זוכה “פרס היבלית” של בראשית – ד”ר אלברט בורלא יו”ר ומנכ”ל פייזר

“יבלית מצויה היא עשב–רע רב–שנתי שכיח מאוד ומטריד מאוד בפרדסים, בשדות, בדשאים ובגינות. הוא מהיר–צמיחה, ירוק כל השנה, פעיל בעיקר בקיץ. מתפשט לרוחב ולעומק, עד מטר וחצי לעומק. המלחמה ביבלית במעדר ובטוריה זכורה כציון–דרך בתולדות הציונות עוד מימי העליה השניה ואילך. זהו עשב רב–שנתי נמוך, זוחל ומשתרע, שולח שלוחות ארוכות ומשתרש ממפרקי השלוחות”

(מתוך “עשב השדה” מדריך הצמחים של קק”ל)

אלברט בורלא, סוחר תכשירי פארמה ממולח ועשיר, זכה בישראל לכבוד מלכים. רבים מאמינים שהוא אחראי להצלת מיליוני אנשים בעולם כולו – בעיקר הודות לתקשורת שבויה שעיוותה, הסתירה והסיתה. מערכת בראשית בחרה להעניק לו את “אות היבלית” – פרס שנתי על פגיעה חמורה בתשתית החיים הדמוקרטיים והבריאים שלנו. להלן נימוקי וועדת הפרס:

1

הצלחה. בתקופה בת השנתיים ורבע שבה נערך הניסוי, עלתה התמותה בישראל והגיעה לשיא של כל הזמנים. כאשר משווים את טבלאות התמותה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מאז פרוץ הקורונה לשנים קודמות, ובמיוחד בגילאי 70+ מתגלה תמונה מדאיגה, שבה התמותה מכל הסיבות מגיעה לשיא בחודשי מבצעי ההתחסנות. כדי לא להלאות – בחורף 2022, מתן המנה הרביעית למחצית מקשישי ישראל, נרשמה תמותה עודפת של 24% על פני הממוצע הרב שנתי (לא כולל 2021). בורלא יטען שמדובר באומיקרון, למרות שזהו וריאנט מתון בהרבה מהמקורי. גם בחורף 2021, לאחר שהאוכלוסיה קיבלה את התכשירים הראשונים, נרשם שיעור תמותה הגבוה ב–9% מבשנה הקודמת.

לעומת זאת בגין מגיפת מחלות הלב, או בשמה החדש “מגפת אין קשר”, שפרצה לחיינו, החליטה הוועדה שלא להעניק לבורלא את אות היבלית, כי אין קשר.

2

הסתה. “יש קבוצה מצומצמת של אנשי מקצוע שהחליטו בזדון לפרסם מידע כוזב ומטעה. האנשים האלה הם פושעים, הם לא סתם רשעים. כי הם באופן מילולי הביאו למותם של מיליונים!”, כך טען בורלא יותר מפעם אחת. הכוונה, למשל, לאנשים שפירסמו נתונים שפייזר ביקשה לשמור בחיסיון ל–75 שנה, או שטענו מלכתחילה שהתכשיר אינו מונע הדבקה, שיעילותו מוגבלת למספר שבועות בלבד, שהוא לא מומלץ לנשים בגיל הפריון ועוד עובדות רבות שכיום קיימת לגביהן הסכמה גורפת.

3

התמדה. “אנחנו יודעים ששתי המנות הראשונות מציעות הגנה מוגבלת אם בכלל.” טען בורלא לאחרונה. “המנה השלישית, הבוסטר, מציעה הגנה סבירה כנגד אישפוז ותמותה ופחות כנגד הדבקה. אנחנו עובדים על גירסה חדשה של החיסון שתכלול גם את אומיקרון.” אבל בינתיים אנחנו כבר יודעים שבגל השישי, כמות הנדבקים והמאושפזים מקרב המחוסנים לחלוטין או חלקית גבוהה לאין שיעור מזו של הלא מחוסנים. ועדיין, כמו סוכן מכירות מיומן, בורלא לא מניח לעובדות לעמוד בדרכו.

4

הכוונה. בשידור חי בערוץ 12 טען בורלא בתוקף שישראל חייבת להנהיג תו ירוק, שיפריד ויפלה בין מי שצרכו את המוצר שלו לאלה שלא. שהרי העצמאות של ישראל היא בגדר מותרות בשעת מגפה, ואין דמות מתאימה יותר להכתיב לנו מדיניות ממנכ”ל של חברה מסחרית בעלת אינטרס כלכלי אדיר וברור. היהודי החם והנדיב מכר לישראל את התכשיר במחיר מופקע, פי 2 או 3 ביחס לשאר מדינות העולם, ובתמורה קיבל בלעדיות, חוזה מושחר, עם שלם לניסוי הגדול בהיסטוריה האנושית ופטור מכל אחריות לנזקים.

