עקומת האמת מתיישרת

"השקר יכול לעבור חצי עולם בזמן שהאמת עדיין נועלת את נעליה". הציטוט הזה מיוחס בדרך כלל - ובטעות - למארק טוויין, מה שרק מוכיח את הטענה. במקרה של הקורונה לקח לאמת לנעול את נעליה הרבה יותר זמן, אבל למשפט הזה יש גם המשך: "השקר מצטיין בספרינטים, האמת רצה מרתון." בשבוע החולף אפשר היה לחזות בהופעת האמת בכמה וכמה חזיתות חדשות

מרד הרופאים

עם הניסיון לשווק את בפעם החמישית את תכולת המדפים שנותרה, משרד הבריאות הפתיע בצעד כמעט חובבני: הוא הודיע שהפעם ידרשו מהצוות הרפואי להתחסן. תוך ימים ספורים, הרשת הוצפה בפוסטים אישיים זועמים של רופאות ורופאים שהצהירו שאין להם כל כוונה להיענות לדרישה ושהם רואים בה הפרה חמורה של זכות האדם על גופו. חלק מהרופאים הללו בלטו כבר מתחילת המשבר בהתנגדותם הנחרצת למהלכים של משרד הבריאות. אחרים היו זהירים יותר – אולי שיתפו פוסטים של רופאים אחרים, חתמו על עצומות. ויש מי שקולם נשמע לראשונה רק עכשיו. כך או כך, לאורך כל התקופה הזו לא היתה מחאה כל כך קולנית ותקיפה מצד רופאים כה רבים.

לתהליך הזה יש כמובן חשיבות בהשפעה על דעת הקהל. אבל הוא גם מעלה שאלות קשות: האם היה צורך להגיע עם המזרק עד לכתפיהם של הרופאים כדי לעורר כזו מחאה? איפה היתה האמונה הנחרצת הזו כשהסתדרות הרופאים התייצבה בגאון מאחורי הקמפיין של משרד הבריאות? איך קרה שרובם המוחלט של הרופאים שתקו כשנערך פה ניסוי רפואי המוני? וזו הזדמנות להציף עובדה ידועה מזה שנים – רופאים הם מהמגזרים שבקרבםהם אחוז החיסונים, באופן כללי, הוא מהנמוכים באוכלוסייה, והוא נע בין 20-30%;  האם לא הגיעה השעה שהרופאים יחלקו עם האוכלוסייה שעל שלומה הם מופקדים את המידע שבגללו הם עצמם חוששים להתחסן?

 

ניצחון אולימפי

 בשבוע שעבר נכנע הוועד של האולימפיאדה הפארהפראאולימפית הפאראלימפית שאמורה להתקיים השנה באורלנדו, פלורידה, לתביעה שהוגשה נגדו מטעם משרד הבריאות של מדינת פלורידה. האולימפיאדה, כדרכם של אירועי ספורט בשנתיים וחצי האחרונות, עמדה להתקיים תחת תקנות התו הירוק, כלומר רק בהשתתפות ספורטאים מחוסנים. 

ספורטאים נכים רבים אינם מחוסנים, בין אם מתוך בחירה חופשית ובין אם מתוך איסור רפואי על רקע מצבם הרפואי הרגיש. התביעה של מדינת פלורידה הבהירה למארגנים שסלקציה על רגע חיסונים מנוגדת לחוקי המדינה, ושבמידה שתופעל יוטל על הוועד הפראאראולימפי קנס בסך 27.5 מיליון דולר. 

“ספורטאים שנרשמו למשחקים אבל לא הורשו להשתתף בשל הוראות החיסון הקודמות,” כתב הוועד בהודעה רשמית, “יכולים עתה להשתתף. אנחנו ממתינים בהתרגשות לקבל את פניהם של אלפי הספורטאים הפאראולימפיים”.
 

איזבל וואל, מתעמלת פאראלימפית, מקבלת את הבשורה על הפסיקה ביחד עם אמה

חדשות ישנות חדשות

בשבוע שעבר התגלו גם סימני חיים ראשונים במהדורת חדשות 12, שבירה של קשר השתיקה מאולפן -לאולפן בנושא תופעות הלוואי של תכשיר פייזר. לאחר שה-FDA נאלץ להוציא נספח לאישור החיסון (בעקבות תביעה לחופש המידע שביטלה חיסיון על מסמכי פייזר), דווח פורסם במהדורת החדשות על קצה הקרחון על: סכנה מוגברת לדלקת שריר הלב ובקרום הלב לאחר מנת החיסון השנייה; סיכון גדול יותר בגיל 12-17; ודאגה עמוקה בקשר למיקרודיטיס במיוחד בקרב צעירים. יצויין כי הדו”ח של פייזר עצמה, כפי שפרסמנו כאן בעבר,  כולל 1,251 תופעות לוואי שונות.

