מדעי השליטה במדינה

הממסד מעלה הילוך בקרב "למניעת מיסאינפורמציה"

1. ג׳ו רוגן וקנדי ג׳וניור קוראים לעימות תקשורתי ששווה 2.6 מיליון דולר

החודש התראיין המועמד הנשיאותי רוברט פ. קנדי ג׳וניור (שבגיליון הקודם התפרסמו כאן פרופיל וריאיון איתו) לפודקאסט של ג׳ו רוגן, הפופולרי ביותר בעולם, שלו כ-15 מיליון צופים ושלוש מיליארד צפיות עד היום. בתוכנית דיברו רוגן וקנדי, בין היתר, על הניסויים הקליניים של פייזר, על חיסוני הקורונה, על חיסונים באופן כללי, על אוטיזם, על נזקי קרינת וויפי וקרינה בכלל, על איברמקטין ועל 5G. לאחר הריאיון התפרסמה במגזין Vice כתבה המשמיצה את התוכנית, ופרופ׳ פיטר הוטז, אורח תדיר ב-CNN וב-NBC, הגיב על הכתבה בציוץ בטוויטר שבו קרא לנאמר בפרק “מיסאינפורמציה” והצר על כך שבספוטיפיי אין יותר צנזורה.

הוטז הוא מדען חיסונים ופרופסור לווירולוגיה מולקולרית במכללת ביילור, יו”ר בבית החולים לילדים בטקסס וגם כתב ספר על בתו שכותרתו “חיסונים לא גרמו לאוטיזם של רייצ’ל: המסע שלי כמדען חיסונים, רופא ילדים ואבא לאוטיסטית.” לפרופ׳ הוטז קוראים רבים ״דו-פרצופי״ מפני שבתחילת הדרך הזהיר מפני הסכנות שבחיסוני הקורונה, אבל התהפך די מהר והחל להמליץ לציבור להתחסן ולשמור על הנחיות הקורונה, תוך כדי שהוא הופך לאחד המומחים המוזמנים ביותר לאולפני התקשורת המרכזית האמריקאית, על אף שלאורך הקריירה שלו קיבל מימון מחברות פארמה.

“הריאיון פשוט נורא”, צייץ הוטז, “מכל ההתקפות המקוונות שאני מקבל אחרי הפודקאסט האבסורדי הזה, ברור שרבים מאמינים בשטויות האלה”. הציוץ של פרופ׳ הוטז משך אש, ובמהרה יצר תגובת שרשרת: רוגן צייץ חזרה שהוא מזמין את הוטז לתוכנית שלו לקיים דיבייט, דיון בשידור חי, מול קנדי. הוטז ענה לרוגן ש”יהיה לו לא נוח” להתווכח איתו. בתגובה הציע רוגן לתרום 100,000 דולר לצדקה אם יגיע הוטז לדיון עם קנדי, וקנדי צייץ בתגובה: “פיטר, בואו סוף סוף נקיים את הדיון המכבד, החביב והאינפורמטיבי שמגיע לעם האמריקני”.

פרופ’ פיטר הוטז: סירב להתעמת עם רוברט קנדי ג’וניור

האקשן המשיך כאשר אחרים הצטרפו להצעת הכסף לתרומות תמורת הדיון. לדוגמה, המשקיע ביל אקמן הוסיף 150,000 דולר להצעה של רוגן, העיתונאי טים פול הוסיף 100,000 דולר, ולאחר שורה של תוספות, הגיעה הקופה לסכום כולל של 2.6 מיליון דולר (!) נכון לכתיבת שורות אלה. בינתיים הוטז חווה התמוטטות בטוויטר, ולמעשה אמר לרוגן, “בוא נעבור לפרטי”.

רוגן אִתגר לראשונה את פיטר הוטז כבר ב-2019, בדיון עם קנדי על מדע החיסונים, אבל הוא סירב כי: “[קנדי] הוא עו”ד והוא מאוד חכם והוא יודע איך לקיים ויכוחים בבית המשפט. ומה אני? אני מדען”. רוגן גם העביר בעבר ביקורת על ד”ר הוטז על כך שהוא מקדם בלעדית חיסונים, תוך התעלמות מפעילות גופנית, מצריכת ויטמינים ומתזונה בריאה.

