מה הופך גבר לרוצח נשים
מתחילת 2022 נרצחו 15 נשים על-ידי גברים שהכירו אותן. הרוצח של האחרונה שבהן (בינתיים, ככל שמחריד לומר זאת) נעצר, אחרי שניסה להתאבד. איך אפשר למנוע את הרצח הבא?
״אחותי היפה הקטנה נרצחה בדם קר”. כך כתבה נדיה אמינוב ברשתות החברתיות בשבוע שעבר. ברקע נראית תמונת אחותה ילנה גרנברג מחייכת, על ראשה כובע קש והיא מוקפת בפרחי חמניות ענקיים. גרנברג היתה רק בת 27 כשנרצחה. לדברי אחותה, הרוצח היה ידיד טוב שלה. הם היו בקשר שלוש שנים. הוא רצה אותה והיא לא השיבה לו אהבה והיתה מעוניינת בקשר ידידותי בלבד. לאחרונה איים עליה שאם תסיים את הקשר ביניהם הוא יתאבד. הוא רצח אותה בדקירות סכין וגופתה נמצאה בשדה ליד העיר רחובות. גרנברג היתה בלוגרית טיולים. דפי הפייסבוק והאינסטגרם שניהלה מלאים בתמונות שלה מטיילת ברחבי הארץ. בתמונה אחת היא בעין ארובות. בתמונה אחרת בגבעת הרקפות בטל שחר. בכל התמונות היא מחייכת.
אחרי כל רצח כזה של אישה, גלים של זעם עולים מהבטן של נשים רבות. זעם טבעי ממוקד ומובן. משאלות לב שהרוצח לא יראה אור יום, שימות, שימותו כולם. אני מודה שגם בי עולים רגשות כאלה. אבל לצד הרגש, הראש מדבר גם הוא ובו כבר קיימת ההבנה הרציונלית שלזרוק רוצח אחד לכלא עד סוף ימיו, לא ימנע את הרצח הבא. והבא. והבא. השנה, עד כה, נרצחו חמש-עשרה נשים על ידי גברים שהן הכירו והיו בקשר איתם. התקשורת כבר קצת יותר מחונכת וביטויים כמו “רצח על רקע רומנטי” כמעט ולא…
כתבה בלעדית למנויי בראשית
להמשך קריאה התחברו או הצטרפו (שבוע ראשון מתנה!)
לא משנה אם תפתחו היום את ערוץ 13,14, Y-net, וואלה או מאקו, סביר להניח שתמצאו את אותו תמהיל ידיעות שנע על הספקטרום בין תחזיות אפוקליפטיות, פרסומות וקליקבייטים.
מה זה עושה לתודעה שלנו? איך זה משפיע עלינו שכולם מתבוננים על העולם דרך אותו פילטר שחור, מתועש וחסר חיים? איך זה משפיע על התודעה שלך?
טים קוק מנכ”ל אפל אמר פעם “אם אתה לא משלם על מוצר, כנראה שהמוצר זה אתה”. בבראשית אנחנו מציעים לך להפסיק להיות המוצר של מהנדסי התודעה והתקשורת. אנחנו מזמינים אותך להחזיק בכיס עוד זוג משקפיים, כזה שאפשר להתבונן דרכו כשהכל נראה שחור ולראות שיש גם זווית אחרת, שממנה רואים צבעים ואהבה ואור, ולדעת שבזכותך קיים אמצעי תקשורת אחד שלעולם לא ימכור את הנשמה.
תגובות