עדיף כבר לשאול קוראת בקפה
בתגובה ליוזמות המשפטיות של ממשלת נתניהו, סוכנות מודי'ס הורידה את תחזית האשראי של מדינת ישראל, והכותרות רעמו. אבל בלי קשר לנזקים שהממשלה הזו גורמת ועוד תגרום - מודי'ס היא מקור מאוד מפוקפק להסתמך עליו
נניח שהמרצה באוניברסיטה היתה מקבלת את משכורתה ישירות מהתלמידים, כל אחד לפי עומק כיסו – האם אפשר היה להסתמך על הציונים שנתנה להם כמדד אובייקטיבי להצלחתם, לחוכמתם או לשקדנותם? או שמא התלמיד העשיר היה לפתע גם התלמיד המצטיין ביותר?
סוכנות דירוג האשראי של מודי’ס עובדת למעשה על עיקרון דומה. לדבריה, מטרת הדירוגים שלה היא “לספק למשקיעים שיטה פשוטה של דירוג, שבאמצעותה אפשר לאמוד את כושר האשראי היחסי העתידי של ניירות ערך”. מודי’ס מבקשת מן הציבור שלא להתייחס לדירוגים שלה “כהמלצות”, וגם לא כבסיס בלעדי להחלטות השקעה…
תוכן בלעדי למנויי בראשית
לצפייה התחברו או הצטרפו (שבוע ראשון מתנה!)
לא משנה אם תפתחו היום את ערוץ 13,14, Y-net, וואלה או מאקו, סביר להניח שתמצאו את אותו תמהיל ידיעות שנע על הספקטרום בין תחזיות אפוקליפטיות, פרסומות וקליקבייטים.
מה זה עושה לתודעה שלנו? איך זה משפיע עלינו שכולם מתבוננים על העולם דרך אותו פילטר שחור, מתועש וחסר חיים? איך זה משפיע על התודעה שלך?
טים קוק מנכ”ל אפל אמר פעם “אם אתה לא משלם על מוצר, כנראה שהמוצר זה אתה”. בבראשית אנחנו מציעים לך להפסיק להיות המוצר של מהנדסי התודעה והתקשורת. אנחנו מזמינים אותך להחזיק בכיס עוד זוג משקפיים, כזה שאפשר להתבונן דרכו כשהכל נראה שחור ולראות שיש גם זווית אחרת, שממנה רואים צבעים ואהבה ואור, ולדעת שבזכותך קיים אמצעי תקשורת אחד שלעולם לא ימכור את הנשמה.
תגובות