טוויטר בקונגרס האמריקני: חשיפת פגיעה בחופש הביטוי

שימוע שהתנהל בקונגרס האמריקאי חשף לציבור מידע על התנהלותה של טוויטר הודות לשחרור "קבצי טוויטר" על ידי אילון מאסק

ב–8 בפברואר התקיים בקונגרס האמריקני שימוע לארבעה עובדי טוויטר לשעבר, תחת הכותרת “הגנה על חופש הביטוי מפני התערבות ממשלתית והטיה במדיה חברתית”. השימוע חשף לציבור מידע על התנהלותה של טוויטר הודות לשחרור קבצים על ידי אילון מאסק.

בשימוע השתתפה חברת הקונגרס ננסי מייס, נציגת דרום קרוליינה, שתישאלה את ויג׳יה גאדה, לשעבר סמנכ״לית משפטית בטוויטר. מייס דאגה שידעו על מה צונזרו אנשים ורופאים, ואיך הפרו ומפרות חברות הביג–טק את חופש הביטוי ואת התיקון הראשון לחוקה האמריקנית. הנה עיקרי הדברים:

מייס: נדמה כי טוויטר עבדה שעות נוספות כדי להשתיק מידע מדויק על הקורונה. ד”ר ג’יי באטיצ׳רה הוא פרופסור לרפואה בסטנפורד שצייץ מאמר שכתב על חסינות טבעית, ומסתבר שכמה מהציוצים שלו הוכנסו לרשימה השחורה של טרנדים בטוויטר. ככל הנראה, דעותיו של רופא מסטנפורד הן דיסאינפורמציה עבורכם. לי, ולאמריקאים רבים נוספים, יש תופעות לוואי ארוכות טווח כתוצאה מהחיסון השני, שלאחריו פיתחתי אסטמה שמעולם לא חלפה. יש לי רעידות ביד שמאל ומדי פעם כאבי לב שאף רופא לא יכול להסביר, ועברתי שורת בדיקות.

זה מדאיג ביותר; הצנזורה הבלתי מוגבלת של טוויטר התפשטה לתחומים רפואיים והשפיעה על מיליוני אזרחים על ידי דיכוי של חוות דעת מומחים ורופאים, וצנזורה של אלה שאינם מסכימים עם ה–CDC (המרכז לבקרת מחלות האמריקני). אני מתחרטת מאוד על הזריקה בגלל הבעיות הבריאותיות שיש לי עכשיו, שלדעתי לא ייעלמו אי פעם ואני יודעת שאני לא היחידה עם חששות כאלה. דוגמה נוספת למה שעשתה טוויטר – היא צנזרה את ד”ר מרטין קולדורף, אפידמיולוג מאונ׳ הרווארד שצייץ שחיסוני קורונה חשובים לאנשים בסיכון גבוה ולמטפלים שלהם, אבל מחלימים וילדים לא זקוקים לחיסון. לפי הקבצים שנחשפו, הקביעה הזו נחשבת למידע שקרי מכיוון שהוא מנוגד ל–CDC. גב’ גאדה, אפשר לשאול אותך, איפה למדת בבית ספר לרפואה?

גאדה: לא הלכתי לבית ספר לרפואה.

מייס: זה מה שחשבתי. למה את חושבת שיש לך או למישהו אחר בטוויטר את המומחיות הרפואית לצנזר חוות דעת של רופא מומחה?

גאדה: המדיניות שלנו לגבי קוביד נועדה להגן על אנשים.

מייס: ראינו אתכם מצנזרים רופאים מהרווארד, רופאים מסטנפורד, רופאים שחונכו במוסדות הטובים בעולם, ואתם משתיקים את הקולות האלה. יש לי עוד ציוץ של מישהו עם 18,000 עוקבים. אדם זה פרסם מידע של ה–CDC. אלה הנתונים של ה–CDC עצמו, כך שהם מדויקים לפי הסטנדרטים שלך, ובכל זאת תייגתם את זה כמטעה. את לא רופאה, נכון, גב’ גאדה?

גאדה: לא, אני לא.

מייס: בסדר. מה גורם לך לחשוב שיש לך או לכל אחד אחר בטוויטר את המומחיות הרפואית לצנזר נתוני CDC מדויקים בפועל?

גאדה: אני לא מכירה את המקרים הספציפיים האלה.

מייס: אני בטוחה שאת לא. אבל זה מה שעשתה טוויטר. היא תייגה את זה כמידע לא מדויק. אלה הנתונים של הממשלה עצמה. זה מגוחך שאנחנו בכלל צריכות לנהל את השיחה הזאת היום. מדובר בייעוץ רפואי שרופאים מומחים ניסו לתת לאזרחים ולא יכלו, כי חברות מדיה חברתית כמו טוויטר השתיקו את קולם. יש לי שאלה נוספת, האחרונה שלי אליך, גברת גאדה, האם ממשלת ארה”ב יצרה אי פעם קשר איתך או עם מישהו אחר בטוויטר כדי ללחוץ על טוויטר לנטר או לצנזר ציוצים מסוימים? כן או לא?

גאדה: טוויטר מקבלת דרישות משפטיות להסיר תוכן מהפלטפורמה, מממשלת ארה”ב ומממשלות בכל רחבי העולם. אלה מתפרסמים באתר צד שלישי, וכל אחד יכול לצפות בזה.

מייס: תודה לאל על מאט טייבי (העיתונאי שחשף את קבצי הטוויטר). תודה לאל על אילון מאסק שאפשר לנו להראות לעולם שטוויטר הייתה בעצם חברת בת של ה–FBI שמצנזרת קולות רפואיים אמיתיים עם מומחיות אמיתית שמעמידים את חייהם של אמריקאים בסכנה כי נמנע מהם המידע הזה.

כתבות שאולי יעניינו אותך

עת השתחררתי הרופאים לא המליצו לי דבר

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של "דיאלוג פתוח ישראל", ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של “דיאלוג פתוח ישראל”, ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

תסתכלו לנו בעיניים

בשנתיים שמאז תחילת החיסונים עלתה התמותה בישראל באלפי מקרים לשנה. כל אחד מאיתנו מכיר מישהו שנפגע או מת במפתיע בזמן הזה, אבל רופא שיעז לאשר זאת יפוטר ו/או יאבד את רשיונו. אמצעי התקשורת והמדיה החברתית בנו חומת ברזל של שתיקה והשתקה. הנה ארבעה סיפורים שמייצגים אלפי מקרים ומבקשים – אל תסיטו את מבטכם, השקר הזה הורג

בשנתיים שמאז תחילת החיסונים עלתה התמותה בישראל באלפי מקרים לשנה. כל אחד מאיתנו מכיר מישהו שנפגע או מת במפתיע בזמן הזה, אבל רופא שיעז לאשר זאת יפוטר ו/או יאבד את רשיונו. אמצעי התקשורת והמדיה החברתית בנו חומת ברזל של שתיקה והשתקה. הנה ארבעה סיפורים שמייצגים אלפי מקרים ומבקשים – אל תסיטו את מבטכם, השקר הזה הורג

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]