אתה מספר סיפור כי הסיפור הזה הוא אתה
על רקע שביתת התסריטאים הצפויה שתקפיא את התעשייה ראוי לשאול: האם סדרת טלוויזיה היא מוצר בידורי, או הזירה התרבותית המרכזית של המאה?
אם כמה מהסופרים הגדולים של העבר היו חיים בתקופה שלנו, דוסטוייבסקי היה כותב סדרת דגל שאפתנית ל–HBO, פרנץ קפקא היה מראה ליוצרי “מראה שחורה” מאיפה משתין המקק, ודאגלס אדמס, ש”המדריך לטרמפיסט בגלקסיה” שלו התחיל כתסכיתי–רדיו – היה תופס טרמפ קוסמי עם מגבת על ספינת הסטרימינג.
המקצוע הבסיסי הוא סיפור סיפורים, המדיום הוא רק כלי. לפני הדפוס, גאוני הסיפורת אספו את קהלם מתחת לעץ בכפר וליוו את הסיפור בתנועות גוף, קולות ופרצופים. שייקספיר בחר לספר סיפורים דרך תיאטרון נודד צעקני בין שווקים לירידים. היום הבמה הכי גדולה בעולם נמצאת כמעט בכל בית, במרחק לחיצה בשלט או הקלקה על העכבר.
למרות שבכל שנה יוצאים לאור מאות אלפי ספרים ברחבי העולם, רק פעם בכמה שנים יופיע ספר שיהיה יצירת מופת על–זמנית…
תוכן בלעדי למנויי בראשית
לצפייה התחברו או הצטרפו (שבוע ראשון מתנה!)
לא משנה אם תפתחו היום את ערוץ 13,14, Y-net, וואלה או מאקו, סביר להניח שתמצאו את אותו תמהיל ידיעות שנע על הספקטרום בין תחזיות אפוקליפטיות, פרסומות וקליקבייטים.
מה זה עושה לתודעה שלנו? איך זה משפיע עלינו שכולם מתבוננים על העולם דרך אותו פילטר שחור, מתועש וחסר חיים? איך זה משפיע על התודעה שלך?
טים קוק מנכ”ל אפל אמר פעם “אם אתה לא משלם על מוצר, כנראה שהמוצר זה אתה”. בבראשית אנחנו מציעים לך להפסיק להיות המוצר של מהנדסי התודעה והתקשורת. אנחנו מזמינים אותך להחזיק בכיס עוד זוג משקפיים, כזה שאפשר להתבונן דרכו כשהכל נראה שחור ולראות שיש גם זווית אחרת, שממנה רואים צבעים ואהבה ואור, ולדעת שבזכותך קיים אמצעי תקשורת אחד שלעולם לא ימכור את הנשמה.
תגובות