בהמשך הסגה נשמעו בטוויטר קריאות כמו זו של טום ניקולס מהאטלנטיק, שחושב שהדיון יהיה מתחת לרמה של הוטז, וצייץ “אף איש מקצוע רפואי לא צריך להסכים לעשות זאת. לעולם לא. זה מרים לקונספירטור, מבזה את איש המקצוע הרפואי ורק משכנע את המטורפים שם בחוץ שקנדי צודק כי רופא אמיתי השקיע את הזמן לדון איתו. לעולם אל תתווכח עם קונספירטור”, הוסיף ניקולס, ככל הנראה אינו מודע לחצי העשור האחרון של תיאוריות קונספירציה שהתגשמו.

רוגן השיב לניקולס: “זו היתה יכולה להיות הצעה מצוינת, אם יכולת להבטיח שהתעשייה שאתה מייצג לא נכבשה לחלוטין על ידי מפלצות חסרות לב שיש להן היסטוריה של כמה מן הקנסות הפליליים הגדולים ביותר בהיסטוריה האנושית, כי ההונאה שלהן עלתה למאות אלפי אנשים בחייהם. זו היתה יכולה להיות הצעה מצוינת אם התעשייה שעליה אתה מגן לא תסתכל על בני אדם כהזדמנות ליצור עושר מטורף, ללא קשר להשלכות הטרגיות. אבל אתה לא יכול לעשות זאת, אז… אולי זה יהיה רעיון טוב לנהל דיון”.

למה שהוטז לא ירצה בעצם להתעמת עם קנדי ג’וניור, בעזרת האינטלקט המתנשא שלו ואם וה”מדע” בצד שלו? אולי כי אם דיון כזה יתרחש אי פעם, ורוב הסיכויים שזה לא יקרה, עוד אמת תצא לאור, עוד שקרים ייחשפו, ומגדל הקלפים של השקרים עלול לקרוס.

2. צנזורה על “מיסאינפורמציה”, גם על קנדי ג׳וניור

כדי שהתודעה של הציבור תמשיך להיות שבויה בזרועות האח הגדול, על צִנזור קולות שונים מן הנרטיב הממסדי להמשיך ולשלוט בשיח הציבורי, כדי שחס וחלילה לא ישמע הציבור הנבער עמדות ודעות שונות ויוכל להחליט בעצמו.

אי לכך, שיחה של רוברט פ. קנדי ג׳וניור עם הפסיכולוג ג׳ורדן פיטרסון בנושא חיסונים צונזרה והוסרה לפני כשבוע מיוטיוב, בטענה של מיסאינפורמציה: “הסרנו סרטון מן הערוץ של ג’ורדן פיטרסון בשל הפרת מדיניות המיסאינפורמציה של יוטיוב על חיסונים, האוסרת על תוכן הטוען שחיסונים גורמים לתופעות לוואי כרוניות, מלבד תופעות לוואי נדירות המוכרות על ידי רשויות הבריאות”, הסביר יוטיוב בהצהרה.

קנדי ופיטרסון מתחו ביקורת על יוטיוב על הסרת הסרטון באורך של שעה וחצי. הם האשימו את החברה בהתערבות בקמפיין בחירות לנשיאות. “האם על פלטפורמות מדיה חברתית לצנזר מועמדים לנשיאות?” שאל קנדי בטוויטר, שם נשאר הסרטון ללא צנזורה.

3. ראש האו”ם קורא לעידן חדש של צנזורה, ובמילים מכובסות – “מניעת מיסאינפורמציה”

מדיניות הצנזורה של יוטיוב מגובה היטב במדיניות הפופולרית של הארגונים הגלובליסטיים. “מדינות חייבות לטפל בנזק הגלובלי החמור שנגרם כתוצאה מהתפשטות השנאה והשקרים ברשת”, אמר בשבוע שעבר מזכ”ל האו”ם, אנטוניו גוטרס, בהשקת דוח חדש שנועד לחזק את אמינות המידע בפלטפורמות דיגיטליות.

“אסור להופעת הבינה המלאכותית להסיח את דעתנו מן הנזק שהטכנולוגיה הדיגיטלית כבר גורמת לעולמנו. התפשטות השנאה והשקרים במרחב הדיגיטלי גורמת נזק עולמי חמור כבר עכשיו. היא מלבה קונפליקט, מוות והרס. היא מאיימת על הדמוקרטיה ועל זכויות האדם. היא מערערת את בריאות הציבור ואת פעילות האקלים”, אומר גוטרס בנאומו הבלתי ייאמן, המשקף עד כמה אנחנו חיים בעולם הפוך, שבו התוקף הוא נתקף והאמת היא שקר.

