שימוש במזומן יהפוך לזכות חוקתית

הצעת חוק חדשה שהוגשה בפרלמנט הבריטי נלחמת להפוך את השימוש במזומן לזכות חוקתית

  זכות השימוש והגישה לכסף מזומן עומדת להיות מעוגנת בקרוב בחוק האנגלי. לפרלמנט הבריטי הוגשה הצעת חוק חדשה, במסגרתה הזכות להשתמש במזומן תהיה זכות חוקתית. במהלך העשור האחרון, כך מדווח הטלגרף הלונדוני, השימוש במזומן לתשלום עבור סחורות ושירותים ירד בכמעט שלושה רבעים. גוף התעשייה, UK Finance, מדווח כי 85% מכלל התשלומים מתבצעים כעת באופן אלקטרוני. זה לא רק אצל הצעירים: 8 מתוך 10 אנשים בגיל פרישה משתמשים בטכנולוגיית כרטיסים ללא מגע, לפחות פעם בחודש.

עם זאת, לעת עתה מזומן הוא עדיין צורך שמיליוני בני אדם לא יכולים לחיות בלעדיו, ויש לו כידוע ערך מרכזי מאוד בגיבוי במקום שבו מערכות מקוונות נכשלות או חדלות לעבוד. 

הצעת החוק מסבירה את הצורך לעגן את השימוש במזומן לטובת “קהילות כפריות, קשישים או כאלה שמשתמשים במזומן…” כדי לנהל את הכספים האישיים שלהם בזמן שבריטניה עוברת את המעבר לכסף הדיגיטלי. בפעם הראשונה מאז שהקלטים הקדמונים החלו לטבוע מטבעות משלהם באי הבריטי, 2023 תציג כנראה קהילות שייהנו מזכות מוסדרת של גישה למזומן. זו, כאמור, תעוגן בחוק באמצעות הצעת חוק השירותים הפיננסיים והשווקים העוברת כעת בפרלמנט.

הצעת החוק מעגנת גם את החובה למקם נקודות משיכה של כסף מזומן בפריסה הולמת, כזו שתאפשר לכל אדם למשוך ולהפקיד שטרות פיזיים במרחק שלא יעלה על 2 ק”מ ממקום מגוריו. התוכנית היא להציב 40,000 מכונות מזומנים חופשיות בנקודת השימוש ברחבי בריטניה. 

במקביל למגמה הזו, קיים חשש שמדיניות הותרת המזומן תהווה גורם משיכה למהגרים מהיבשת. אולם המחוקק הבריטי הביע את ביטחונו כי היתרונות העצומים של שמירת המזומן עולים על הקשיים ולכן סביר להניח שהחקיקה תעבור ותתקבל.

בתקופה שבה נראה כאילו המזומן בסכנת הכחדה לטובת מטבע דיגיטלי עולמי, אלה חדשות מצויינות, ויש לקוות שיתפשטו למדינות נוספות.


אהבתם את הכתבה? הצטרפו לבראשית וביחד נחזיר את השפיות והאמת למיינסטרים (חודש ניסיון מתנה!)

מה זה עיתון בראשית?
עיתון בראשית קם בתחילת שנת 2022 במטרה ליצור תקשורת ששמה את האדם הקטן במרכז התמונה. העיתון אסף תחתיו חבורה של אנשי תקשורת שהתייאשו מאמצעי התקשורת הקיימים אחרי שהבינו שהם אינם קיימים בשביל לשרת אותנו, אלא את בעלי הכסף וההשפעה. לעיתון אין משקיעים גדולים או מפרסמים שאומרים לו מה להגיד (ומה לא) והוא נתמך לחלוטין על הקוראים והתומכים שלו.

כתבות שאולי יעניינו אותך

שלשלאות דיגיטליות

המטבע הדיגיטלי של בנקים מרכזיים (CBDC), שכל מדינות העולם שועטות לפתחו, הוא אבטיפוס אולטימטיבי של "האח הגדול". המנגנון העריצי הזה חותר לצמצם את השימוש בכסף מזומן, ולקשור את החירות הפיננסית של האזרח לחסדי הממשלה והממסד הבנקאי

המטבע הדיגיטלי של בנקים מרכזיים הוא אבטיפוס של “האח הגדול”, שחותר לצמצם את השימוש בכסף מזומן, ולקשור את החירות הפיננסית של האזרח לחסדי הממשלה והממסד הבנקאי. אפרת פניגזון

עת השתחררתי הרופאים לא המליצו לי דבר

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של "דיאלוג פתוח ישראל", ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של “דיאלוג פתוח ישראל”, ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. הלוואי שזה גם יעבור בישראל- שימוש במזומן קריטי לאוכלוסיות שלהגיל השלישי, למשקי בית רבים.

  2. בהחלט מעניין ומעודד, אולי.
    אני בעד שיציבו ליד כל ATM כזה BTM (לביטקוין)
    כך אפשר יהיה להוציא מזומן ולהמירו מיידית לביטקוין, מה שבטוח בטוח.

[login_fail_messaging]