–50% תוך שלוש שנים בלבד. אי אפשר לטעות בנתונים האלה. הם מדויקים ודיגיטליים. אנשים מבוגרים ואנשים צעירים רוצים את המוזיקה מן העבר. אנשים, גם צעירים, חוזרים בלהט למוזיקה מהעבר…
תוכן בלעדי למנויי בראשית
לצפייה התחברו או הצטרפו (שבוע ראשון מתנה!)
לא משנה אם תפתחו היום את ערוץ 13,14, Y-net, וואלה או מאקו, סביר להניח שתמצאו את אותו תמהיל ידיעות שנע על הספקטרום בין תחזיות אפוקליפטיות, פרסומות וקליקבייטים.
מה זה עושה לתודעה שלנו? איך זה משפיע עלינו שכולם מתבוננים על העולם דרך אותו פילטר שחור, מתועש וחסר חיים? איך זה משפיע על התודעה שלך?
טים קוק מנכ”ל אפל אמר פעם “אם אתה לא משלם על מוצר, כנראה שהמוצר זה אתה”. בבראשית אנחנו מציעים לך להפסיק להיות המוצר של מהנדסי התודעה והתקשורת. אנחנו מזמינים אותך להחזיק בכיס עוד זוג משקפיים, כזה שאפשר להתבונן דרכו כשהכל נראה שחור ולראות שיש גם זווית אחרת, שממנה רואים צבעים ואהבה ואור, ולדעת שבזכותך קיים אמצעי תקשורת אחד שלעולם לא ימכור את הנשמה.
תגובות