ג’וליה רוברטס בפלסטין המזרחית

ארין ברוקוביץ', פעילת סביבה שהיוותה השראה לסרט שנשא את שמה, סומנה על ידי רשויות החוק בארה"ב כ"פעילת טרור פטנציאלית" לאחר שבאה לתמוך בתושבי איסט פלסטין, אוהיו, בעקבות תאונת הרכבת הרעילה

רשויות אכיפת החוק באוהיו פרסמו בסוף החודש שעבר דו”ח המזהיר מפני אירועים שתוכננו בעיירה איסט-פלסטין על ידי פעילת הסביבה ארין ברוקוביץ’, שעלולים, לדבריהם, לעורר “פעילות טרור” מצד קיצוניים אלימים. המסמך המודיעיני, שהגיע לידי אתר החדשות יאהו, מעריך ש”קבוצות קיצוניות בעלות אינטרס מיוחד צפויות לקרוא לשינויים במדיניות השלטונית, שעלולים להוביל להפגנות במזרח פלסטין או בבית הנבחרים בקולומבוס.”

הדו”ח מתייחס באופן ספציפי ל חושפת השחיתויות הנודעת ארין ברוקוביץ’, שבאמצע בשנות התשעים מילאה תפקיד מרכזי בארגון התביעה המשפטית שהגישו תושבי העיר הינקלי בדרום קליפורניה נגד חברת האנרגיה PG&E בשל זיהום מי השתייה בכימיקלים רעילים. בעקבות התביעה, שבסופה נקבע לטובת התושבים סכום פיצויים חסר תקדים של 333 מיליון דולר, הופק הסרט זוכה פרס האוסקר “ארין ברוקוביץ'” בכיכובה של ג’וליה רוברטס וברוקוביץ עצמה הפכה לגיבורת התנועה הסביבתית ולאישיות טלוויזיונית פופולרית. 

ארין ברוקוביץ’ בגילומה של ג’וליה רוברטס

על פי הדו”ח, סוכנות ה- FBI מתייחסת בכובד ראש לסיכון הנשקף מצד פעילותה של ברוקוביץ’ ושל “קבוצות אקטיביסטיות אחרות באיסט-פלסטין”, שהגיעו לעיירה בעקבות תאונת רכבת המשא שאירעה בתחילת פברואר והשריפה המבוקרת של התרכובת המסרטנת ויניל-כלוריד. “אלמנטים קיצוניים מעין אלה,” טוען הדו”ח, “מבצעים מעשי אלימות שיש להם מניעים פוליטיים, וזאת על מנת לאלץ חלקים בחברה לשנות עמדה בנושאים הנראים חשובים בעיניהם”.

מאז הקמתה של “המחלקה לבטחון המולדת” לאחר אירועי 9/11, סומנו לא מעט פעילויות מחאה אזרחיות כסכנה של “טרור פוטנציאלי”. לרוב, נופל הכבוד המפוקפק בחלקן של “ארגונים קיצוניים” מימין או משמאל, אולם בהינתן נסיבות מסוימות עלולה כל תנועה חברתית, שמסיבה כלשהי אינה מוצאת בעיני השלטונות, להתאים להגדרות המעורפלות והרחבות של המושג “טרור”. המקרה הזה, בצירוף מאמצי המעקב הדיגיטליים אחר האוכלוסייה והעמקת מעורבותן של סוכנויות הביטחון בתוך החברה האזרחית, הוא אבן דרך נוספת בתהליך האנטי דמוקרטי המתמשך שתכליתו העיקרית היא קרימינלזציה של המחאה.

עיתונאים עצמאיים הנמצאים עתה באיסט-פלסטין מדווחים על שיעורים גבוהים של תחלואה ועל “ריח נורא” השורר בתוך הבתים. נוסף על כך, ביום שבת עלה על גדותיו סכר זמני שהוקם ליד מקום התאונה על ידי צוותי הניקוי, והנוזלים המזוהמים שהכיל זרמו בחלקם בסמוך למתקנים פתוחים של מי שתייה. בקרב תושבי הסביבה הפגועה גובר אי האמון בהודעות המרגיעות של הרשויות הפדרליות והמקומיות, לפיהן האוויר ומי השתייה נקיים מכימיקלים רעילים. במפגש פומבי שנערך בסוף השבוע באיסט-פלסטין, שבו השתתפו גם  נציגים של הסוכנות הפדרלית להגנת הסביבה (EPA), הודיעת חברת NS לתושבים שאין בכוונתה לממן עבורם מגורים זמניים במקומות אחרים. 

רבים מעריכים שתביעה משפטית היא בלתי נמנעת, וייתכן שנוכחותה של ארין ברוקוביץ’ מסמנת את תחילתה של התארגנות אפקטיבית שעשויה להביא סעד כלשהו לתושבים הנואשים.


אהבתם את הכתבה? הצטרפו לבראשית וביחד נחזיר את השפיות והאמת למיינסטרים (חודש ניסיון מתנה!)

מה זה עיתון בראשית?
עיתון בראשית קם בתחילת שנת 2022 במטרה ליצור תקשורת ששמה את האדם הקטן במרכז התמונה. העיתון אסף תחתיו חבורה של אנשי תקשורת שהתייאשו מאמצעי התקשורת הקיימים אחרי שהבינו שהם אינם קיימים בשביל לשרת אותנו, אלא את בעלי הכסף וההשפעה. לעיתון אין משקיעים גדולים או מפרסמים שאומרים לו מה להגיד (ומה לא) והוא נתמך לחלוטין על הקוראים והתומכים שלו.

כתבות שאולי יעניינו אותך

קיצור תולדות החמאס

מי שמאשימים את נתניהו בהחלטה לבנות את החמאס חוטאים לאמת: הוא בהחלט שיכלל את השיטה, אבל היא נולדה פה עוד בשנות ה-70' העליזות והגיעה לשיא שגשוגה בזכות הספונסרים מארה"ב וקטאר. הרבה אינטרסים כרוכים בסיפור הזה, שלום וביטחון אינם כלולים בהם

מני אביב צולל לעומק כדי לגלות מי הם האחראים האמיתיים להקמת ארגון החמאס. התשובה, למרבה ההפתעה, היא לא ביבי

“יותר פשוט לקרוא לנו משוגעות”

על פי ארגון העבודה הבינלאומי של האו"ם, כ-1.7 מיליון ילדים הם קורבנות של סחר מיני, וארגונים אזרחיים מעריכים שהמספר גבוה בהרבה. מדי פעם נחשפת בארץ או בעולם פרשה כזו, ובמקרה הטוב - פושע בודד נתפס ומואשם. אבל גם במקרים הללו נחסם כל ניסיון לחשוף את רשת בעלי הכוח וההון שעומדת מאחורי הפשעים המחרידים ביותר באנושות

סחר בבני אדם לצרכי מין הוא אחת התופעות הבזויות והנוראיות בעולם המודרני, אך משום מה זו תעשייה שרק צומחת משנה לשנה. מני אביב בתחקיר על המגיפה שאף אחד לא רוצה לדבר עליה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]