האיחוד האירופי מתקדם לעבר CBDC

צמד פודקסטארים שהתחזו לנשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי התקילו את כריסטין לגארד, נשיאת הבנק המרכזי האירופי, בשאלות לגבי האירו הדיגיטלי. לגארד: "תהיה שליטה"

בחודש שעבר הועלה לרשת סרטון מתיחה של פודקסטרים בשם וואן ולקסוס שהתחזו לוולדימיר זלנסקי, נשיא אוקראינה, והפילו בפח את כריסטין לגארד, נשיאת הבנק המרכזי האירופי (ECB). בסרטון משתפת לגארד בנדיבות עם לא–זלנסקי מידע הנוגע לתוכניות האיחוד האירופי בנושא המטבע הדיגיטלי; היא מאשרת שבכוונתם לאשר את פרויקט האירו הדיגיטלי מטעם הבנק המרכזי (CBDC); תאריך ההחלטה הסופי הוא אוקטובר 2023, והם נערכים לקראתו.

“תהיה שליטה”

לגארד ממשיכה וחושפת שמטרת המטבע הדיגיטלי החדש היא אכן ליישם שליטה: לשלוט בתשלומים שאנשים יכולים לבצע.

״זלנסקי״ דן עם לגארד על תגובת הנגד של אזרחי אירופה בנוגע להחדרת האירו הדיגיטלי, ומוסיף כי “הבעיה היא שהם לא רוצים להיות נשלטים” על ידי CBDC ולגארד עונה לו ומודה, “תהיה שליטה, אתה צודק. אנחנו שוקלים אפשרות שבה על כל סכום שהוא בסביבות 300–400 אירו יכול להיות לנו מנגנון שיש בו אפס שליטה”.

“עם זאת”, היא אומרת, “זה יכול להיות מסוכן, שכן עסקאות קטנות מאוד, אנונימיות לחלוטין, יכולות לממן התקפות טרור כמו שראינו לפני עשר שנים בצרפת״. טיעון נוסף של לגארד בעד ה–CBDC, הוא שהם לא רוצים שאירופה תהיה תלויה ב”מטבע של מדינה לא ידידותית”, כגון המטבע הסיני או הרוסי או “במטבע ידידותי שמפעילה אותו ישות ארגונית פרטית כמו מטא (פייסבוק) או גוגל” שיכולה “להשתלט על הריבונות של אירופה”.

נשמע שהמושכים בחוטים כבר הצדיקו לעצמם את השקת האירו הדיגיטלי, וכעת הם עסוקים בחיזוק הלובי שלהם, כדי להכשיר את השרץ ולגייס את כל התמיכה הנדרשת עד אוקטובר הקרוב. פרט מעניין נוסף הוא שבמשפט שהתנהל נגדה בצרפת בשנת 2016, כריסטין לגארד נמצאה אשמה בשימוש פסול בכספי ציבור מפני שאישרה תשלום מסיבי מכספם של משלמי המיסים לאיש העסקים הצרפתי השנוי במחלוקת ברנרד טפי, כשהיתה שרת האוצר בממשלת סרקוזי, אך במפתיע ניצלה מעונש מאסר ולא הוטל עליה כל קנס או עונש, אף על פי שנמצאה אשמה.

כתבות שאולי יעניינו אותך

שלשלאות דיגיטליות

המטבע הדיגיטלי של בנקים מרכזיים (CBDC), שכל מדינות העולם שועטות לפתחו, הוא אבטיפוס אולטימטיבי של "האח הגדול". המנגנון העריצי הזה חותר לצמצם את השימוש בכסף מזומן, ולקשור את החירות הפיננסית של האזרח לחסדי הממשלה והממסד הבנקאי

המטבע הדיגיטלי של בנקים מרכזיים הוא אבטיפוס של “האח הגדול”, שחותר לצמצם את השימוש בכסף מזומן, ולקשור את החירות הפיננסית של האזרח לחסדי הממשלה והממסד הבנקאי. אפרת פניגזון

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]