10 השקרים הגדולים של משרד הבריאות 

ביקשנו מיריב האמר רשימה של כל שקרי משרד הבריאות בתקופת הקורונה. אחרי העשרה הראשונים הוא הרים ידיים

שקר 1  –


מקור וירוס הקורונה הוא מרק עטלפים שנקנה בשוק הדגים של ווהאן בסין

עד היום מקור וירוס הקורונה הנוכחי נמצא שנוי במחלוקת. הנראטיב המקובל הוא התפשטות של נגיף מסוג סארס שעבר שינוי גנטי טבעי בעטלף והדביק בני אדם בווהאן שבסין, שם פרצה המגיפה. כל מי שטען שמקור הווירוס בהנדסה גנטית במעבדה הוגחך וצונזר בכל מקורות המידע. 

ואולם המעבדה הוירולוגית בווהאן, היא הגדולה ביותר בסין, ובוודאות בוצעו שם מחקרים של שינוי נגיף (Gain of Function) ) על ידי מדענים סינים ואמריקנים בשיתוף פעולה, במימון של NIH וזרועות הביטחון של ארה”ב. מטרת המחקר היתה לייצר נגיף שמקורו בעטלפים כך שידע להדביק בני אדם באמצעות שינוי חלבון הספייק שלו, על מנת לייצר לו חיסון תואם. בהמשך התגלה בפרשת מודרנה־גייט שסדרות גנים מתוך הפטנט שלהם לחיסוני הmRNA נמצאו באופן הפוך בתוך הקוד הגנטי של הנגיף. פאוצ’י נחקר על ענין מקור הווירוס בסנאט האמריקני ונתפס משקר לכאורה לאחר שטען שלא מימן מחקרים מסוג זה בווהאן. עובדה שהתבררה כלא נכונה.

שקר 2 –

אימות בבדיקת PCR – הוא מדויק, ומעיד על תחלואה בקורונה

הבדיקה המקובלת ביותר להימצאות נגיף הקורונה היא בדיקת המטוש,PCR שבה נלקחות דגימות מהלוע והאף ואז, בבדיקת מעבדה, משוכפל המטען הגנטי של הבדיקה מספר רב של פעמים, עד להימצאות חלק מהרצף הגנטי של הנגיף. טכנולוגיית ה- PCR זיכתה את ממציאה מוליס בפרס נובל, והיא נחשבת אמינה, במיוחד בתוצאה חיובית של הנגיף.

בפועל, ד”ר מוליס התנגד באופן חד משמעי לשימוש בבדיקה זאת לצורך אבחון מחלות, וטען שהבדיקה תצא חיובית גם בהימצא וירוס ישן מת. ד”ר מוליס מצא את מותו בנסיבות לא ברורות כמה חודשים לפני פרוץ הקורונה. משרד הבריאות הבריטי פרסם באופן רשמי שביצוע מעל 25 סבבי בדיקה, קרי שכפולים של המטען הגנטי, יביאו לכמות זיהויים שגויה. בישראל וברבות ממדינות העולם מבצעים כמות הרבה יותר גדולה של סבבים. ד”ר שרון אלרעי פרייס טענה שהבדיקה שגויה ב- 40% מהמקרים ופרופ’ גרוטו טען שרק 1 מכל 10 בדיקות תהיה מדויקת. ה־CDC הודיע על הפסקת היתר החירום בשימוש בבדיקות ה- PCR שכן הן אינן מוצלחות באבחנה בין קורונה לשפעת. עוד נטען שמרבית מבדיקות ה- PCR אינן יודעות לאבחן את וריאנט האומיקרון.

שקר 3 –

שימוש נכון במסיכה מונע הדבקה ב-95%

למרות שבתחילת המגיפה היו חילוקי דעות בקרב מקבלי ההחלטות, בשלב הסגר הראשון התגבשה ההחלטה להמליץ ובהמשך לחייב את השימוש במסיכה. בעוד שבמדינות מסוימות מחייבים בשימוש במסיכה מסוג N95 בישראל הסתפקו במסכת בד או מסיכה כירורגית רגילה. בשלבים מסוימים נדרשו האזרחים לעטות מסיכה גם בשטחים פתוחים, אך בהמשך צומצמה ההחלטה למרחבים סגורים בלבד. בתחילת הקורונה הושק קמפיין שינוי התנהגות שבו הוסבר שהמסיכה נועדה להגן על האחר, ורק אם שני האנשים עוטים מסיכה היא מגנה ב95%. הקמפיין, בשילוב עם אכיפה מתוקשרת, היה להצלחה מסחררת והציבור נענה בגדול לדרישה לעטות מסיכה.

