להיכנס לאזור הנוחות
הן מצפות לך בכל תחנת דלק, נאמנות כמו כלב לברדור, צפויות כמו טוקבקים, מפנקות כמו נעל בית ישנה
יום כיפור האחרון. הילדים שלי שואלים אם ה–SO GOOD פתוח. עניתי שלא, זה יום כיפור. המבט על הפנים שלהם שידר הלם. כאילו הבוקר לא יעלה מחר, כאילו הגשם יזרום כלפי מעלה מעכשיו, כאילו בגלגלצ יהיה שיר שאשכרה בא לי לשמוע. משהו בסדר העולם שלהם השתנה אם אפילו ה–SO GOOD סגור, זה רציני היום כיפור הזה. חטאנו לפניך, רחם עלינו, פתח שערי שמיים לתפילתנו ופתח את ה–SO GOOD
למעננו. אבא, תרחם.
חנות נוחות. הדבר הזה שהוא נקודת אור צהובה– אדומה שאתה רואה ממרחקים באמצע כביש ארוך וחשוך ואומר לך “בואי”. בסוף יום, באמצע יום, בהתחלה של יום, הן תמיד שם. בתחנת הדלק. מחכות לך. אין שם הפתעות גדולות אבל יש שם שפע. ולא, אין צורך שתבחרי, למה לא גם וגם? והשפע הזה פה בשבילך. בשבילך. בשבילכם. ולרגע אתה האסי בוזגלו של החיים. באמצע הנסיעה והפקקים והשמש והקללות והשוטרים, אתה נכנס פנימה. כמו לבוא לאכול אצל ההורים כשאתה בן 27 וגר בדירה מחולקת לשביעיות בדרום תל אביב בלי מזגן. המקרר שם. מחכה לך. תבוא. הכל מסודר כמו שאתה מכיר…
כתבה בלעדית למנויי בראשית
להמשך קריאה התחברו או הצטרפו (שבוע ראשון מתנה!)
לא משנה אם תפתחו היום את ערוץ 13,14, Y-net, וואלה או מאקו, סביר להניח שתמצאו את אותו תמהיל ידיעות שנע על הספקטרום בין תחזיות אפוקליפטיות, פרסומות וקליקבייטים.
מה זה עושה לתודעה שלנו? איך זה משפיע עלינו שכולם מתבוננים על העולם דרך אותו פילטר שחור, מתועש וחסר חיים? איך זה משפיע על התודעה שלך?
טים קוק מנכ”ל אפל אמר פעם “אם אתה לא משלם על מוצר, כנראה שהמוצר זה אתה”. בבראשית אנחנו מציעים לך להפסיק להיות המוצר של מהנדסי התודעה והתקשורת. אנחנו מזמינים אותך להחזיק בכיס עוד זוג משקפיים, כזה שאפשר להתבונן דרכו כשהכל נראה שחור ולראות שיש גם זווית אחרת, שממנה רואים צבעים ואהבה ואור, ולדעת שבזכותך קיים אמצעי תקשורת אחד שלעולם לא ימכור את הנשמה.
תגובות