דוגמה לגרף המתאר את “המידע המוטעה” בתחום האקלים בטוויטר

הדוח החדש טוען שעל המדינות להוביל את השמירה על הדיוק, על העקביות ועל האמינות של המידע הנחשף למשתמשים. “התקווה שלי היא שמסמך זה יהיה תקן זהב להנחיות פעולה לחיזוק שלמות המידע”, אמר.

המשפט החותם את החלק הנקרא “מטרת המסמך” הוא: ״עכשיו זה כבר ברור לכולם שעסקים כרגיל אינה אופציה”. במילים אחרות, כל האמצעים כשרים כדי לצנזר כל קול שאינו מתיישר עם הנרטיבים הגלובליסטים הממסדיים.

מקריאת המסמך עולה כי הכיוון של האו”ם הוא להמליץ לממשלות לכפות על חברות הטכנולוגיה אסדרה (רגולציה) הדוקה יותר, כדי שיפעלו כ”שוטרים” האוכפים את קוד ההתנהגות המוצע.

איור מתוך דוח האו״ם לשמירה על יושרת המידע

4. יושרת המידע ביעדי פיתוח בר-קיימה של אג׳נדת 2030

בעמוד 14 של דוח האו”ם מוצגות הסיבות, בהתאם לתפיסת האו”ם, לפגיעה בהשגת יעדי הפיתוח הבר-קיימא, שהן חלק מן האג׳נדה של שנת 2030. הסיבות כמובן קשורות למיסאינפורמציה או לדיסאינפורמציה ולפגיעה ביושרת המידע, לא חלילה לפעולות של הארגונים הגלובליסטיים ושל שליחיהם. אביא לפניכם חלק מ-17 המטרות והפגיעה בהן, כפי שמציגן האו”ם, לצד הפרשנות שלי למניפולציה התודעתית:

מטרה 1: לא לעוני

נוסח דו”ח האום: “מידע שגוי ודיסאינפורמציה משפיעים על מאמצי מיגור העוני ועל הכלכלה העולמית. מצוקה כלכלית יכולה לתדלק התפשטות קיטוב ושקרים מלאי שנאה, גם על קבוצות מודרות. משבר יוקר המחיה הוא קרקע פורייה במיוחד להפצת דיסאינפורמציה המפילה את האשמה של עליית מחירי האנרגיה או איבוד פרנסה על המעבר לאנרגיה מתחדשת”

פרשנות: העוני אינו נגרם בגלל מלחמות, פגיעה בשרשראות אספקה עולמיות, עליית מחירי האנרגיה, פגיעה בחקלאות ובחוואים ובתעשיית המזון. העוני הוא בגלל הפצה של מיסאינפורמציה ודיסאינפורמציה.


מטרה 3: בריאות טובה ורווחה

נוסח דו”ח האום: “במהלך מגפת הקורונה חתרה מגפה של מיסאינפורמציה ודיסאינפורמציה תחת האמון בבריאות הציבור והמוטיבציה לחיסונים. האיום לבריאותם ולרווחתם של הילדים כתוצאה מחשיפה לתוכן מזיק נמשך”

פרשנות: איננו מקבלים אחריות לאף נזק שגרמנו במהלך הקורונה, כולל למבוגרים ולילדים שנפגעו מן התרכיב הגנטי הניסיוני, וגם לא אחריות למבוגרים ולילדים שנפטרו לאחר הזריקה. למעשה, הפגיעות בילדים וסיכון הציבור הם בגלל מידע כוזב והפצתו.


מטרה 5: שוויון מגדרי

נוסח דו”ח האום: “דברי שנאה ודיסאינפורמציה מבוססי מגדר מבקשים להכניע בשיטתיות נשים על ידי השתקתן, ולדחוק אותן מן המרחב הציבורי. לדברי שנאה יכולות להיות השפעות הרסניות, מדיכוי קולן של נשים, יצירת צנזורה עצמית ועד ליצירת נזק מקצועי ותדמיתי והסתה לאלימות פיזית”.