כבר בתחילת הקורונה התכנס צוות המומחים לטיפול במגיפה לדון בשאלת המסיכות, ובדיון חסוי התקבלה החלטה שלמרות שאין שום בסיס מדעי ליעילות המסיכות, יש לעודד זאת כדי לחנך את הציבור לריחוק חברתי. בתחילת המשבר עוד היו כמה בכירים במשרד הבריאות, כגון פרופ’ בליצר ופרופ’ סדצקי שהתראיינו ואמרו שהמסיכות אינן יעילות ואף עשויות לגרום לנזק. בנוסף, אם נבדוק באופן סטטיסטי את כל המדינות שהחמירו בחיוב במסיכות כגון מדינת ניו־יורק או דרום קוריאה, לעומת מדינות אחרות שהקלו במסיכות כגון פלורידה או שבדיה, לא נוכל לזהות יעילות בקרב המחמירות לעומת המקילות. בתחילת המגיפה חשבו שמנגנון ההדבקה של הנגיף הוא טיפתי, ואז ניתן להבין את ההיגיון המסוים שבמסיכה, אבל בהמשך הבינו כי הקורונה עוברת באמצעות אדי אוויר שבנשימה, האירוסול, ואלה עוברים מבעד למסיכה בקלות. 

שקר 4 –

מתים מקורונה – ולא עם קורונה

יותר מ- 10,000 מתים מקורונה, כך מדווח משרד הבריאות הישראלי. שיעור התמותה מקורונה גבוה יותר מאשר משפעת, כך אומרים בכל העולם, מגיפה קטלנית ביותר, כך מכריזות כותרות העיתונים. העובדה שהגיל החציוני של מתי הקורונה עולה על תוחלת החיים במדינה ושבתי החולים עצמם טענו פעם אחר פעם שהמאושפזים במחלקות קורונה אינם מאושפזים בגלל המחלה אלא בגלל מחלות רקע שלהם, בכל זאת מדובר בקשישים, לא הרשימה אף אחד. 

במדינת ישראל בשנת 2020 לא נרשמה תמותה עודפת משמעותית חריגה (0.53%) וגם ב-2021 התמותה העודפת המעט גבוהה (0.54%) היא בשוליים. כבר ידענו שנים גרועות יותר, וניתן לייחס את התמותה העודפת להזדקנות טבעית של האוכלוסייה. 

מי שספרו אותו כמי שמת מקורונה, הוא כל מי שנמצא חיובי בבדיקת קורונה, (וזו הרי אינה מדויקת), וכך מחלקות הקורונה הועמסו בקשישים חסרי מזל, בעוד המחלקות הפנימיות התרוקנו. השפעת נעלמה כלא היתה, ואפילו אנשים שנהרגו בתאונות עם בדיקה חיובית נספרו כמי שמתו מקורונה. 

שקר 5 –

הקורונה מסוכנת לילדים

כבר בהתחלה היה ברור שהקורונה מסוכנת ככל שעולה הגיל. ילדים בקושי נפגעו מהקורונה, ורובם החלימו אם בכלל חוו סימפטומים. ולמרות זאת נראה היה מאמץ מיוחד להבליט כל מקרה קיצוני וכל אירוע חד פעמי שבו ילד מת ר או נפגע קשה לאחר בדיקה חיובית. מרבית הילדים הללו היו עם משקל עודף או עם מחלות רקע רבות והם לא מתו בגלל הנגיף אלא בהימצאותו. אבל דאגו בכל נקודה להפחיד אותנו שהילדים בסיכון, וביתר שאת לקראת מבצע חיסוני הילדים.

שיעורי התמותה עם קורונה בקרב ילדים הם מזעריים, גם אם נחשוב שספירת המתים היא נכונה. והיא לא. כנ”ל לגבי תחלואה קשה של ילדים, ובהקשר זה כבר פורסם שמרבית הילדים שאושפזו במצב קשה עם קורונה, סיבת האשפוז היתה מחלות רקע קשות בקרב אותם ילדים. אין תמותה עודפת בקרב אנשים מתחת לגיל 60, היא נותרה יציבה כבכל שנה. בתסמונת ה- PIMS ששווקה לנו כגורם סיכון לילדים, חלו כמה מאות ילדים, רובם במצב קל, ולאחרים, שוב, נלוו מחלות רקע שלא פורטו. מרבית הילדים המאומתים הם אסימפטומטיים, ומספרם ביחס ישר לכמות הבדיקות שעושים בשכבת הגיל הזאת. 

