קבוצה בינלאומית של עורכי דין מתריעה בפני הסכנות של האמנה לענייני מגיפות של ארגון הבריאות העולמי

הקבוצה דנה בדרכים האפשריות להתנגדות לאמנת המגיפות של ארגון הבריאות העולמי והתריעה על הסכנות של התקנות החדשות, שחותרות כנגד הסמכות הריבונית של המדינות הדמוקרטיות

בסוף השבוע שבין ה-30 ביוני ל-2 ביולי התכנסה קבוצת עורכי דין מעשרה מדינות כדי לדון בדרכי הפעולה האפשריות כנגד יוזמות חדשות של ארגון הבריאות העולמי. הארגון העמיד להצבעה בפני המדינות החברות בארגון שתי הצעות שעומדות לאישור, אמנה לענייני מגפות (CA+) וכן תיקונים לאמנה הבינלאומית לניהול בריאות (IHR). מטרתן של שתי האמנות היא להגדיל את כוחו של ארגון הבריאות העולמי במצבי חירום בריאותיים.

עורכי הדין פרסמו הצהרה לעיתונות כנגד אמנת הבריאות החדשה של ארגון הבריאות העולמי. בהצהרה הם מתריעים על הסכנות החמורות למשטר הדמוקרטי, תוך הפרה ברורה של זכויות אדם בסיסיות. עורכי הדין טוענים כי במידה והדברים יאושרו על ידי המדינות החברות בארגון תהיה זו הפרה בוטה של הריבונות המדינית של המדינות הדמוקרטיות. ארגון הבריאות העולמי לוקח לעצמו סמכות להכריז על מגפה ולפעול בהתאם תוך מעקב אחר אזרחים והגבלת צעדיהם.

קבוצת עורכי הדין כוללת עורכי דין מאירופה עם תמיכה בינלאומית מעורכי דין נוספים ברחבי העולם. הכינוס התקיים בגרמניה, בקולון, והוא הכינוס הבינלאומי הראשון של חברי הארגון,  Anwälte für Aufklärung –  Lawyers for Enlightenment- והוא כלל נציגים מאוסטריה, שוויץ, ליכטנשטיין, צרפת, ספרד, איטליה, צ’כיה, הולנד, ישראל וגרמניה.

בהצהרה הם קוראים למדינות אירופה לא לשתף פעולה עם ארגון הבריאות העולמי ועם התוכניות העתידיות שלו לניהול מגפות. במסגרת האמנה של הארגון והתקנות החדשות העומדות לדיון, הארגון יקבל סמכויות נרחבות בכל הנוגע לטיפול במגפות בעתיד. הארגון יכול להכריז על מצב חירום בריאותי שיחייב את המדינות לפעול בהתאם לדרכי הפעולה הנדרשות על ידו, תוך דיכוי הכולל צנזורה של כל הקולות המתנגדים לעניין.

מדובר בעצם בשינוי מהותי של אופיו של ארגון הבריאות העולמי, והקשר שלו למדינות החברות בארגון. מארגון שתפקידו לייעץ ולתת שירותים למדינות השונות למקור לחקיקה מחייבת. עורכי הדין טוענים כי מדובר בסכנה ברורה וממשית לעתיד המדינות הדמוקרטיות, שיאבדו את כוחן לקבל החלטות ריבוניות בתחום הבריאות הציבורית. מדובר בסכנה ברורה לזכויות האדם הבסיסיות של אזרחי המדינות הדמוקרטיות באירופה, ולכל המדינות החברות בארגון.

כתבות שאולי יעניינו אותך

זריקת רעל

בנובמבר הקרוב תעבור הריבונות של מדינת ישראל לידיו של פושע מלחמה מושחת, העומד בראש ארגון ש-80% מהתקציב שלו מגיע מחברות פארמה ומתאגידים רב-לאומיים. מי פנוי בקפלן?

בנובמבר הקרוב תעבור הריבונות של מדינת ישראל לידיו של פושע מלחמה מושחת, העומד בראש ארגון ש-80% מהתקציב שלו מגיע מחברות פארמה ומתאגידים רב-לאומיים. מי פנוי בקפלן?

הון–שילטון–הילטון

השבוע אירחה ישראל, על חשבוננו, כנס חגיגי של ארגון הבריאות העולמי. הדיונים סודיים, ההחלטות חסויות, אבל האג'נדה גלויה - לצרף את ישראל לאמנה שמעבירה סמכויות ריבוניות לאחד הארגונים המושחתים והמפוקפקים בעולם. ואם נתנהג יפה, יתנו לנו להפיק דרכונים דיגיטליים בנוסח סין

השבוע אירחה ישראל, על חשבוננו, כנס חגיגי של ארגון הבריאות העולמי. הדיונים סודיים, ההחלטות חסויות, אבל האג’נדה גלויה – לצרף את ישראל לאמנה שמעבירה סמכויות ריבוניות לאחד הארגונים המושחתים והמפוקפקים בעולם. ואם נתנהג יפה, יתנו לנו להפיק דרכונים דיגיטליים בנוסח סין

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]