המתייוונים החדשים
מדי שבוע יעביר כאן עמׂר בוגר (מומחה מדופלם בהתנהלות לא כלכלית ומספר 5 מיליארד ברשימת עשירי העולם), מדריך לחיים ללא מסגרת אשראי. והשבוע: איך לא להיות מנה עיקרית בארץ אוכלת יושביה
פעם ביקרתי חבר באירלנד וביום סגרירי טיפוסי הוא לקח אותנו לטרק לפסגה של הר בקילארני. הכנו סנדוויצ’ים ויצאנו לדרך. בעודנו מטפסים ומשתאים מהערפל הסמיך וחמישים גוונים של טחב ירוק אני רואה את הפסגה מחכה לנו עוד קצת במעלה המשעול והקיבה מתחילה לקרקר בציפייה לסנדוויץ’. בצעדים האחרונים מתגלה האמת החומצית, זו לא הפסגה, השביל ממשיך… מפח הנפש הזה חזר על עצמו עוד כמה פעמים עד שכבר לא האמנתי למראה עיניי, עוד פסגה מזוייפת שעושה לי טיזינג ומרחיקה ממני את ארוחת הבוקר. בסוף הגענו באמת לפסגה, סחופת רוחות ורטובה, ללא כל תחושת סיפוק והגשמה בלעתי את הסנדוויץ’ ודילגתי בדרך למטה, מעכל את השיעור שלמדתי.
מאותו יום הסתכלתי אחרת על הג’ינג’י המאמין הזה ותעצומות הנפש שלו כשזה מגיע להתמודדות עם פסגות “מזוייפות”, קשיי החיים ושאלות קיומיות. אני אפילו חושד שהוא רקח את הטיול הזה כדי לתת לי טעימה מהגרסה המקומית לשיעור שנתתי לו שנה קודם בארץ על המשמעות של “ארץ אוכלת יושביה”…
כתבה בלעדית למנויי בראשית
להמשך קריאה התחברו או הצטרפו (שבוע ראשון מתנה!)
לא משנה אם תפתחו היום את ערוץ 13,14, Y-net, וואלה או מאקו, סביר להניח שתמצאו את אותו תמהיל ידיעות שנע על הספקטרום בין תחזיות אפוקליפטיות, פרסומות וקליקבייטים.
מה זה עושה לתודעה שלנו? איך זה משפיע עלינו שכולם מתבוננים על העולם דרך אותו פילטר שחור, מתועש וחסר חיים? איך זה משפיע על התודעה שלך?
טים קוק מנכ”ל אפל אמר פעם “אם אתה לא משלם על מוצר, כנראה שהמוצר זה אתה”. בבראשית אנחנו מציעים לך להפסיק להיות המוצר של מהנדסי התודעה והתקשורת. אנחנו מזמינים אותך להחזיק בכיס עוד זוג משקפיים, כזה שאפשר להתבונן דרכו כשהכל נראה שחור ולראות שיש גם זווית אחרת, שממנה רואים צבעים ואהבה ואור, ולדעת שבזכותך קיים אמצעי תקשורת אחד שלעולם לא ימכור את הנשמה.
עומר, זה אתה המתייוון?