שקר 6 –

חיסון הקורונה יעיל בפני הדבקה

מזה כשנה ורבע אזרחי ישראל מחוסנים. אחוז ההתחסנות בישראל ביותר מ-2 מנות עומד על כ-65% מכלל האוכלוסייה. בקרב אוכלוסיית הסיכון, 60 פלוס, 84% מחוסנים בשלוש מנות, ו-50% בארבע מנות. ולמרות זאת אנחנו חווים גל אחרי גל של קורונה, שתמיד מתחיל בקרב המחוסנים הטריים ומשם מתפשט ליתר האוכלוסייה. הגל השלישי החל בדיוק כאשר התחילו במנת החיסון הראשונה, והסתיים עם סיום גל החיסון השני בקרב המבוגרים. הגל הרביעי החל עם חיסוני הילדים מעל גיל 12 בתחילת יוני, והסתיים עם סיום החיסון של אוכלוסיית הסיכון בבוסטר באוקטובר. הגל החמישי התחיל עם חיסון הילדים הקטנים, והסתיים עם סיום החיסון הכושל במנה 4. 

אין ולו מדינה אחת בעולם שבה שיעורי התחסנות גבוהים, ושבה נמנעו גלי קורונה. צ’ילה, סינגפור, דרום קוריאה, פורטוגל, דנמרק, איטליה, בלגיה – בכל המדינות הללו שיעורי התחסנות בבוסטר גבוהים במיוחד, וכולם חוו גלי קורונה קשים במקביל למבצעי ההתחסנות. הטיעון המגוחך שהחיסונים האלה יעילים בעצירת המגיפה לא מחזיק מים בשטח.

פייזר עצמם הודו ב־FDA שהמחקרים שלהם התמקדו במניעת תחלואה קשה ותמותה ולא במניעת הדבקה. אבל עדיין השקר הזה שהחיסון מונע הדבקה שריר וקיים. האומיקרון עקף את החיסון לחלוטין ומיליוני ישראלים נדבקו בווריאנט הקל יחסית, ללא קשר לסטטוס חיסוני.

שקר 7 –

התו הירוק מיועד למניעת התפשטות המגיפה משיקולים אפידמיולוגיים

עוד בתחילת מבצע החיסונים התקיימו דיונים בממשלה בדבר אמצעים לשכנוע הציבור להתחסן, מתוך אמונה שהדבר יביא לקטיעת המגיפה. מומחים לכלכלה התנהגותית כפרופ’ דן אריאלי גוייסו למשימה. ההנחה היתה שחלק מהציבור יתחסן בשמחה, וחלק מהציבור יתנגד ויהי מה, אבל חלק גדול מהציבור יהיה אדיש ויחשוש מעט מלהתחסן. ולכן יש צורך בקמפיין הסברה חזק ביותר בדבר יעילות ובטיחות החיסון, בשילוב עם מלחמה בדעות אחרות, שהן “פייק ניוז”. אבל גם לאחר שביצעו את התוכנית, עדיין נותרו עם אחוזים ניכרים שטרם התחסנו. השלב הבא בתוכנית היה “הפרד־ומשול” – הפחדה של המחוסנים שאלה שלא התחסנו מסכנים אותם, ובנוסף הסתה משולחת רסן כנגד הלא מחוסנים על כך שהם לא מגלים סולידריות חברתית. כך מצאו עצמם מיליוני ישראלים נטולי תו ירוק, משוללי זכויות ומנודים מהחברה.

שר הבריאות ושרת הפנים הודו כמה פעמים שמטרת התו הירוק היא עידוד התחסנות ולא שיקולים אפידמיולוגיים. למרות זאת, וחרף העובדה שווריאנט האומיקרון עקף לחלוטין את החיסון ומדביק מחוסנים ולא מחוסנים ללא איפה ואיפה, עדיין התו הירוק נשאר בתוקף. רק לאחרונה, בוטלו מרבית מגבלות התו הירוק, אך לא התו הירוק עצמו. עוד נאמר במפורש שבגל הבא יוחזרו המגבלות. 

