הלורד שויתר על הגלימה שלו

בתוך המולת המאבק על ה"רפורמה המשפטית" בישראל ראוי להיזכר בשופט האהוב ביותר בתולדות אנגליה ולשאול למה לנו אין איזה אלפרד דנינג שכזה

אם הג’יני שבבקבוק היה נותן לי משאלה אחת שאותה אוכל להגשים, הייתי מבקשת להחיות את הלורד אלפרד תומפסון (“טום”) דנינג ולמנות אותו לנשיא בית המשפט העליון בישראל למשך חמש השנים הבאות. ואם תשאלו למה דווקא הוא, אפתח במוטו המצוטט מפיו, הבסיס המוסרי שהנחה את הלורד הבריטי הזה, לאורך לא פחות ממאה שנות חיים: All My Life I Have Striven To Protect The Common Men From The Evil Power Of The Executives ובתרגום חופשי: “כל חיי נלחמתי להגן על האיש הקטן מכוח הרשע של הפקידות”. זו היתה משנתו הסדורה. האם שמעתם אי פעם שופט או שופטת ישראלים אומרים דברים כאלה? אולי קרובים לאלה? אני לא. שמעתי את הנשיאה הנוכחית של בית המשפט העליון מטיפה למשנה פחות או יותר הפוכה. אסתר חיות היא לא הלורד דנינג…



תוכן בלעדי למנויי בראשית
לצפייה התחברו או הצטרפו (שבוע ראשון מתנה!)

לא משנה אם תפתחו היום את ערוץ 13,14, Y-net, וואלה או מאקו, סביר להניח שתמצאו את אותו תמהיל ידיעות שנע על הספקטרום בין תחזיות אפוקליפטיות, פרסומות וקליקבייטים.

מה זה עושה לתודעה שלנו? איך זה משפיע עלינו שכולם מתבוננים על העולם דרך אותו פילטר שחור, מתועש וחסר חיים? איך זה משפיע על התודעה שלך?

טים קוק מנכ”ל אפל אמר פעם “אם אתה לא משלם על מוצר, כנראה שהמוצר זה אתה”. בבראשית אנחנו מציעים לך להפסיק להיות המוצר של מהנדסי התודעה והתקשורת. אנחנו מזמינים אותך להחזיק בכיס עוד זוג משקפיים, כזה שאפשר להתבונן דרכו כשהכל נראה שחור ולראות שיש גם זווית אחרת, שממנה רואים צבעים ואהבה ואור, ולדעת שבזכותך קיים אמצעי תקשורת אחד שלעולם לא ימכור את הנשמה.

לוגו

כתבות שאולי יעניינו אותך

אין‭ ‬לנו‭ ‬בג‭”‬צ

אבל יש לנו בג"פ: בית דין גבוה ששומר על הפרוצדורה, ולאו דווקא על זוטות כמו יושר, חובת מוסר, חובת הגינות, חובה להימנע מפגיעה בזכות האדם לפרטיות או בזכות לחופש

אבל יש לנו בג”פ: בית דין גבוה ששומר על הפרוצדורה, ולאו דווקא על זוטות כמו יושר,
חובת מוסר, חובת הגינות, חובה להימנע מפגיעה בזכות האדם לפרטיות או בזכות לחופש

דרווין – פרק 3

סיפור בהמשכים מאת ישי (אישי) רון: דרווין מתעצב אל לבו ומתגעגע לצ’רלס החולה בסרטן; “הבכי שלו קרא לבכי שלי לבוא, ואז שנינו בכינו ולשנינו יצאו קולות אבל רק לצ’רלס ירדו מים של דמעות מהעיניים”

למה לארץ הכי מסובכת בעולם אין חוקה?

מרגע הקמת המדינה עלה הצורך לחוקק חוקה לישראל, וכמוה השאלה איזו סמכות תינתן לבית המשפט כרשות מאזנת למחוקקי החוקים. ומאז ועד היום, כולם עוסקים בניסיון להיפטר מתפוח האדמה הלוהט הזה. עכשיו תורו של בג"צ

אירית ינקוביץ מפשטת את השפה המשפטית סביב השאלה החמה ומוצאת את הסיבה לכל מחדל כאן – החיפוף

תסתכלו לנו בעיניים

בשנתיים שמאז תחילת החיסונים עלתה התמותה בישראל באלפי מקרים לשנה. כל אחד מאיתנו מכיר מישהו שנפגע או מת במפתיע בזמן הזה, אבל רופא שיעז לאשר זאת יפוטר ו/או יאבד את רשיונו. אמצעי התקשורת והמדיה החברתית בנו חומת ברזל של שתיקה והשתקה. הנה ארבעה סיפורים שמייצגים אלפי מקרים ומבקשים – אל תסיטו את מבטכם, השקר הזה הורג

בשנתיים שמאז תחילת החיסונים עלתה התמותה בישראל באלפי מקרים לשנה. כל אחד מאיתנו מכיר מישהו שנפגע או מת במפתיע בזמן הזה, אבל רופא שיעז לאשר זאת יפוטר ו/או יאבד את רשיונו. אמצעי התקשורת והמדיה החברתית בנו חומת ברזל של שתיקה והשתקה. הנה ארבעה סיפורים שמייצגים אלפי מקרים ומבקשים – אל תסיטו את מבטכם, השקר הזה הורג

עת השתחררתי הרופאים לא המליצו לי דבר

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של "דיאלוג פתוח ישראל", ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של “דיאלוג פתוח ישראל”, ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

להוריד את היועץ מהעץ

המלחמה של ממשלת נתניהו בגלי בהרב-מיארה היא רק עוד חולייה בהיסטוריה ארוכה של חיכוכים בין ממשלות ישראל ליועציהן המשפטיים. העובדה שהממשלה רואה בהם "עלוקות" היא בדיוק ההצדקה לקיומם ולעצמאותם

המלחמה של ממשלת נתניהו בגלי בהרב-מיארה היא רק עוד חולייה בהיסטוריה ארוכה של חיכוכים בין ממשלות ישראל ויועציהן המשפטיים. אירית ינקוביץ עושה סדר בכללי המשחק (המלוכלך)

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. כתבה מרתקת,לגבי הטענה שהיה גזען דווקא נראה שהיה וכאן המקום לאמר שכמעט כל אדם עלי אדמות הוא גזען,כלומר רואה עצמו ומגדיר עצמו כשייך לקבוצה ,רחבה או מצומצמת ,שיש בין חבירה מתאם גנטי וזהות תרבותית,יהיה זה השבט או הלאום,בתרבות התקינות הפוליטית המאוסה הפכו המילים גזען וגזענות לקללות וחרפות שהס מלהזכירן בהקשר למי שטוען לחירויות הפרט וזכויותיו יהיה מי שיהיה,סיפורו של הלורד דנינג הוא הוכחה ניצחת שלא כך הוא.

ב ללא רקע

הצטרפו לרשימת התפוצה של בראשית

קבלו עדכונים על כתבות חדשות, תחקירים מרתקים וסיפורים מרגשים 

[login_fail_messaging]