מעקב בראשית 29.7.2022

התקשורת אוהבת סיפורים חמים. גם אנחנו. אבל לא פחות חשוב להמשיך ולהשגיח, כדי שלא יתקררו. מה התחדש בנושאים שעסקנו בהם בגיליונות הקודמים

ממשלת ישראל מוותרת בזאת
_______________________

יריב המר


בסוף חודש מאי ניסה ארגון הבריאות העולמי להעביר מתחת לרדאר את היסודות לאמנת טיפול במגיפות גלובלית. כל מדינות העולם התבקשו לאשר תיקונים לתקנות הבריאות שהציעה ארצות הברית, שלמעשה יאצילו את סמכויות הטיפול במגיפות על ארגון הבריאות העולמי, והעומד בראשה, ת’דרוס גברייסוס. לגברייסוס תוענק הסמכות הבלעדית להכריז על אירוע בטיחות עולמי, ובמקרה כזה המדינות המעורבות יאלצו ליישם את הנחיות של ארגון הבריאות העולמי ולשתף במידע. מי שלא יעמוד בהנחיות יוטלו עליו סנקציות, ותהיה סמכות לארגון הבריאות העולמי לשלוח לשטחו צוותי חירום.

כתבה - ממשלת ישראל מוותרת בזאת
הכתבה המלאה בגיליון 7

האדישות היתה רבה בקרב חברי הכנסת שלנו וגם אנשי התקשורת, ומשלחת מטעם ישראל נשלחה לועידת ארגון הבריאות העולמי במטרה לאשר את התיקונים. ואולם, ברחבי העולם התגבשה אופוזיציה לתיקונים הללו. במדינות רבות קמו קבוצות קולניות שראו שמתחת לפני השטח מושלטת פה השתלטות עוינת על הריבונות של כל מדינה על ידי ארגון גלובלי, שממומן על ידי בעלי עניין, ושראשם לא נבחרו באופן דמוקרטי על ידי הציבור.

במהלך הדיונים התגלו הבעיות. שורה של מדינות אפריקאיות, ככל הנראה בהשפעה סינית מאחורי הקלעים, הביעו התנגדות לשינויים המוצעים. ביל גייטס, אחד המממנים הגדולים של ארגון הבריאות העולמי, השתתף במקביל בכינוס של הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, ורמז בנאומו שישנם עיכובים לתוכנית שלו למניעת מגיפות בכינוס המקביל בז’נבה. לבסוף נאלצו בארגון הבריאות העולמי להתקפל, ולהעלות להצבעה רק את האפשרות לדון בנושא בעתיד, הצעה שנתמכה על ידי 23 מדינות.

ובכן, בארגון הבריאות העולמי…


לקריאת הכתבה המלאה התחברו או הצטרפו לבראשית

כתבות שאולי יעניינו אותך

ממשלת ישראל מוותרת בזאת

בעוד שבוע תחתום ממשלת ישראל, ביחד עם 187 מדינות אחרות, על אמנה שתעביר את סמכויות הניהול הבלעדיות לארגון הבריאות העולמי - במקרה של הכרזה על מגיפה

בעוד שבוע תחתום ממשלת ישראל, ביחד עם 187 מדינות אחרות, על אמנה שתעביר את סמכויות הניהול הבלעדיות לארגון הבריאות העולמי – במקרה של הכרזה על מגיפה

זריקת רעל

בנובמבר הקרוב תעבור הריבונות של מדינת ישראל לידיו של פושע מלחמה מושחת, העומד בראש ארגון ש-80% מהתקציב שלו מגיע מחברות פארמה ומתאגידים רב-לאומיים. מי פנוי בקפלן?

בנובמבר הקרוב תעבור הריבונות של מדינת ישראל לידיו של פושע מלחמה מושחת, העומד בראש ארגון ש-80% מהתקציב שלו מגיע מחברות פארמה ומתאגידים רב-לאומיים. מי פנוי בקפלן?

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]