מזל של איכר סיני

מתכון לפיצה פיצוי

מכירות? משל סיני עתיק מספר על איכר שהיה לו סוס, חזק בריא ויפה שהביא המון ברכה על ראשו של האיכר. הסוס תמיד היה לצידו ועזר בכל עבודות הבית. כל אנשי הכפר קינאו בסוס ובאיכרו והיו נוהגים לציין  בפני האיכר שהוא בר מזל, אבל האיכר מצידו היה נוהג להגיד – מזל טוב, מזל רע, מי יודע?

יום אחד הסוס נעלם,  וכל אנשי הכפר יצאו לחפש אותו. בסוף היום, כשהוא לא נמצא, הגיעו כל אנשי הכפר לנחם את האיכר על חוסר המזל שתקף אותו. והוא מצידו עמד יציב ואמר “מזל טוב, מזל רע –  מי יודע?”

לא עבר שבוע והסוס חזר וביחד איתו מתהלכים חמישה סייחים טובים, חזקים, יפים ובריאים שהביאו ברכה לאיכר והביאו גם כח עבודה מחומש. אנשי הכפר השתגעו מאושר והציפו את האיכר בברכות של מזל טוב, מזל טוב. והאיכר בשלו – “מזל טוב, מזל רע – מי יודע?”

באחד מן הימים, עלה בנו בכורו על אחד הסייחים, ובזמן הרכיבה נפל ושבר את רגלו. כל אנשי  הכפר הגיעו לקונן על מזלו הרע של האיכר, והוא כמנהגו – “מזל טוב, מזל רע – מי יודע?!”

בזמן שהאיכר מטפל בבנו הפצוע החלה מלחמה, ושליחי הקיסר הגיעו לגייס את כל הבנים הבכורים של אנשי הכפר. כמובן, הילד היחיד שלא גוייס היה בנו של האיכר, כי רגלו היתה שבורה…

מזלו היה טוב או רע? מי יודע?

מזל הוא  דבר מתעתע ולבחון אותו מייד זו תמיד אמת חלקית. עדיף לחכות, לקחת צעד אחורה ולקבל פרספקטיבה עד שנראה את כל התמונה כולה. היא מתבהרת רק לקראת הסוף, ויש האומרים שבסוף יהיה טוב ואם עוד לא טוב,  אז כנראה שזה לא הסוף….. 

המשימה הקשה ביותר שלנו היא ללכוד את הרגעים הטובים, את נקודות האור הקטנות, ולנסות להפוך אותן לאור גדול! למצוא נחמה פשוטה בדברים הקטנים של החיים, ולזכור שאיננו יודעים דבר מהתכנית הגדולה. ואם זה מזל טוב או מזל רע? מי יודע? 

אז היום נכין פיצה, כי אין כמו פיצה קטנה לנחמה גדולה.

אותי זה פיצה על הרבה עוגמת נפש, מקווה שיפצה גם אתכם.

פיצה פיצוי

רכיבים:

  • 600 מ”ל מים קרים
  • 30 גרם מלח 
  • 1 ק״ג קמח לפיצה (הכי מומלץ – 00-טיפו)
  • 2 גרם שמרים יבשים
  • קמח סמולינה

הכנה: 

לערבב מים ומלח עד להמסת המלח במים

להוסיף את הקמח וללוש עד שהבצק נהיה גמיש ואחיד

להוסיף את השמרים וללוש במשך 10 דק׳ או להעביר למיקסר או *מלוש* שיעשו זאת בשבילכם על מהירות בינונית במשך 7 דק׳ 

מעבירים את הבצק לקערה ומכסים במשך חצי שעה 

מוציאים ומחלקים לשישה חלקים

מכדררים ומעבירים למשטח חלק ומקומח 

עוטפים במגבת ונותנים לשמרים לעבוד בשבילכם ולטפוח במשך שעה וחצי 

בשלב הזה אם אתן רעבות וחסרות סבלנות *תעצבו* ותאפו בחום הכי גבוה בתנור (או שאם יש לכם טאבון אז ב-350 מעלות) ותוך דקה תהיה לכם פיצה מהסרטים. רק קחו בחשבון שבשביל להוציא נפוליטנית טובה וטפוחה היטב תצטרכו לדחות סיפוקים ולשים במקרר  ל-20 שעות.

להוציא מהמקרר שעה לפני העבודה 

לקמח בסמולינה בשביל קלות העיצוב 

לעצב ולאפות או בתנור על החום הכי גבוה במשך ארבע וחצי דק׳ או בטאבון ב350 מעלות במשך דקה 

התוספות העדיפות עלי הן מוצרלה, חלפיניו, אננס, בולגרית ופפרוני 

להכנת רוטב עגבניות פשוט וטעים:

  • קופסת שימורים של עגבניות מרוסקות “מוטי”
  • שתי שיני שום 
  • 10 עלי אורגנו 
  • קורט מלח 
  • 50 גרם שמן זית 

נטחן הכל ביחד בלי בישול והנה לנו רוטב כיפי ופשוט.

הלוואי שנמצא נחמה אפילו לרגע בפיצה או בכל דבר הכי קטן שמסב לנו אושר, נתרכז בטוב של החיים, נשאף לאחדות ונתעסק רק באהבת חינם. כי חייבים לאחוז חזק בטוב ומגיע לנו רק טוב .

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]