פרשנות: השלכה קלסית. הארגונים הגלובליסטיים יוצרים בשיטתיות השתקה, הגחכה, הקטנה והסתה. כמה נוח להפיל את הנזקים הללו על דברי שנאה ומיסאינפורמציה. הקורבנות שהם בחרו הפעם הן נשים, בשם אג׳נדת המגדר שנדחפת לגרון של כולנו בכוח, דרך מסגרות החינוך והמדיה החברתית. מי שמערער את מקום והגדרת האישה ואת המיניות של בני האדם הם הארגונים הבאים להזהיר מפני הנזקים שהם בעצמם יוצרים.


מטרה 6: מים נקיים ותברואה

נוסח דו”ח האום: ״שני מיליארד בני אדם חיים ללא שירותי מי שתייה המנוהלים בבטחה. מיסאינפורמציה ודיסאינפורמציה בנוגע לבטיחות מי שתייה ולתברואה עלולים לגרום להשפעות בריאות מסוכנות.״

פרשנות: שנפתח את שאלת הפלואוריד או האלומיניום במים ושאר החומרים שמוסיפים להם בשם ה”תברואה” ונבין מהם הנזקים שהם גורמים לאדם? עדיף שלא, לפי האו”ם, שאילת שאלות והצפת מידע ונתונים יכולים לגרום להשפעות בריאות מסוכנות.


מטרה 7: אנרגיה נקייה ובת השגה

נוסח דו”ח האום: “מיסאינפואמציה ודיסאינפורמציה בנושא האקלים נובע ברובו בתעשיות הדלקים המאובנים המערערות את המעבר הדחוף לאנרגיה נקייה יותר, ומצמצמות את חלון ההזדמנויות לספק עתיד בר-קיימה לכולם”.

פרשנות: נשמע שבגלל הנתונים, הראיות וההוכחות המוצפות על “משבר” האקלים, והקולות שאינם מתיישרים עם הנרטיבים הממסדיים, הטוענים וטענו כבר רבות בעבר שכולנו הולכים למות וכדור הארץ ייכחד אוטוטו, מדינות מתקשות לחוקק את חוקי האקלים ולפרוש מקורות אנרגיה “ירוקים” בעולם.


מטרה 8: פרנסה וצמיחה כלכלית

נוסח דו”ח האום: “מחקרים מצביעים על ההשפעות המזיקות של מיסאינפורמציה, דיסאינפורמציה ודברי שנאה על הכלכלה”

פרשנות: המסמך מפנה לשני מחקרים: 1) רוברטו קאבזוס ו-CHEQ, “העלות הכלכלית של שחקנים גרועים באינטרנט: חדשות מזויפות, 2019”; ו-London Economics, “העלות של שקרים: הערכת ההשפעה האנושית והפיננסית של מיסאינפורמציה בנוגע לקורונה ברשת בבריטניה”, דצמבר 2020.
נשמע ששוב כל מה שלא מיישר קו עם הנרטיב של הגלובליסטים הוא מסוכן וגורם נזקים. גם כאן, נזקי הכלכלה של משבר הקורונה נגרמים לדבריהם בגלל מיסאינפורמציה ודיסאינפורמציה, ולא בגלל שיתוק המשק העולמי לשלוש שנים.


מטרה 10: הפחתת חוסר השוויון

נוסח דו”ח האום: “מיסאינפורמציה, דיסאינפורמציה ודברי שנאה באינטרנט מקטבים חברות וקהילות פגיעות שכבר נדחקו לשוליים, ויכולות להגביר הדרה חברתית, כלכלית ופוליטית”.

פרשנות: למי שבשלב הזה שורפות האוזניים או העיניים, איחוליי. קשה להנדס לכם את התודעה. כאנשים שככל הנראה חוו על בשרם הדרה או אפליה תחת רקע כזה או אחר בשנים האחרונות, אתם ודאי מופתעים כמוני לראות את רמת החוצפה שיש בהאשמה של מידע, של עמדות ושל דעות שאינם מתיישבים עם מיניסטריון האמת של האו”ם, בהדרה חברתית כלכלית ופוליטית. האם באמת בהפחתת חוסר שוויון עוסק האו”ם או האם העולם הפוך?