באותה מהדורה לא נשמעה, וככל הנראה לא תישמע בקרוב, אף לא מילה של אחת של התנצלות בנוסח “אנו מבקשים את סליחתכם על שהתעלמנו ממאות הדיווחים והמומחים שהזהירו מפני תופעות הלוואי, אנו מתנצלים מכל הלב על שלחצנו עליכם שוב ושוב לשלוח את ילדיכם לקבל תכשיר כנגד מחלה שלא סיכנה אותם, וכך חשפנו אותם לסכנה ממשית של מחלות לב.”

 

שיירת האמת

בגיליון הראשון של בראשית סיפרנו על מחאת נהגי המשאיות בקנדה, שיצאו בשיירות למחות על חיוב החיסון לנהגים שעוברים לארצות-הברית. הממשל הקנדי בראשות ג’סטין טרודו הכריז על השיירה כמחאה לא חוקית, פיזר אותה בכוח צבאי ואף חסם את חשבונות הבנק של משתתפיה ושל מי שתמכו בהם.

אבל לאחר שבית המשפט העליון של מחוז אוטוואה קבע כי ההפגנה היתה “חוקית, בטוחה ולא אלימה”, וכעת מוגשת כעת תביעה רשמית נגד ממשלת קנדה. התובע הוא בריאן פקפורד, לשעבר ראש-ממשלת מחוז ניו-פאונדלנד, ובתביעה באמצעות עורך דין “הד לענייני חוקה קית’ ווילסון הוא מאשים את ממשלת קנדה בכך שהאיסור שהוטל על בלתי -מחוסנים לעזוב את המדינה היווה פגיעה חמורה בחופש התנועה, הביטחון האישי וחופש המצפון של אזרחי המדינה.

 

בשבועות ובחודשים הקרובים האמת תמשיך לצוף ולעלות אל לפני השטח. כבר עכשיו אמון הציבור בתקשורת המרכזית נמצא בשפל המדרגה. ולראיה, מהדורות החדשות מתבוססות ברייטינג חד-ספרתי (כמו גם האמון במשרד-הבריאות שמגרד את התחתית, ומעידות על כך ההיענות האפסית למבצעי החיסון האחרונים, לקמפיין הפוליו ולאבועבועות הקוף, ואפילו הירידה הדרסטית בחיסוני השגרה לילדים). בשלב הזה השקר כבר מתנשף בכבדות ומתקשה להתקדם, כאילו לקה בכמה מתופעות הלוואי של החיסונים, והאמת רק התחילה לעלות אל פני השטח. בשלב הבא יגיעו החקירות, התביעות והמשפטים. ושנים אחר כך עוד יימשך שלב ההחלמה מאחת התקופות החשוכות והמשסעות ביותר שידעה החברה שלנו.

כתבות שאולי יעניינו אותך

תסתכלו לנו בעיניים

בשנתיים שמאז תחילת החיסונים עלתה התמותה בישראל באלפי מקרים לשנה. כל אחד מאיתנו מכיר מישהו שנפגע או מת במפתיע בזמן הזה, אבל רופא שיעז לאשר זאת יפוטר ו/או יאבד את רשיונו. אמצעי התקשורת והמדיה החברתית בנו חומת ברזל של שתיקה והשתקה. הנה ארבעה סיפורים שמייצגים אלפי מקרים ומבקשים – אל תסיטו את מבטכם, השקר הזה הורג

בשנתיים שמאז תחילת החיסונים עלתה התמותה בישראל באלפי מקרים לשנה. כל אחד מאיתנו מכיר מישהו שנפגע או מת במפתיע בזמן הזה, אבל רופא שיעז לאשר זאת יפוטר ו/או יאבד את רשיונו. אמצעי התקשורת והמדיה החברתית בנו חומת ברזל של שתיקה והשתקה. הנה ארבעה סיפורים שמייצגים אלפי מקרים ומבקשים – אל תסיטו את מבטכם, השקר הזה הורג

לא רשלנות, פשע בכוונה תחילה

התנהלות משרד הבריאות בתקופת הקורונה היתה לא פחות מפשע, ואפילו קצה הקרחון שנחשף בדוח מבקר המדינה מצדיק חקירה פלילית

היום כבר אין ספק: התנהלות משרד הבריאות בתקופת הקורונה הייתה לא פחות מפשע ומה שנחשף בדוח מבקר המדינה מצדיק חקירה פלילית

כדי לצפות במאמר זה עליך להירשם כמנוי דיגיטלי או כמנוי למגזין. במידה וכבר יש ברשותך מנוי יש להתחבר.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]