אם אייבּשך ירושלים
בארבע השנים האחרונות איבדה ישראל שטח מיוער שגדול מתל אביב כולה, והרבה מזה מתרחש מסביב לבירה. ארגון חדש בשם "מצילים את הרי ירושלים" מנסה לבלום את התופעה, ולפעמים אפילו מצליח
עשרות אוטובוסים של תיירים עוצרים כל יום בצומת האלה, בלבו של עמק האלה (על יד בית שמש). הם חונים בצורה לא מוסדרת בשולי הכביש הצר. תיירים מרחבי העולם מרימים רגל, עוברים את גדר הבטיחות הנמוכה ונכנסים לפאתי שדה חיטה קטן שבו הם צועדים אחרי מדריך תיירים נחוש, נזהרים שלא לדרוך על צואת כלבים או סוסים שעברו שם קודם. האגדה (או השמועה שעוברת כבר עשרות שנים בין מדריך תיירים למשנהו) מספרת שקרב דוד וגוליית נערך בדיוק בקצה השדה הזה.
כל התיירים, ללא הבדלי דת, צבע ומין, שומעים, נרגשים, על הקרב המיתי בשפתם, חלקם זוכים גם להקראה מהברית הישנה. אם הם קבוצה קטנה, הם משודרגים לישיבה תחת עץ אלון המספק להם צל. קבוצה גדולה יותר גומעת בצמא את כל הסיפורים תחת השמש הקופחת. בדרכם חזרה לאוטובוס…
תוכן בלעדי למנויי בראשית
לצפייה התחברו או הצטרפו (שבוע ראשון מתנה!)
לא משנה אם תפתחו היום את ערוץ 13,14, Y-net, וואלה או מאקו, סביר להניח שתמצאו את אותו תמהיל ידיעות שנע על הספקטרום בין תחזיות אפוקליפטיות, פרסומות וקליקבייטים.
מה זה עושה לתודעה שלנו? איך זה משפיע עלינו שכולם מתבוננים על העולם דרך אותו פילטר שחור, מתועש וחסר חיים? איך זה משפיע על התודעה שלך?
טים קוק מנכ”ל אפל אמר פעם “אם אתה לא משלם על מוצר, כנראה שהמוצר זה אתה”. בבראשית אנחנו מציעים לך להפסיק להיות המוצר של מהנדסי התודעה והתקשורת. אנחנו מזמינים אותך להחזיק בכיס עוד זוג משקפיים, כזה שאפשר להתבונן דרכו כשהכל נראה שחור ולראות שיש גם זווית אחרת, שממנה רואים צבעים ואהבה ואור, ולדעת שבזכותך קיים אמצעי תקשורת אחד שלעולם לא ימכור את הנשמה.
תגובות