מטרה 11: ערים וקהילות בנות קיימה

נוסח דו”ח האום: “מאמצים להפוך ערים וקהילות יותר בנות קיימה יכולים להתערער בשל דיסאינפורמציה ששוללת או מסיטה את תשומת הלב מן ההשפעות של פעילות אנושית על הסביבה”.

פרשנות: רגע, רגע, אז שכחנו שגורם זיהום מספר אחד בערים הוא בנייה? זה מופיע בדוח עיריית ניו יורק לדוגמה, האם גם זה דיסאינפורמציה? האם כל ה”אשמה” היא על ה”פעילות האנושית”?
ולמה לא שמים את הדגש יותר על פעילות תאגידית מזהמת? אם באמת הסביבה היא מה שחשוב לארגונים הגלובליסטיים?!


מטרה 13: פעולת אקלים

נוסח דו”ח האום: “דיסאינפורמציה אקלימית והאינרציה שהיא מעודדת מערערות את המאמצים לנקוט פעולה דחופה כדי לטפל במשבר האקלים, כולל באמצעות מניעת המעבר המכריע מדלקים מאובנים מזהמים לאנרגיה מתחדשת והשקעות דחופות בחוסן אקלימי”.

פרשנות: בגלל שואלי השאלות אי אפשר להתקדם עם אג׳נדת האקלים מהר מספיק ועד הסוף. בקיצור, אתם מפריעים לנו כשאינכם מיישרים קו. הרי אמרה כבר דירקטורית התקשורת של האו”ם בריאיון: “המדע בבעלותנו, ואנחנו צריכים שהעולם ידע את זה”, ועל כן הם חברו לגוגל כדי להשפיע על כל תוצאות החיפוש של שאילתת “שינויי אקלים”, כדי שחס וחלילה לא יצאו תוצאות שלא תואמות את הנרטיב, את האמת ואת הגרסה שלהם ל”מדע”.


מטרה 16: שלום, צדק ומוסדות חזקים

נוסח דו”ח האום: “דיסאינפורמציה ודברי שנאה שימשו כדי להשפיע על מערכות בחירות ונרטיבים ציבוריים וכדי לזרוע בלבול, וכן הם שימשו לערעור יריבים, לסיכול מאמצים להשכנת שלום, להסתה לאלימות, להארכת סכסוך ולערעור האמון בשלטון החוק. מאמצים לקידום חברה שוחרת שלום ומכילה ותפקיד האו”ם בתמיכה בשלום ובביטחון, הושפעו קשות כתוצאה מכך”.

פרשנות: ואולי יש פה מוטיב מעודד במקצת… נראה שערעור על הנרטיב שמציעים הארגונים הגלובליסטיים, שאילת שאלות, הצפת מידע נוסף כדי לאפשר לאנשים לבחור בעמדתם, וכן פעולות התנגדות – אכן משפיעות ומעכבות את פרישת האג׳נדות.


לסיכום, לא במקרה הזהיר השבוע האיחוד האירופי את טוויטר – את מאסק ואת המנכ״לית החדשה – שאם לא יחילו צנזורה הדוקה לפי חוקי המיסאינפורמציה ודיסאינפורמציה של האיחוד עד 25 באוגוסט 2023, תהיה זאת הפרה של חוקי ה-DSA החדשים (Digital Service Act), הרלוונטיים לחברות ביג-טק. העולם מעלה הילוך ומהדק את החגורה על השליטה על מה שאנחנו אומרים, בתכנים שאליהם אנחנו נחשפים ולא אהסס לומר, גם במה שאנחנו חושבים ומרגישים.

5. הממשל הפדרלי בארה״ב נתבע: חוקי אכיפת מיסאינפורמציה ודיסאינפורמציה הם פגיעה חוקתית

וקצת חדשות טובות לסיום – התובע הכללי של מדינת מיזורי בארה״ב, אנדרו ביילי, הודיע השבוע שהגיש תביעה נגד עשרות בכירים בממשל הפדרלי המעורבים בצנזורה, כי השתקה של מיסאינפורמציה ודיסאינפורמציה ואכיפתן הן למעשה עבירות על התיקון הראשון לחוקת ארה״ב. לפי דברי התובע הכללי: “המשרד שלי השיג יותר מ-20,000 עמודים של ראיות המפרטות מאמצי צנזורה יוצאי דופן של מגוון פקידים בממשל הפדרלי. מדובר בראיות של עדי מפתח, כולל ד”ר אנתוני פאוצ’י ובכירים מה-FBI, מחלקת המדינה, המחלקה לביטחון פנים, ראש בריאות הציבור וה-CDC. הראיות שחשפנו רק מתחילות לגרד את פני השטח של הפרות התיקון הראשון. התביעה הזאת עוסקת בהשגת אמת ובאחריות.