5

אתיקה. חברת “פייזר” מתמחה כבר עשרות שנים בעיגול פינות מוסריות, ובמהלך השנתיים האחרונות העלתה את המיומנות לדרגה של אמנות. כך לדוגמא ניסוי התכשירים של פייזר, שבעקבותיו הם אושרו על ידי ה–FDA, כלל הטיות רבות. למשל, חיסון הילדים שאושר למרות שבוצע בו שינוי לאחר המחקר הקליני והוכנס בו חומר כנגד בעיות לב. התכשיר החדש אושר כי “אם לא ננסה את החיסון על ילדים לעולם לא נדע אם הם בטוחים”, כדברי משתתף בדיון הFDA. ומדובר, קודם כל, על ילדי ישראל.

או למשל התעלמות מוחלטת ממערכת ה–VAERS (מערכת הדיווח הרשמית בארה”ב) שמראה עשרות אלפי מקרים של תופעות לוואי, פי 20 יותר תופעות מתופעות הלוואי המצטברות של כל החיסונים גם יחד ב- 20 השנים האחרונות.

או למשל העובדה שלפי ה–BMJ, המגזין הרפואי המוערך, המחקרים של פייזר לא באמת היו כפולי סמיות, כלומר הם ידעו מראש מי קיבל פלצבו ומי קיבל את התכשיר, וכך יכלו להטות את המחקר כרצונם.

או העובדה שהדירקטור של פייזר, סקוט גוטליב, היה ראש ה–FDA, שבתקופתו נחתם הסכם לשיתוף פעולה בין ה–FDA לקרן של ביל ומלינדה גייטס, שמושקעת בחיסוני פייזר. כאשר נשאל בורלא אם ניגודי העניינים הללו לא מדאיגים אותו השיב בכנות מרעננת: “אם כבר אז הייתי מעדיף שה–FDA יהיה יותר בראש פתוח לטכנולוגיות חדשות”.

או למשל כל הקנסות שפייזר ספגה לאורך השנים על הנזקים האדירים שהתרופות והחיסונים שלה גרמו לאנשים ברחבי העולם, כמו שיווק משכך הכאבים Bextra בשנת 2005 לאחר שהוסר מהמדפים, עליו שילמה החברה קנס של 2.3 מיליארד דולר.

אין סוף הצדקות אספה ועדת הפרס בנימוקים לסעיף האתיקה והמוסר, אבל אולי באווירת הקיץ נקנח דווקא בסרטונים שהודלפו השבוע, שבהם נראים ראש ממשלת קולומביה ובניו מבלים בשיט –תענוגות לצד דוגמניות מול חופי מיאמי. וכל זה קורה זמן קצר לפני שפייזר זכו בחוזים שבהם קולומביה שילמה 300 מיליון דולר יותר משווי העיסקה האמיתי.

6

כסף. תקופת הקורונה הביאה מיליוני אנשים ברחבי העולם לקריסה כלכלית, ואנחנו עומדים כנראה בפתחו של מיתון כבד. אבל יבלית, כידוע, משגשגת במקומות שבהם פרחים נובלים. חברת פייזר הוסיפה למאזנה 26 מיליארד דולר רווח רק ברבעון הראשון של השנה. בורלא עצמו קיבל בשנת 2021 שכר ובונוסים בשווי 23 מיליון דולר. אבל לא רק בורלא התעשר. כך גם כל בעלי המניות של פייזר, אנשים וארגונים קשי יום כמו ביל גייטס, שהקרן שלו מחזיקה במניות פייזר בשווי מאות מיליוני דולרים. מי עוד? בלאקרוק, ואנגארד וסטייט סטריט, קרנות ההשקעה החזקות בעולם שמחזיקות במעל 20% מהמניות של פייזר – ויש להן גם השפעה כבדה על חברות המדיה והאינטרנט ברחבי העולם.

פייזר חולקת את עושרה בנדיבות ומעניקה תקציבי מחקר לאנשים שאחר כך, ולגמרי במקרה, קובעים את הטון הציבורי כמו למשל לד”ר גליה רהב או לפרופ’ גילי רגב משיבא. היא לא חוסכת במימון כנסים לרופאים בחו”ל או בלוביזם אצל נבחרי הכנסת. וראוי להתפעל במיוחד מתרומתה המעתירה להסתדרות הרופאים בישראל – שתקפה כידוע ללא רחם כל רופא שסטה מקו התעמולה, כמו מתרומתה האסטרונומית לבית החולים הקטן והצנוע “כרמל”, שם מועסק בתפקיד בכיר ד”ר מאיר פרייס, רק בעלה–של, ודובר תקיף וחרוץ נגד מתנגדי הכפייה.

7

שקיפות. דובר כבר לא מעט על החוזה המושחר ל–30 שנה והחיסיון על דיוני קבינט הקורונה לתקופה דומה. בארצות הברית, פייזר ניסתה להגדיל ולהסתיר את המסמכים שהגישה ל_FDA למשך 75 שנה, כלומר עד שימות אחרון המשתתפים בניסוי. בזכות תביעה לפי חוק חופש המידע, בית המשפט העליון בארצות הברית הורה לחשוף את המסמכים, ובכל שבוע מתבררת עוד סיבה להסתרה הזו.

