לפגוש או להשתמש, זו השאלה

קודם הלב נשבר, אחר כך הוא נסגר, וכדי להסכים לפגוש מישהו אחר באמת, צריך להיות שאהיד של קירבה. מזל שזה בדיוק מי שאנחנו

הדשא שליד החדר–אוכל בקיבוץ שבו נולדתי וגדלתי; מרחבים ירוקים שמשקשקים בתוכי תערובת מיצים של חופש ועצב ובדידות איומה, חסרת תקנה. אני מוביל את אמא שלי על כיסא גלגלים, מקרב אותה ללהקה של ילדים בני חמש צועקים וצוחקים, מנסים לטפס על צינור אלומיניום שמחובר לאחד העצים. רובם שקועים בהרפתקה, ברגעי הקסם האלה כשאין מבוגר אחראי בסביבה, כמה מהם שמים לב לקשיש שמסיע זקנה לכיוונם, אבל אחד מהם, פרצופו משדר “הרגע בלעתי קלמנטינה!” – מתקרב ומחייך אליה. רואה אישה שהיא קליפה, בשלבים אחרונים של אלצהיימר, עיניה שקועות, מבטה רוב הזמן כבוי – ומחייך אליה, בחשש במבוכה, בפליאה. והיא פתאום כמו קמה לתחייה, בדל חיוך מנצנץ בעיניה.

כאלה אנחנו. יצורים של קירבה. ואני לא מדבר רק על כך שלאהוב הרבה זה יותר טוב (מה שהוכח מחקרית כמובן). אנחנו לא נמלים, שנועדו לתפקד ביחד כרקמה נמלית אחת חיה, וגם לא נולדנו כזאבים ללחום על מקומנו בלהקה שמשחרת יחד לטרף. נולדנו מחווטים לתקשורת עמוקה וקרובה, אחד על אחד, עם יצורי אנוש כמותנו. 

כל הקטע של “מותר האדם” הוא שכמו תומר (זהו שמו של הילדון על הדשא), הגענו לעולם עם כלים משובחים שמאפשרים לנו להתקרב, להיפגש ואפילו להתמזג עם אנשים אחרים, גם כשהם נראים לנו זרים ושונים ואפילו קצת מפחידים. זה מרתק אותנו, זה מסקרן אותנו, יש בנו את התשוקה ללמוד מזה, להכיר את זה, להתערבב עם זה


לקריאת הכתבה המלאה התחברו או הצטרפו לבראשית

כתבות שאולי יעניינו אותך

עת השתחררתי הרופאים לא המליצו לי דבר

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של "דיאלוג פתוח ישראל", ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של “דיאלוג פתוח ישראל”, ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

תרופת סבתא

אחרי שהפציעה גם בשמי הרייטינג של הטלוויזיה, הדמות הקומית של גברת רביע הפכה לתופעה סנסנציונית וחוצת ז'אנרים כשהיא מעבירה טיפולים זוגיים מהפכניים על הבמה, מול אולמות מלאים. נועם אנקר הזמינה למיטת הטיפולים את דניאל קישינובסקי, השחקן שמאחורי הדמות, ולמדה על מערכת היחסים העדינה שבין הסבתא זפטא לבין הנער שכמעט איבד את רגליו

אחרי שהפציעה גם בשמי הרייטינג של הטלוויזיה, הדמות הקומית של גברת רביע הפכה לתופעה סנסנציונית וחוצת ז’אנרים כשהיא מעבירה טיפולים זוגיים מהפכניים על הבמה, מול אולמות מלאים. נועם אנקר הזמינה למיטת הטיפולים את דניאל קישינובסקי, השחקן שמאחורי הדמות, ולמדה על מערכת היחסים העדינה שבין הסבתא זפטא לבין הנער שכמעט איבד את רגליו

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]