האו״ם מטיל צנזורה על האינטרנט: ״אנחנו במלחמת מידע״

במהלך נאום בטקס פרסי הנובל הכריזה דוברת האו"ם מליסה פלמינג על מלחמה נגד "מיס ודיס-אינפורמציה" בנושאי הקורונה ושינוי האקלים

מליסה פלמינג

בראיון של דוברת האו״ם מליסה פלמינג בפורום הכלכלי העולמי משנה שעברה, אמרה פלמינג ש״המדע בבעלותנו, ואנחנו צריכים שהעולם ידע את זה״. בראיון פלמינג חשפה בפנינו את דרך העבודה של האו״ם עם חברות הטכנולוגיה הגדולות כדוגמאת גוגל – הטיית תוצאות חיפוש והצגת מידע שנחשב “מאומת” ע”י האו״ם תוך הסתרה וצנזורה של מידע שאינו תואם את הנרטיב הממסדי.

“אנחנו במלחמת מידע… ואנחנו צריכים להגביר באופן מסיבי את התגובה שלנו” הכריזה פלמינג בנאום. נראה כי האו”ם מעלה הילוך במלחמה שלו כנגד מה שהוא מכנה מיס ודיסאינפורמציה בנושאי הקורונה ומשבר האקלים, ומגביר את הלחץ שלו לשליטה מוחלטת על המידע העובר ברשת.

פלמינג אף האשימה בנאום את X (לשעבר טוויטר) בהפצת מידע מוטעה ודברי שטנה: ״כמובן, הפיטורין בטוויטר לא הותירו לנו אף אחד לעבוד איתו כדי לסמן תוכן פוגעני או אפילו תוכן שמסית לאלימות” היא מסבירה. “עכשיו אנחנו רואים שכמעט כל אחד יכול לקדם דיסאינפורמציה במחיר של מנוי בטוויטר”. אך היא מוסיפה שלא הכל אבוד מכיוון שיש ברשותם “צבא של שליחים מהימנים” שלוקח את התוכן של האו”ם, מקדם אותו בפלטפורמה, ובכך מאט את התפשטות ה”דיסאינפורמציה”. “הסלוגן החדש שאנחנו רוצים שיהיה לכולם באוזן כשהם גולשים באינטרנט הוא ‘עצור, היזהר לפני שאתה משתף'”.

לבסוף, פלמינג חושפת את הפיתוח האחרון של האו”ם במלחמת המידע “אנחנו יוצרים באו”ם מרכז פיקוח המאפשר תגובה מהירה כאשר אינפורמציה שגויה ודברי שטנה מאיימים, לא רק על האנשים והפעילות שלנו, אלא על הבעיות והמטרות עליהן אנחנו שוקדים”. לדבריה, מטרת היוזמה היא לקבוע סטנדרטים גלובליים “שכולנו יכולים לתמוך בהם כדי שנוכל לעבוד באופן קולקטיבי למען אינטרנט אנושי יותר”.

צפו בנאום המלא:

כתבות שאולי יעניינו אותך

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. הפיתרון לבעיית הצנזורה במנועי חיפוש הוא שימוש בכמה מנועי חיפוש בו-זמנית. לחפש מידע גם בגוגל, גם בבינג, גם בDuckduckgo, יאנדקס, יאהו, כל מה שקיים. יש גם פלטפורמות כמו Searx שמאגדות תוצאות חיפוש מכל מנועי החיפוש הקיימים.

  2. זאת אותה מטורללת שאמרה שהמדע בבעלותה חח, כנראה לא הבינה עד הסוף את השיטה המדעית ונוהגת כאחרונת הכבשים בעדר

[login_fail_messaging]