על גג העולם עם שבע תרנגולות ועז

הדרך לקטמנדו היתה הדרך המופרכת ביותר בכל חיי.
ראשית, זאת היתה הפעם הראשונה שהייתי לגמרי לבדי, הייתי ממש נרגש לפגוש את עצמי. הבטחתי לעצמי שבכל פעם שרק יזדמן לי אני אזמין אותי, כי באמת הייתי סופר נחמד ומכיל ומקשיב וכל הדברים האלו שאומרים על חבר טוב שהוא כמו אח.

יצאתי אל הדרך מוורנאסי שבהודו, עליתי על אוטובוס ושם גיליתי שלבד זה עוד 40 גברים, 50 נשים, 43 תינוקות ואיתם, ליתר ביטחון גם עז, ארבע תרנגולות ואישה אחת זקנה–זקנה שעומדת ממש לידי, ואף אחת מהתרנגולות לא חושבת, אפילו לרגע אחד, לתת לה לשבת.

נסענו ככה עד הגבול של הודו ונפאל. בדרך הצטרפו עוד אנשים עד שכבר לא הצלחתי לספור. זאת באמת היתה חוויה חד פעמית, בעיקר שהגברת הזקנה–זקנה נרדמה עליי בעמידה, ואני הייתי לה כמשענת וכרית ועמוד תווך למספר שעות לא מצומצם.

הגענו, ברוך השם, וחשבתי לי שהנה, זה כבר כמעט נגמר. עברתי את הגבול ושאלתי את אחד הסדרנים כמה זמן ייקח לי להגיע עד קטמנדו והוא אמר: לא הרבה, משהו כמו 10 שעות.

הבנתי. החלטתי שאני לומד את השיעור מהנסיעה הקודמת ולפניי היתה עכשיו אופציה מטורללת של לנסוע על גג האוטובוס! כמובן שמיד הלכתי על זה כי זה נשמע כמו הרפתקה שאי אפשר לסרב לה. וגם, חוויית האוטובוס מוורנאסי, והזקנה וכל זה, עוד היתה מאוד טריה בזיכרוני.

צילום: אופיר גפקוביץ

עליתי לגג ואיתי ספר מאוד משמעותי בחיי, “פרא”, של סופר אדיר שאני מאוד אוהב ורק, מה לעשות, לא זוכר את שמו. רק מה, כמה דברים שכחו להגיד לתייר מזדמן ומושתן כמוני. למשל, שהיו אלה ימי המהפכה בנפאל, וכל הדרך היתה מלאה בחיילים, במשאיות שרופות, וטנקים. ממש תחושה שחזרתי לבופור, כאילו שהיתה חסרה לי איזו מלחמה.

והדבר השני ששכחו לספר לי זה שגם לגג הם עולים עם שבע תרנגולות, שני כלבים, 33 גברים, 21 נשים, 15 ילדים וכמובן…

הזקנה שבאה לשבת לידי. דיברנו קצת בכל מיני שפות ואמרתי לה שאני חוקר על אוכל ושאני מת על האוכל המקומי. ואז מתוך החולצה היא פתאום שלפה איזה מתכון ואמרה לי שזאת המנה שתזכיר לי תמיד את ההימלאיה!


מלאי כופתא

מסאלה
(תערובת תבלינים הודית)

מחית

כופתאות

מצרכים:

חצי כפית זרעי כוסברה
שלושה תרמילי הל ירוק או שחור
שלושה זרעי פלפל אנגלי
שתי יחידות ציפורן
חצי כפית זרעי כמון
כפית כורכום/קארי הודי
חצי כפית פפריקה מתוקה.

הכנה

לקלות על מחבת, שתי דקות על אש קטנה
לצנן ולטחון או לכתוש.
(או פשוט לקנות גאראם מסאלה וקארי הודי).

להכניס למעבד מזון:

בצל שלם, שן שום, ג’ינג’ר מקולף (בגודל של שן שום)
כפית מלח
50 גרם חמאה/גהי
(חמאה מזוקקת)
לטחון הכל ולהעביר למחבת, על המסאלה.

לטגן במשך חמש דקות על אש בינונית עד שהמחית הופכת שקופה
להוסיף 100 גרם רסק עגבניות איכותי
ו–250 גרם שמנת מתוקה
לתקן טעמים עם מלח.

מבשלים במים שלושה תפוחי אדמה בגודל בינוני מוציאים ומקררים מגרדים בפומפיה

ומוסיפים:
100 גרם פטה מגורדת
100 גרם גבינת ריקוטה
100 גרם צימוקים אוזבקים
200 גרם קשיו טבעי טחון
מכדררים, עוטפים בקורנפלור ומטגנים בנפרד עד להזהבה.

מניחים את הכופתאות ברוטב המוכן

וסיימנו.


נראה קשוח אבל נשבע שזה בא בקלות וגם סופר טעים ושווה את ההשקעה.
קשטו בכוסברה כי ככה עושות האלופות,
תיהנו!


אהבתם את הכתבה? הצטרפו לבראשית וביחד נחזיר את השפיות והאמת למיינסטרים (חודש ניסיון מתנה!)

מה זה עיתון בראשית?
עיתון בראשית קם בתחילת שנת 2022 במטרה ליצור תקשורת ששמה את האדם הקטן במרכז התמונה. העיתון אסף תחתיו חבורה של אנשי תקשורת שהתייאשו מאמצעי התקשורת הקיימים אחרי שהבינו שהם אינם קיימים בשביל לשרת אותנו, אלא את בעלי הכסף וההשפעה. לעיתון אין משקיעים גדולים או מפרסמים שאומרים לו מה להגיד (ומה לא) והוא נתמך לחלוטין על הקוראים והתומכים שלו.

כתבות שאולי יעניינו אותך

עת השתחררתי הרופאים לא המליצו לי דבר

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של “דיאלוג פתוח ישראל”, ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

תרופת סבתא

אחרי שהפציעה גם בשמי הרייטינג של הטלוויזיה, הדמות הקומית של גברת רביע הפכה לתופעה סנסנציונית וחוצת ז’אנרים כשהיא מעבירה טיפולים זוגיים מהפכניים על הבמה, מול אולמות מלאים. נועם אנקר הזמינה למיטת הטיפולים את דניאל קישינובסקי, השחקן שמאחורי הדמות, ולמדה על מערכת היחסים העדינה שבין הסבתא זפטא לבין הנער שכמעט איבד את רגליו

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]