איך ליפול על הצד הנכון של תרבות הצריכה
מדי שבוע יעביר כאן עׂמר בוגר (מומחה מדופלם בהתנהלות לא כלכלית ומספר 5 מיליארד ברשימת עשירי העולם), מדריך לחיים ללא מסגרת אשראי.
איזה כיף זה לעשות קניות, נכון? לקבוע עם חברה בקניון ממוזג, לאסוף שקיות נייר ממותגות ולשתות קפה בסניף גנרי. או לשבת מאוחר בלילה כשכולם ישנים ולקרוא באמזון ביקורות על גרבי עבודה (או בעלי אקספרס למי שמעדיפים לקנות בזול מוצר באיכות נחותה אבל מסופקים כי זול פי חמש מבול אותה אוזניית בלוטות’ בתחנת דלק). בסוף הלכתי על גרבי גולדן טו באמזון, אפילו שכמה אמריקאים התלוננו שהן צרות מדי בעקב, מתוך אמונה שהעקבים שלהם שמנים. צדקתי.
בא לי להתנשא ולהגיד שלא הבנתי את זה אף פעם, אבל זה לא נכון. אם כבר באמריקאים עבי קרסול עסקינן, אני זוכר את היום שהגעתי לניו יורק מהג’ונגלים של אמריקה הלטינית, ובדיוק נכנס לי כסף…
כתבה בלעדית למנויי בראשית
להמשך קריאה התחברו או הצטרפו (שבוע ראשון מתנה!)
לא משנה אם תפתחו היום את ערוץ 13,14, Y-net, וואלה או מאקו, סביר להניח שתמצאו את אותו תמהיל ידיעות שנע על הספקטרום בין תחזיות אפוקליפטיות, פרסומות וקליקבייטים.
מה זה עושה לתודעה שלנו? איך זה משפיע עלינו שכולם מתבוננים על העולם דרך אותו פילטר שחור, מתועש וחסר חיים? איך זה משפיע על התודעה שלך?
טים קוק מנכ”ל אפל אמר פעם “אם אתה לא משלם על מוצר, כנראה שהמוצר זה אתה”. בבראשית אנחנו מציעים לך להפסיק להיות המוצר של מהנדסי התודעה והתקשורת. אנחנו מזמינים אותך להחזיק בכיס עוד זוג משקפיים, כזה שאפשר להתבונן דרכו כשהכל נראה שחור ולראות שיש גם זווית אחרת, שממנה רואים צבעים ואהבה ואור, ולדעת שבזכותך קיים אמצעי תקשורת אחד שלעולם לא ימכור את הנשמה.
תגובות