השופט גורסץ’ סבר לאחרונה כי גורמים פדרליים כנראה לחצו על חברות הביג-טק (פייסבוק, טוויטר וכו׳ – א.פ) להסתיר מידע על מדיניות המגפה שאיתה לא הסכימו. 20,000 עמודי הראיות שבידינו מגלים שהחשדות של השופט גורסץ’ הם למעשה מציאות מפוכחת. האסטרטגיה של הממשלה לדכא ביטוי תוך הפרה של התיקון הראשון היא משולשת:

ראשית, גורמים רשמיים מנסים לפגוע בחברות הביג-טק באמצעות איום להסיר את ההגנות המשפטיות שלהן או בפרסום הצהרות המזיקות מאוד לתדמית הציבורי של החברה; שנית, בגיבוי האיומים הקודמים מתקשרים גורמים רשמיים עם החברות מאחורי הקלעים, מסמנים תכנים ספציפיים שאינם אוהבים ומנדנדים לחברות להשתיק תכנים אלה; שלישית, ברגע שגורמים רשמיים איימו על חברות הטכנולוגיה וסימנו תוכן ספציפי, ההבטחה הסמויה מגיעה: אם חברות הטכנולוגיה יצנזרו כשיתבקשו, הממשלה תחזור בה מהצהרותיה הפומביות הפוגעות בחברות.

פעילויות הצנזורה נפוצו כל כך עד שהמשרד לביטחון המולדת הקים בשנה שעברה ועדת דיסאינפורמציה, כדי לתאם מאמצי צנזורה בין סוכנויות ממשלתיות. בעקבות מאמצים אלה אפיין בית המשפט את המחלקה לביטחון המולדת כמרכז העצבים של מפעל הצנזורה בניהול פדרלי, כפי שראינו בתיאום בין גורמים במחלקה לביטחון המולדת וה-FBI, בניסיונם להשתיק את סיפור המחשב הנייד של האנטר ביידן.

בעזרת תביעה זו אנחנו נלחמים כדי להגן על החירויות שלנו מכל התערבות ממשלתית. לאף פקיד ממשלתי אין זכות לומר לנו מה לחשוב, מה לומר או מה לשמוע. לכן, התביעה הזאת כל כך חשובה. השאלה של זמננו היא אם האמריקאים ייהנו מן המורשת של חופש הביטוי שנמסרה לנו מדור המייסדים או שמא הממשלה תשלוט במה שאנו אומרים, שומעים ובאופן שבו אנו מתווכחים על אמיתות הטענות והטיעונים. אנחנו כלואים בוויכוח קשה על עצם אופי האומה שלנו. אם לא נגבור על פקידי ממשל המבקשים לשלוט בחופש הביטוי, מיליוני אמריקאים יישארו עם מה שהשופט גורסץ’ תיאר כקליפה של דמוקרטיה ועם חירויות אזרח חלולות באותה מידה”.

כתבות שאולי יעניינו אותך

עת השתחררתי הרופאים לא המליצו לי דבר

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של "דיאלוג פתוח ישראל", ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של “דיאלוג פתוח ישראל”, ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

המורד מקמלוט

אחרי שדיווחנו כאן על ריצתו לנשיאות של רון דסנטיס מטעם המפלגה הרפובליקנית, מפציע בובי קנדי ג'וניור בתור הקלף הפרוע של הדמוקרטים. האם המירוץ הבא לנשיאות ארה"ב יתקיים בין שני מתנגדי גלובליזם, או שגם הפעם מדובר בשועל בתחפושת אפרוח?

אחרי שדיווחנו כאן על ריצתו לנשיאות של רון דסנטיס מטעם המפלגה הרפובליקנית, מפציע בובי קנדי ג’וניור בתור הקלף הפרוע של הדמוקרטים. האם המירוץ הבא לנשיאות ארה”ב יתקיים בין שני מתנגדי גלובליזם, או שגם הפעם מדובר בשועל בתחפושת אפרוח?

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]