מהמסמכים שהתגלו למדנו, למשל, שפייזר ידעה על 1251 תופעות לוואי שונות שהתגלו כבר בשלב המחקר הקליני של החיסון. הן לא מופיעות בעלון לצרכן של החיסון, וכל הרופאים הצטוו לומר שאין תופעות לוואי לתכשיר. מהמסמכים למדנו גם שפייזר ידעו שהתכשיר מגביר סיכון לתחלואה בימים הראשונים. ולכן שונתה המדיניות ואדם נחשב לבעל סטטוס חיסוני רק שבועיים לאחר קבלת התכשיר. בנוסף, על פי המסמכים שלה, חברת פייזר ידעה שהיעילות של נוגדני–המחלימים טובים לפחות כמו נוגדנים של מקבלי התכשיר, אך הקפידה להסתיר את המידע הזה, כדי שגם מחלימים יחויבו להתחסן. כאמור בכל שבוע מתגלים עוד פרטים מהמסמכים שהיו חסויים, ונפרסם אותם כאן כמובן גם בהמשך.

8

הטעיה. בניגוד למה שנכתב ונאמר בכל דברי השבח לחברה שבראשותו, לפייזר אין שום חלק בפיתוח התכשיר. אחראית לו חברה קטנה יחסית בשם ביונטק (שאיכשהו ביל גייטס השכיל לרכוש מניות שלה ששוות היום מאות מיליוני דולרים).
בורלא הערני החל לשווק את התרכיב של ביונטק עוד לפני שפייזר חתמה איתם על הסכם השיווק. ושיווק (במשמעות המאוד רחבה של המושג בקרב חברות הפארמה) הוא כל מה שפייזר תרמה פה.

לא טכנולוגיה. לא פטנטים. מה שהזאב מוול סטריט הביא לשולחן היה הלחץ על ה–FDA לאשר את החיסונים, ויכולת המשא ומתן לסחוט מדינות בפאניקה כדי להשיג מחירי עתק בעבור המוצר.

9

דוגמה אישית. עד עכשיו, אנחנו אפילו לא יודעים אם בורלא בעצמו הזריק את התכשיר. בשנה שעברה הוא היה צפוי להגיע לישראל, אלא שזה לא התאפשר מכיוון שלא היה מחוסן. הוא נימק זאת בטיעון האצילי שקודם עליו לוודא שיהיו מספיק מנות לעולם השלישי, כאילו מנה אחת שיטול תסכן את עתיד אפריקה כולה. בהמשך טען שהרופאים שלו אמרו לו שהוא אדם בריא, ושהם לא ממליצים לו להתחסן בשלב זה. אחר כך טען שהוא כן התחסן בשתי מנות ועדיין לא לקח את הבוסטר.

10

חברים. הפרס בסך מיליון דולר שבו זכה בורלא מטעם קרן “בראשית” (שאין לה שום קשר לעיתון שלנו) לא הגיע, לשם שינוי, מכיסינו אלא מקרן של אוליגרכים רוסים, שמיכאיל פרידמן הוא הבולט מביניהם. פרידמן סירב לצאת כנגד פוטין בגין המלחמה באוקראינה, והוצב ברשימה השחורה העולמית ביחד עם אוליגרכים אחרים כמו רומן אברמוביץ’. הוא מימן גם את הטקס של “יד ושם”, שאסר על כניסתם של ניצולי שואה שלא חוסנו כיאות. הקרן עלתה בתחקירים שונים כערוץ להעברת כספי ממשל לטובת מיזמי הנדסת תודעה שונים.

כתבות שאולי יעניינו אותך

תסתכלו לנו בעיניים

בשנתיים שמאז תחילת החיסונים עלתה התמותה בישראל באלפי מקרים לשנה. כל אחד מאיתנו מכיר מישהו שנפגע או מת במפתיע בזמן הזה, אבל רופא שיעז לאשר זאת יפוטר ו/או יאבד את רשיונו. אמצעי התקשורת והמדיה החברתית בנו חומת ברזל של שתיקה והשתקה. הנה ארבעה סיפורים שמייצגים אלפי מקרים ומבקשים – אל תסיטו את מבטכם, השקר הזה הורג

בשנתיים שמאז תחילת החיסונים עלתה התמותה בישראל באלפי מקרים לשנה. כל אחד מאיתנו מכיר מישהו שנפגע או מת במפתיע בזמן הזה, אבל רופא שיעז לאשר זאת יפוטר ו/או יאבד את רשיונו. אמצעי התקשורת והמדיה החברתית בנו חומת ברזל של שתיקה והשתקה. הנה ארבעה סיפורים שמייצגים אלפי מקרים ומבקשים – אל תסיטו את מבטכם, השקר הזה הורג

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]