הצל הנשי המושלם

איך סדרה על נערה סדיסטית עם חיבה למוות שברה את שיא הצפיות העולמיבשבוע הראשון שעלתה לאוויר? ומה הפסיכואנליטיקאי יונג עשוי היה לומר על כך?

כדי להבין את ההיסטרייה העולמית (וגם הפרטית שלי) סביב עלייתה של סדרת המופת “וֵנְסְדֵיי” לאוויר הנטפליקס, טוב לחזור לעץ האפל והנהדר שממנו צמחה, “משפחת אדמס”. 

משפחת אדמס המהוללת נולדה בשנת 1937 כקומיקס שיצר המאייר האמריקאי צ’ארלס אדמס. הקומיקס פורסם תחילה במגזין “הניו-יורקר” והיה פופולרי מאוד. מאוחר יותר נוצרו גרסאות של סרטים וסדרות על בסיס אותו קומיקס. בין היתר הסרט משנת 1991 בכיכובן של אנג’ליקה יוסטון וכריסטינה ריצ’י, שאני באופן אישי צפיתי בו לפחות מאה פעם כילדה תודות להעדר הפיקוח על הרגלי הצפייה שלי. משפחת אדמס בגדול נוצרה כביקורת תרבותית ומעין פרודיה על המשפחה האמריקאית הקלאסית. היה שם את המבנה המקובל של משפחה, אך בניגוד לחלום האמריקאי, משפחת אדמס היו מראה אפלה וכה מצחיקה. העיסוק במוות היה מרכזי בהוויה שלהם והם תפסו ייסורים כסוג של בילוי. בין קרובי המשפחה שלהם יש מכשפות, קוסמים, רוצחים סדרתיים וחולי נפש והם כולם חלק אינטגרלי וחשוב במשפחה. החברה איכשהו קיבלה או בלעה את הצפרדע השחורה, אולי כי צ’ארלס אדמס ברא אותם כמעין אצולה עשירה. בכל זאת אמריקה.


לקריאת הכתבה המלאה התחברו או הצטרפו לבראשית

כתבות שאולי יעניינו אותך

עת השתחררתי הרופאים לא המליצו לי דבר

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של "דיאלוג פתוח ישראל", ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של “דיאלוג פתוח ישראל”, ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]