בנק ישראל מתכונן להשקת מטבע דיגיטלי

בהודעה לעיתונות שפרסם בנק ישראל הוא פורט את הסיבות האפשריות שיביאו להשקת שקל דיגיטלי. מתי זה יקרה? כפי הנראה - בקרוב

בנק ישראל

בישראל יצאה לפני כמה ימים הודעה לעיתונות של בנק ישראל המתארת את התרחישים האפשריים, שאם יתקיימו, יביאו להחלטה על השקת השקל הדיגיטלי של הבנק המרכזי, ועדכנה את הציבור שוועדת ההיגוי דואגת למוכנות ולהיערכות של בנק ישראל לקידום את הנפקת השקל הדיגיטלי אם, כאמור, אכן יתממשו התרחישים שיובילו לכך.

במילים אחרות, בנק ישראל מכין אותנו, הציבור, לכך שהנפקת השקל הדיגיטלי היא עניין של זמן לאור ההתפתחויות העולמיות בתחום. בהודעה נפרסות בפנינו הסיבות להקדמת ההנפקה ולהאצתה:

  1. הנפקת CBDC על ידי מדינות אחרות.
  2. סביר כי השימוש במזומן כאמצעי תשלום יצטמצם בעתיד, עם השימוש המתרחב באפליקציות התשלום ובאמצעי התשלום האלקטרוניים בכלל. 
  3. הרחבת התשלום במטבע יציב (כמו קריפטו או ביטקוין – א.פ) או באמצעי תשלום פרטי אחר (כלומר שאינו שקל דיגיטלי) עלולה לפגוע במערך התשלומים. 
  4. הנפקה של מטבע דיגיטלי על ידי הבנק המרכזי תתמוך בתחרות במערך התשלומים ובמערכת הפיננסית בעידן הדיגיטלי.
  5. ייתכן שבעתיד יתברר כי הנפקה של שקל דיגיטלי תהיה מוצדקת, כיוון שהוא יוכל לשמש כפלטפורמה יעילה ובטוחה לשימושים טכנולוגים מתקדמים.

    המסמך הרשמי המלווה את ההודעה לעיתונות מרחיב על תרחישים אלה, אך אינו נוגע כלל בפגיעה האפשרית הטמונה במערכת המטבע הדיגיטלי של הבנק המרכזי בזכויות האזרח, כמו פגיעה בפרטיות, צמצום האוטונומיה האזרחית והגברת השליטה באזרחים. ההתייחסות היחידה במסמך לסיכון כלשהו, נוגעת לפגיעה במערכת הבנקאית הישראלית.

כתבות שאולי יעניינו אותך

שלשלאות דיגיטליות

המטבע הדיגיטלי של בנקים מרכזיים (CBDC), שכל מדינות העולם שועטות לפתחו, הוא אבטיפוס אולטימטיבי של "האח הגדול". המנגנון העריצי הזה חותר לצמצם את השימוש בכסף מזומן, ולקשור את החירות הפיננסית של האזרח לחסדי הממשלה והממסד הבנקאי

המטבע הדיגיטלי של בנקים מרכזיים הוא אבטיפוס של “האח הגדול”, שחותר לצמצם את השימוש בכסף מזומן, ולקשור את החירות הפיננסית של האזרח לחסדי הממשלה והממסד הבנקאי. אפרת פניגזון

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. קשקוש בלבוש.
    הם חופרים לעצמם בור…
    לא מודעים כרגע שזו טעות חייהם.

    “לִי הַכֶּסֶף וְלִי הַזָּהָב נְאֻם יְהוָה צְבָאוֹת!” חגי
    הם לא מנהלים את העולם, יש מלך שבראו!
    והמלך שלח את משיח צדקו לגאול אותנו.

    שמעו את הספר ‘מסר משמים’ ושובו 🙏

[login_fail_messaging]