שוויץ: פיקוח על ״דברי שנאה״ – לטובתנו או לרעתנו?

בכנס הפורום הכלכלי העולמי שהתקיים בשבוע שעבר בדאבוס, עלה לדיון נושא מעניין: ״דברי שנאה" (hate-speech) לא חוקיים. מי מחליט מה נחשב דברי שנאה? ככל הנראה - השקרנים הגדולים ביותר

בשלוש השנים האחרונות היינו עדים לעליית מדרגה בדרך שבה הממסד העולמי מהדק את שליטתו על חופש הביטוי שלנו. הוא עושה זאת על ידי צנזורה באמצעי התקשורת המרכזיים וברשתות החברתיות, השתקה של מומחים בתחומים מגוונים, שלילת רשיונות, תביעות או מחיקת פרסומים מדעיים. לפי התוכנית הגלובליסטית, מגמת הידוק החגורה על האזרחים נמשכת ותימשך ביתר שאת.

בכנס הפורום הכלכלי העולמי שהתקיים בשבוע שעבר בדאבוס, עלה לדיון נושא מעניין: ״דברי שנאה (hate-speech) לא חוקיים. מדובר ביוזמות של התקנת חוקים פליליים על ידי ממשלות, המקבלות על עצמן את יוזמות הארגונים הגלובליסטיים כגון האיחוד האירופי, האו״ם, והפורום הכלכלי. לדוגמה, יוזמה שתוציא מחוץ לחוק כל נושא או שיח שלא מתכתב ולא מחמיא לאג׳נדות הממסדיות כדוגמת משבר האקלים, מגיפת הקורונה, נושאים מגדריים ועוד. במסגרת הכנס אמרה ורה ג׳ורובה מהאיחוד האירופי, שהם צריכים לגייס מומחים בשפה המקומית ובחוק המקומי בכל מדינה כדי לקדם את הרעיון הזה, וכן שיוזמות אלה מתקרבות גם לארה״ב. בתזמון מסונכרן להפליא, גם במדינת ניו סאות׳ ו-וויילס באוסטרליה יצאו לאחרונה עם קמפיין ״פשעי שנאה״ חדש.

“ובישראל? לפני חודשיים, עם עזיבתו של שר התקשורת היוצא יועז הנדל, אימץ השר הנכנס, שלמה קרעי, את המלצות הוועדה להסדרת הרגולציה על רשתות חברתיות הפועלות בישראל”

ובישראל? לפני חודשיים, עם עזיבתו של שר התקשורת היוצא יועז הנדל, אימץ השר הנכנס, שלמה קרעי, את המלצות הוועדה להסדרת הרגולציה על רשתות חברתיות הפועלות בישראל. ההמלצות כוללות תחומים רבים שעל פני השטח נראים חיוביים ולכאורה באים להגן על האזרח מפני הרשתות או מפני נזק ממשי. לדוגמה, הקמת רגולטור שיפקח על הפלטפורמות החברתיות הגדולות שפועלות בישראל, חובת שקיפות מול המשתמשים, קביעת הסדר מהיר במיוחד לצורך טיפול בתוכן מיני פוגעני ובריונות כלפי קטינים, או יצירת מנגנון ערעור למשתמשים שחשבונם הוגבל או נחסם.

מחסום שהוצב לקראת כנס “הפורום הכלכלי העולמי” בעיירה האלפינית דאבוס שבשבוויץ

אבל בד בבד, נטועים בתוך ההמלצות הללו גם נושאים שמתכתבים עם האג׳נדות העולמיות שמהדקות את השליטה על חופש הביטוי. הנה כך, בכותרת הודעה שהוציאה דוברות משרד התקשורת: ״אחרי האיחוד האירופי, גם מדינת ישראל מתכוונת להחיל רגולציה על הרשתות החברתיות״. והפירוט: ״החלת אחריות משפטית על הפלטפורמות לטפל בתכנים בלתי חוקיים ופוגעניים, הפעלת מוקד דיווח על תכנים לא חוקיים פוגעניים, הסמכת ‘מדווחים אמינים’ שיסייעו בהתמודדות עם תכנים בלתי חוקיים ופוגעניים, הסמכת בתי משפט להוציא צווים להסרת תכנים בלתי חוקיים ופוגעניים״ ועוד. המלצות הוועדה להסדרת הרגולציה ישמשו בסיס לחוק שעליו שוקדים במשרד התקשורת.

אבל מי יחליט מהם אותם ״תכנים בלתי חוקיים ופוגעניים״? מי יסמיך את אותם ״מדווחים אמינים״? ומי הם יהיו? מי הם אותם אנשים שיקבלו לידיהם כוח בלתי מידתי לדווח על אחרים, ולמה? האם לנו, ציבור האזרחיות והאזרחים, אין מקום לתרום לדיון שבו ייקבע מה מותר לחשוב, מה אסור לחשוב, ואיך מותר או אסור להתבטא?


אהבתם את הכתבה? הצטרפו לבראשית וביחד נחזיר את השפיות והאמת למיינסטרים (חודש ניסיון מתנה!)

מה זה עיתון בראשית?
עיתון בראשית קם בתחילת שנת 2022 במטרה ליצור תקשורת ששמה את האדם הקטן במרכז התמונה. העיתון אסף תחתיו חבורה של אנשי תקשורת שהתייאשו מאמצעי התקשורת הקיימים אחרי שהבינו שהם אינם קיימים בשביל לשרת אותנו, אלא את בעלי הכסף וההשפעה. לעיתון אין משקיעים גדולים או מפרסמים שאומרים לו מה להגיד (ומה לא) והוא נתמך לחלוטין על הקוראים והתומכים שלו.

כתבות שאולי יעניינו אותך

עת השתחררתי הרופאים לא המליצו לי דבר

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של "דיאלוג פתוח ישראל", ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של “דיאלוג פתוח ישראל”, ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]