סקורדליה שומר יש מאין

יש לי חלום

בחלומי אני מבין שאוכל יביא שלום, יביא חמלה ויביא אושר למרכז הבמה. תחשבו על זה רגע אחד: מה קורה לך כשאת רעבה? הכעס משתלט וחוסר הסבלנות מתפוצץ מתוכך כאילו היית הר געש לפני ההתפרצות… כשאתה רעב ויצאת לדרך, אתה שוכח בכלל את המהות וכולך פקעת עצבים. אז נגמרת הסבלנות ונגמרת החמלה. כל אדם שנקרה על דרכך הופך למכוער ומעצבן ואם בטעות הוא שכח לזוז ברמזור שהפך מאדום לכתום אתה כבר צופר לו בזעם. 

רעב הוא אחד האויבים הגדולים שלנו. אנשים רעבים פונים לצד האפל וההישרדותי ביותר שלהם והם יעשו הכל בשביל להשיג את הטרף שלהם. רעב הוא החוסר הפיזי העמוק ביותר. לצערי, ישנם מיליוני אנשים שחווים רעב אמיתי, מתמשך, בחלקים גדולים של הכדור הזה. והם חווים סבל איום.

כשיש חוסר, אנחנו תמיד ננסה לפצות עליו ולחפש אותו במקומות אחרים, מסתכלים על הדשא של השכן שבהכרח נראה ירוק יותר, מקנאים במי שיש לו, והקנאה הזאת מולידה דברים רעים. אבל אני מאמין שבעולם יש שפע לכולנו. צריך להכיר בו, ולדעת מה לעשות בו. זה פשוט מאוד: שפע חולקים עם האחר. 

השפע נמצא אצל כולנו (אוקיי, אם לא אצל כולם אז אצל הרוב הגדול) כי הוא לא רק כסף וחומר, אלא מצב תודעתי של יש מאין. שפע הוא הלך רוח של להיות מרוצה ממה שיש לי. שפע הוא מצב של נתינה לאחר כאילו היה חלק ממני, בלי הכאילו, כי באמת כולנו אחד. 

בחלומי, כולנו יושבים בסעודת מלכים סביב שולחן אחד ענק, שותים יין ואוכלים לשובע. האוכל נעשה על ידינו, ההגשה נעשית על ידינו וכך גם הניקיונות. עושים את העבודה מתחילתה ועד סופה. בשולחן העצום הזה נפתור את כל בעיותינו בשיחה על חלוקת שאר השפע שלנו לאחרים. כשאנחנו שבעים אנחנו חשים מבורכים, מאושרים, נינוחים וסבלניים, ואוהבים את כל מי שמסביבנו. בעזרת אוכל ושובע אפשר ליצור שלום, תחילה בינינו לבין עצמנו ואז עם כל האחרים. 

כשר המשקים והאופים של הממשלה החדשה שלנו, אני אתחיל בלחלוק אתכם את אחד המתכונים האהובים שלי:

סקורדליה שומר יש מאין

500 גרם שומר

מבשלים שעתיים על ביעבוע עדין (100 מעלות)
בשמן עמוק עד לריכוך מלא של השומר.
בינתיים שמות במעבד מזון:

30 גרם שום.
300 גרם שקדים קלויים מלוחים.
100 גרם לימון סחוט.
150 מ״ל שמן קנולה

(עדיף להשתמש בשמן של בישול השומר להפקת טעם מקסימלית).

1 כפית מלח.

מוסיפים את השומר למעבד המזון.
מצננים ומעבירים לצנצנות.
צנצנת אחת שמים במקרר 
ואת השאר מחלקים למי שאתם רוצים לשמח.

כתבות שאולי יעניינו אותך

עת השתחררתי הרופאים לא המליצו לי דבר

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של "דיאלוג פתוח ישראל", ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של “דיאלוג פתוח ישראל”, ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]