מצב חצב
מדי שבוע יעביר כאן עמׂר בוגר (מומחה מדופלם בהתנהלות לא כלכלית ומספר 5 מיליארד ברשימת עשירי העולם), מדריך לחיים ללא מסגרת אשראי. והשבוע: איך לא לפספס את הסתיו לפני שהוא נגמר.
אם אלוהים היה מחליט שצריך להדק את החגורה ולפטר מישהי מעונות השנה אז נראה לי שהסתיו היה מוזמן ראשון לשימוע. הוא בטח היה יושב שם, בוהה בתוגה ומחכה שישחררו אותו כבר לרחם על עצמו מול הים. כי אין ספק שהקיץ פה נותן בראש ועל החורף אפשר להתלונן שהוא חסר תקציבים ולא משקיע אבל הוא עדיין נותן קצת פה ושם עם רעמים, מטרים וקור שמורגש באופן יחסי (בעיקר כי אבותינו לא בנו בתים שמותאמים לחורף ואנחנו עצמנו לא ממש יודעים להתלבש, או לשתות).
בסה”כ, עם כל הכותרות האדומות על משבר האקלים, החורפים האחרונים בארץ דווקא כן הזכירו את אלה כשהיינו ילדים והכנרת מלאה כל כך שאין לערסים כבר איפה להתקהל, אבל בואו לא ניתן לעובדות לקלקל את הפופולאריות של משבר האקלים (אני אישית חושב שלא הרבה השתנה, בדומה לכותרות על האלימות במגזר הערבי, אנחנו פשוט שומעים על זה יותר, ואולי טוב שכך כדי שנוכל לשנות דרכינו). והאביב, עם החיוניות שלו, מעלה גל של פרסומים לעודד צרכנות ונסגר בגל חום של פסח שמצהיב את כל הירוק…
תוכן בלעדי למנויי בראשית
לצפייה התחברו או הצטרפו (שבוע ראשון מתנה!)
לא משנה אם תפתחו היום את ערוץ 13,14, Y-net, וואלה או מאקו, סביר להניח שתמצאו את אותו תמהיל ידיעות שנע על הספקטרום בין תחזיות אפוקליפטיות, פרסומות וקליקבייטים.
מה זה עושה לתודעה שלנו? איך זה משפיע עלינו שכולם מתבוננים על העולם דרך אותו פילטר שחור, מתועש וחסר חיים? איך זה משפיע על התודעה שלך?
טים קוק מנכ”ל אפל אמר פעם “אם אתה לא משלם על מוצר, כנראה שהמוצר זה אתה”. בבראשית אנחנו מציעים לך להפסיק להיות המוצר של מהנדסי התודעה והתקשורת. אנחנו מזמינים אותך להחזיק בכיס עוד זוג משקפיים, כזה שאפשר להתבונן דרכו כשהכל נראה שחור ולראות שיש גם זווית אחרת, שממנה רואים צבעים ואהבה ואור, ולדעת שבזכותך קיים אמצעי תקשורת אחד שלעולם לא ימכור את הנשמה.
תגובות