loader image

אתה מספר סיפור כי הסיפור הזה הוא אתה

על רקע שביתת התסריטאים הצפויה שתקפיא את התעשייה ראוי לשאול: האם סדרת טלוויזיה היא מוצר בידורי, או הזירה התרבותית המרכזית של המאה?

אם כמה מהסופרים הגדולים של העבר היו חיים בתקופה שלנו, דוסטוייבסקי היה כותב סדרת דגל שאפתנית ל–HBO, פרנץ קפקא היה מראה ליוצרי “מראה שחורה” מאיפה משתין המקק, ודאגלס אדמס, ש”המדריך לטרמפיסט בגלקסיה” שלו התחיל כתסכיתי–רדיו – היה תופס טרמפ קוסמי עם מגבת על ספינת הסטרימינג.

המקצוע הבסיסי הוא סיפור סיפורים, המדיום הוא רק כלי. לפני הדפוס,  גאוני הסיפורת אספו את קהלם מתחת לעץ בכפר וליוו את הסיפור בתנועות גוף, קולות ופרצופים. שייקספיר בחר לספר סיפורים דרך תיאטרון נודד צעקני בין שווקים לירידים. היום הבמה הכי גדולה בעולם נמצאת כמעט בכל בית, במרחק לחיצה בשלט או הקלקה על העכבר.

למרות שבכל שנה יוצאים לאור מאות אלפי ספרים ברחבי העולם, רק פעם בכמה שנים יופיע ספר שיהיה יצירת מופת על–זמנית…


לקריאת הכתבה המלאה התחברו או הצטרפו לבראשית

כתבות שאולי יעניינו אותך

עת השתחררתי הרופאים לא המליצו לי דבר

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של "דיאלוג פתוח ישראל", ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של “דיאלוג פתוח ישראל”, ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

תרופת סבתא

אחרי שהפציעה גם בשמי הרייטינג של הטלוויזיה, הדמות הקומית של גברת רביע הפכה לתופעה סנסנציונית וחוצת ז'אנרים כשהיא מעבירה טיפולים זוגיים מהפכניים על הבמה, מול אולמות מלאים. נועם אנקר הזמינה למיטת הטיפולים את דניאל קישינובסקי, השחקן שמאחורי הדמות, ולמדה על מערכת היחסים העדינה שבין הסבתא זפטא לבין הנער שכמעט איבד את רגליו

אחרי שהפציעה גם בשמי הרייטינג של הטלוויזיה, הדמות הקומית של גברת רביע הפכה לתופעה סנסנציונית וחוצת ז’אנרים כשהיא מעבירה טיפולים זוגיים מהפכניים על הבמה, מול אולמות מלאים. נועם אנקר הזמינה למיטת הטיפולים את דניאל קישינובסקי, השחקן שמאחורי הדמות, ולמדה על מערכת היחסים העדינה שבין הסבתא זפטא לבין הנער שכמעט איבד את רגליו

״אנחנו לא צריכים חוק אקלים, אבל אם נגזר עלינו, לפחות שיהיה חכם ולטובתנו״

יונתן דובי הוא פרופסור מן המניין בבית הספר לאקלים של אוניברסיטת בן-גוריון. בראיון לבראשית הוא מסביר למה אין מקום להיסטריית ההתחממות הגלובלית, טוען שהתקשורת נגועה בבורות קולוסאלית, שכמות תופעות הטבע הקיצוניות על הפלנטה ירדה בעשורים האחרונים, שהמעבר לאנרגיה סולרית מתרחב בעיקר בגלל לובינג של היצרנים למרות שהיא עדיין לא בשלה להחליף את התשתיות הקיימות ואולי לעולם לא תהיה, ומבקש מהורים לקחת אחריות ולהגן על ילדיהם מפני פיתוח חרדות שווא

אפרת פניגזון בראיון מיוחד עם פרופסור יונתן דובי, האיש שמשבר האקלים גורם לו לצחוק ולבכות גם יחד. צפו בראיון המלא

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]