שקר 8 –

החיסון מונע תמותה מקורונה

 מאז תחילת החיסונים, 95% מהמתים עם קורונה היו בני 60 פלוס. אבל האוכלוסייה הזאת ידועה בכך שהיא מחוסנת לחלוטין. יותר מ -84% התחסנו בבוסטר, ורק 5% לא התחסנו בכלל, לרבות כמה עשרות אלפים מנועי חיסון ומרותקי בית. והנה, למרות זאת, חווינו כבר שלושה גלי תמותה עם קורונה, כל אחד יותר גדול מקודמו. גלי התמותה התחילו בדיוק ביום שבו התחיל מבצע חיסונים לגילאי ה60+ במנת חיסון נוספת, והסתיים בדיוק בתום גל החיסון. גרף התמותה מתואם לחלוטין ברמה יומית לגרף מנות החיסון, כלומר ביום שחיסנו יותר, מתו יותר.

משרד הבריאות דואג בעקביות שלא לספור מתי קורונה בשבוע הראשון לחיסון ככאלה שמתו מחוסנים, ובכך למעשה מטה את המספרים. בנוסף, מנתוני התמותה של הלמ”ס נצפים גלי תמותה מכל הסיבות במקביל למבצעי ההתחסנות. בחלק מהמקרים, במיוחד בבוסטר השלישי, לא ניתן לייחס את התמותה העודפת למתים עם קורונה, שכן גם בניכוי מתים אלה, נצפתה תמותה עודפת. 

שקר 9 –

אין תופעות לוואי לחיסון. החיסון מאושר FDA

משרד הבריאות משווק את החיסון כמאושר על ידי ה- FDA למרות שבמשך כמעט שנה החיסון היה מאושר רק באישור חירום שלהם. רק כשבית המשפט העליון נדרש לסוגיה, הוציא משרד הבריאות הבהרה, אך זה היה מאוחר מדי עבור רבים. 

משרד הבריאות מקפיד לספר לציבור שאין כל תופעות לוואי לחיסון ושהוא בטוח לחלוטין. פרופ’ דרור מבורך הצביע על קשר בין החיסון למיוקרדיטיס, דלקת שריר הלב. במקביל למחקרים אחרים בעולם שהראו קשר כזה, השיח בנושא שינה לפתע כיוון לכך שדלקת שריר הלב ממחלת הקורונה חמור יותר מזו של החיסון. כל מי שטוען לתופעות לוואי מהחיסון מיד מסווג כמתנגד חיסונים ומפיץ פייק ניוז, ומול כל מקרה תמותה מדום לב שהעלה ספקות לגבי הקשר לחיסון, מיד יוצאים בהצהרות ש”אין קשר לחיסון”.

בישראל אין מערכת דיווח מסודרת לתופעות הלוואי. בארצות הברית ובאנגליה שם מערכות דיווח שמראות כמות אדירה של תופעות לוואי כולל מקרי מוות. בארץ בוחרים להתעלם. 

בפועל, פייזר פירסמה בעל כורחה מתוקף הוראת בית משפט זה מכבר מסמכים אותם ניסתה להסתיר למשך 70 השנים הבאות. במסמכים אלה היא מפרטת מעל 1,200 סוגים שונים של תופעות לוואי לחיסון, כולל מעל 1,200 מקרי מוות מהחיסון. מדובר בתת־דיווח משמעותי, וישראל בכלל לא נספרה שם. מדובר ב-3 חודשים הראשונים של החיסון בלבד. ולמרות זאת נטען בריש גלי בכל כלי התקשורת האפשריים שהחיסון בטוח. במדינות שונות בעולם, כולל אוסטרליה למשל, חיסונים גרמו לקרישי דם גורמי מוות. על זה לא שמענו.

פרויקט “העדויות” שבו תועדו מעל 20 מקרים ברורים של תופעות לוואי בישראל ישירות מהחיסון, תורגם ליותר מ-20 שפות, וזכה למיליוני צפיות, צונזר על ידי משרד הבריאות. נמחקו עשרות אלפי דיווחים בעמוד הפייסבוק של משרד הבריאות של אזרחים אובדי עצות שפנו כי נפגעו מהחיסון.

בישראל נצפים עשרות רבות של מקרי דום לב והתקפי לב בשכיחות גדולה יחסית, בעיקר בקרב צעירים, הרבה מעבר לצפוי בשנים רגילות. משרד הבריאות טוען בתוקף ש”אין קשר”, אבל לא חוקר ברצינות את העניין. בתי החולים מדווחים על שיעור גדול של לידות שקטות והפלות בקרב מחוסנות בהריון, אבל משרד הבריאות מקפיד לא לאסוף נתונים ולציין שהחיסון בטוח לחלוטין בהריון.

