לא דובים ולא יער

היום, כשהעולם חרד מפני מלחמת עולם שלישית, קשה להאמין שעד 2016 הרעים היו אל–קעידה, והדוב הרוסי היה פריט נוסטלגי מהאייטיז. אבל כשדליפה מקמפיין הבחירות של הילארי קלינטון חשפה חומר מביך, נרקם ספין שהאשים את הרוסים בפריצה לשרתי המפלגה ובהתערבות מסיבית בבחירות בארה"ב, ומכאן והלאה הכל כבר היסטריה

כמעט שמונה שנים חלפו מאז החלה הפארסה הקרויה רוסיה–גייט (על משקל פרשת ווטרגייט הנודעת), שעיצבה במידה כה משמעותית את החשיבה הפוליטית של ימינו. על אף דעיכתה העגמומית והיעלמותה המביכה מאחורי וילאות ההיסטוריה, צליליה העכורים של עדיין מהדהדים והארס שלה מבעבע עד היום בנפשו של הציבור ברחבי העולם.

נוסע גלקטי, לו היה עוזב את כדור הארץ לפני כעשור ושב אליו כעת, היה משפשף את עיניו בתדהמה לנוכח הגרסה המחודשת של המלחמה הקרה המוצגת על בימות הפוליטיקה ואקרני התקשורת. הוא היה מן הסתם עוקב בתמיהה אחר העלילה העצלה והדמויות השטוחות, מקמט את מצחו לנוכח שפע הדיסאינפורמציה וצוחק במרירות אל מול האפקטים הזולים שנועדו לזרוע בו פחד כרוני. יש להניח שהיה נמלא תחושה מוזרה של דז’ה–וו, ושואל את עצמו איך, לעזאזל, הצליחה האנושות ליפול פעם נוספת למלכודת “העימות הבין–גושי”, שכתמיד, בזמן שהוא מעיב מעלינו בעננים קודרים הוא מיטיב עם האוליגרכיה ועם תאגידיה תאבי הממון. 

הרי רק לפני עשר שנים, במהלך אחד העימותים הטלוויזיוניים בין המועמדים לנשיאות ארה”ב, לעג ברק אובמה ליריבו הרפובליקני מיט רומני אחרי שהלה טען שרוסיה הינה האיום הגיאו–אסטרטגי הגדול ביותר של תקופתנו. “שנות השמונים התקשרו וביקשו את מדיניות החוץ שלהן בחזרה,” אמר אובמה בבוז על רקע תשואות הצחוק של הקהל, והוסיף: “אולי אתה לא יודע, אבל המלחמה הקרה הסתיימה לפני עשרים שנה”. אובמה, שרץ בימים ההם לכהונה שניה בבית הלבן, בסך הכל ביטא את רוח הזמן. הדוב הסלאבי הנורא היה אז עדיין דובון בלתי מזיק, והאומה הרוסית נחשבה לשותפה אסטרטגית ראשונה במעלה בעולם שבו “האיסלאם הקיצוני” נשא את הלפיד הנצחי של “הסכנה הקיומית”. אוסאמה בן–לאדן אמנם כבר שכב עם אבותיו, אבל פס הייצור התעמולתי המשיך להפיק את מותגי “הרשע” הבלתי נלאים, המשמנים את גלגליה של האימפריה הכלכלית והצבאית החזקה בהיסטוריה. 


לקריאת הכתבה המלאה התחברו או הצטרפו לבראשית

כתבות שאולי יעניינו אותך

קיצור תולדות החמאס

מי שמאשימים את נתניהו בהחלטה לבנות את החמאס חוטאים לאמת: הוא בהחלט שיכלל את השיטה, אבל היא נולדה פה עוד בשנות ה-70' העליזות והגיעה לשיא שגשוגה בזכות הספונסרים מארה"ב וקטאר. הרבה אינטרסים כרוכים בסיפור הזה, שלום וביטחון אינם כלולים בהם

מני אביב צולל לעומק כדי לגלות מי הם האחראים האמיתיים להקמת ארגון החמאס. התשובה, למרבה ההפתעה, היא לא ביבי

המורד מקמלוט

אחרי שדיווחנו כאן על ריצתו לנשיאות של רון דסנטיס מטעם המפלגה הרפובליקנית, מפציע בובי קנדי ג'וניור בתור הקלף הפרוע של הדמוקרטים. האם המירוץ הבא לנשיאות ארה"ב יתקיים בין שני מתנגדי גלובליזם, או שגם הפעם מדובר בשועל בתחפושת אפרוח?

אחרי שדיווחנו כאן על ריצתו לנשיאות של רון דסנטיס מטעם המפלגה הרפובליקנית, מפציע בובי קנדי ג’וניור בתור הקלף הפרוע של הדמוקרטים. האם המירוץ הבא לנשיאות ארה”ב יתקיים בין שני מתנגדי גלובליזם, או שגם הפעם מדובר בשועל בתחפושת אפרוח?

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]