loader image

היכלות לשכינה

לקט מתוך אסופה

התקווה

רוֹצָה לִהְיוֹת
בַּת בְּרִיתְךָ
לֹא רְכוּשְׁךָ
לֹא יַעֲדְךָ
לְהַלֵּךְ אִתְּךָ
יָד בְּיָד.

אַל תְּנַסֶּה
לִכְבֹּשׁ אוֹתִי
לִנְטֹשׁ אוֹתִי
לִלְטֹשׁ בִּי
לַחְרֹשׁ בִּי
אֶת אוֹת עֶלְיוֹנוּתְךָ.

אִם כְּבָר תִּמְצָא
עַצְמְךָ מֵעָלַי
הֱיֵה לִי
כַּשָּׁמַיִם
מֵעַל הָאֲדָמָה.

תהלים קנ”א

הַלְלוּ-אֵל בְּנָפְלוֹ;   
הַלְלוּהוּ בּשִפלוּתו;
הַלְלוּהוּ בִתהוֹמֹתָיו. 
הַלְלוּהוּ בְּדָם וְדִמְעָה;
הַלְלוּהוּ בְּקוֹל מְחָאָה;
הַלְלוּהוּ בְּשֶׁבֶר כְּאֵבָיו.
הַלְלוּ-יָהּ:

שער הרחמים | זוג יונים
שמי ים תיכון | Eye in the Sky

שיר הבאר

אַחַיי וְאַחְיוֹתַיי אַתֶּם
אַחַיי וְאַחְיוֹתַיי
אֵין זֶה מְשַׁנֶּה מִי הוּא אָבִינוּ
יִצְחַק אוֹ יִשְׁמַעְאֵל
מֻחַמָד אוֹ מֹשֶׁה 
לְכוּלָנוּ אוֹתָהּ אִמָּא
אִמָּא אֲדָמָה הִיא
הָאָרֶץ הַמֻּבְטַחַת
אִם נֵדַע לִהְיוֹת טוֹבִים אֵלֶיהָ
בְּרַחֲמֶיהָ
יֵשׁ מָקוֹם לְכוּלָם.

בת קול

הַמַּעְגָּל הוּא רֵאשִׁית הַחָכְמָה הָאֱנוֹשִׁית
בַּמַעְגַּל הַפָּנִים פְּנִימָה
אֶל תּוֹכֵנוּ, זוֹ אֶל זוֹ, אִשָּׁה אֶל רְעוּתָהּ,
לֵב אֶל לֵב פּוֹעֵם, עַיִן אֶל עַיִן טוֹבָה
כָּךְ אָנוּ מְשִׁיבוֹת עֲטָרָה לְיָשְׁנָהּ
כָּךְ הָיִינוּ תָּמִיד לְאוֹר הַיָּרֵחַ
עַל אִמָּא אֲדָמָה
שָׁרָשֵׁינוּ
מִשְׂתָּרְגִים לְתוֹכָהּ
צוֹמְחוֹת יַחַד מְנִיבוֹת פֵּרוֹת שֶׁל תִּקְוָה

דְּעוּ לָכֵן
שֶׁכָּל רוֹעָה וְרוֹעָה,
יֵשׁ לָהּ נִגּוּן מְיֻחָד
מִשֶּׁלָּהּ

שְׂאוּ קוֹלְכֶן בְּמחאה בבֶכִי בְקִינוֹת
שְׂאוּ קולכן בשמחה בְּתֻפִּים וּבִמְחוֹלוֹת
שִׁירוּ אֶת שִׁירַת הַמִּלְחָמָה
שִׁירוּ אֶת שִׁירַת הַשָּׁלוֹם
שִׁירוּ אֶת שִׁירַת הַהַחְלָמָה
שִׁירוּ אֶת שִׁירַת הַחֲלוֹם

בְּמַעְגָּל הָאֵינְסוֹף תִּתְעַצֵּם הַמַּנְגִּינָה
בְּקוֹלֵנוּ נִבְרָא הֵיכָלוֹת לִשְׁכִינָה.

כתבות שאולי יעניינו אותך

ההבדל בין משה למרים הוא כמו בין קו לעיגול

החוויה האהובה על התודעה הרבנית-רדיקלית שלי היא למצוא תימוכין לרעיונות ניו-אייג’יים בכתבים עתיקים. יותר מכל, עושה לי נעים לגלות שורשים של פמיניזם רוחני במקורות שנחשבים למעוזי הפטריארכיה. כשזה קורה בחפיפה לפרשת השבוע של יום ההולדת העברי שלי, פרשת “בשלח”, זה משמח אותי במיוחד.

עת השתחררתי הרופאים לא המליצו לי דבר

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של "דיאלוג פתוח ישראל", ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של “דיאלוג פתוח ישראל”, ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

תרופת סבתא

אחרי שהפציעה גם בשמי הרייטינג של הטלוויזיה, הדמות הקומית של גברת רביע הפכה לתופעה סנסנציונית וחוצת ז'אנרים כשהיא מעבירה טיפולים זוגיים מהפכניים על הבמה, מול אולמות מלאים. נועם אנקר הזמינה למיטת הטיפולים את דניאל קישינובסקי, השחקן שמאחורי הדמות, ולמדה על מערכת היחסים העדינה שבין הסבתא זפטא לבין הנער שכמעט איבד את רגליו

אחרי שהפציעה גם בשמי הרייטינג של הטלוויזיה, הדמות הקומית של גברת רביע הפכה לתופעה סנסנציונית וחוצת ז’אנרים כשהיא מעבירה טיפולים זוגיים מהפכניים על הבמה, מול אולמות מלאים. נועם אנקר הזמינה למיטת הטיפולים את דניאל קישינובסקי, השחקן שמאחורי הדמות, ולמדה על מערכת היחסים העדינה שבין הסבתא זפטא לבין הנער שכמעט איבד את רגליו

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]