שקר 10 –

ישראל היא לא מדינה בניסוי

בנובמבר 2020 חתם משרד הבריאות על חוזה עם חברת פייזר לאספקת חיסוני הקורונה לישראל. החוזה הזה מושחר ברובו המכריע עד עצם היום הזה, ואיש אינו יודע מה כתוב בו. החלק היחיד שנחשף על ידי משרד הבריאות, “למען השקיפות” לטענתו, הוא חוזה לעריכת ניסוי ב”חסינות עדר”, שבו מדינת ישראל מתחייבת בפני פייזר לעשות הכל כדי לחסן את אזרחי ישראל לפי אחוזים הולכים וגוברים מהאוכלוסייה כדי לבחון מתי מושגת חסינות עדר. הפיצוי המוסכם לפייזר על אי עמידה בהסכם – מושחר. מאז, מדינת ישראל נידבה את כלל אזרחי ישראל להשתתף בניסוי בתכשיר רפואי בשלבי פיתוח, כך על פי ההסכם, תוך שהיא משקיעה מאות מיליארדי שקלים בשיווק החיסון. חסינות עדר מעולם לא הושגה, אך הניסוי הכושל מעולם לא הופסק. 

בחודש ינואר 2020, לפני פרוץ הקורונה בישראל, העביר מנכ”ל משרד הבריאות את סמכויות ועדת הלסינקי העליונה (שאמורה להכריע בסוגיות אתיות הקשורות לניסויים בבני אדם), לוועדות מקומיות בבתי החולים. כמחאה התפטרו כל חברי הועדה, ולמעשה מאז כל השימוש בתכשיר הניסיוני של פייזר בוצע ללא אישור ועדת הלסינקי בטענה שלא מדובר בניסוי בבני אדם. פרופ’ איתן פרידמן שעמד בראש ועדת הלסינקי בתחום הניסויים הגנטיים טען שהיה צריך אישור של הועדה לתכשיר mRNA של פייזר, אבל אישור כזה מעולם לא הובא לדיון.

בפועל, החיסון הניסיוני ניתן לכל האזרחים, כולל ילדים ונשים בהריון, וקשישים בעלי מחלות רקע קשות, למרות שמעולם לא נוסה על בני אדם שכאלה במסגרת המחקר הקליני של פייזר. תופעות לוואי לא נאספו, השוואה לקבוצת ביקורת שקיבלה פלצבו לא התקיימה, וכל מקרה סווג כ”אין קשר לחיסון” באופן אוטומטי. 

כל מידע בנוגע לתרופות גנריות שהוכחו כיעילות ובטוחות כנגד קורונה כגון איברמקטין והידרוכלורוקסין מושתק ומצונזר. התרופות נאסרו לשימוש כדי לא לפגוע חלילה במאמץ הניסוי בחיסון. 

כתבות שאולי יעניינו אותך

העטלף הסיני מחכה להתנצלות

אז מה באמת התחיל את הכל - מרק עטלפים שאכל איש סיני בשוק, או מבצע הינדוס חשאי שהתרחש במעבדה בוואהן בתמיכה אמריקאית? עד היום אין תשובה חד משמעית והשאלה לא נותנת מנוח. האפשרות שהנגיף היה אולי תוצר של מניפולציה מעבדתית עדיין על השולחן, וקולות שתובעים חקירה אמיתית ושקופה בוקעים גם מחדרי החדרים של המדע המאורגן

אז מה באמת התחיל את הכל – מרק עטלפים שאכל איש סיני בשוק, או מבצע הינדוס חשאי שהתרחש במעבדה בוואהן בתמיכה אמריקאית?

בליגה של “אפריקנים ובריונים כמו פוטין”

עד לא מזמן נמנעו מוסדות המשפט הבינלאומיים בהאג לפעול נגד מדינות המזוהות עם גוש המערב, גם כשביצעו פשעים ברורים. הבקשה להוצאת צווי מעצר נגד בכירים בישראל עשויה לרמז שהחמאה כבר לא מרוחה בצד שלנו

עד כה נמנעו מוסדות המשפט בהאג לפעול נגד מדינות המערב. הבקשה להוצאת צווי מעצר נגד בכירים בישראל עשויה לרמז, שהחמאה כבר לא מרוחה בצד שלנו

כדי לצפות במאמר זה עליך להירשם כמנוי דיגיטלי או כמנוי למגזין. במידה וכבר יש ברשותך מנוי יש להתחבר.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]