אקטיביזם לשם שמים
בראשית - פרשת קֹרַח
וַיִּקַּח אַהֲרֹן כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר מֹשֶׁה וַיָּרָץ אֶל־תּוֹךְ הַקָּהָל וְהִנֵּה הֵחֵל הַנֶּגֶף בָּעָם. וַיִּתֵּן אֶת־הַקְּטֹרֶת וַיְכַפֵּר עַל־הָעָם׃ וַיַּעֲמֹד בֵּין־הַמֵּתִים וּבֵין הַחַיִּים וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה׃ וַיִּהְיוּ הַמֵּתִים בַּמַּגֵּפָה 14,700 מִלְּבַד הַמֵּתִים עַל־דְּבַר־קֹרַח׃ (במדבר י”ז, יב–יד).
אם הייתי מביימת סרט על פרשת קרח הוא היה נפתח בסצנה הזו. אהרון רץ אל תוך העם, נושא בידיו מכונת עשן עתיקה ונעמד על קו גבול בלתי–נראה, בין המתים ובין החיים. העשן מתפזר. דממה משתררת. מצדו האחד של אהרון ערימה של גופות, מצדו השני פנים המומות. מאחור, ברקע, בור ענק באדמה מעלה עשן. כמה שניות של הלמות לב והתנשפות. מה קרה כאן? איך הגענו למצב הזה? במילה אחת – פוליטיקה…
כתבה בלעדית למנויי בראשית
להמשך קריאה התחברו או הצטרפו (שבוע ראשון מתנה!)
לא משנה אם תפתחו היום את ערוץ 13,14, Y-net, וואלה או מאקו, סביר להניח שתמצאו את אותו תמהיל ידיעות שנע על הספקטרום בין תחזיות אפוקליפטיות, פרסומות וקליקבייטים.
מה זה עושה לתודעה שלנו? איך זה משפיע עלינו שכולם מתבוננים על העולם דרך אותו פילטר שחור, מתועש וחסר חיים? איך זה משפיע על התודעה שלך?
טים קוק מנכ”ל אפל אמר פעם “אם אתה לא משלם על מוצר, כנראה שהמוצר זה אתה”. בבראשית אנחנו מציעים לך להפסיק להיות המוצר של מהנדסי התודעה והתקשורת. אנחנו מזמינים אותך להחזיק בכיס עוד זוג משקפיים, כזה שאפשר להתבונן דרכו כשהכל נראה שחור ולראות שיש גם זווית אחרת, שממנה רואים צבעים ואהבה ואור, ולדעת שבזכותך קיים אמצעי תקשורת אחד שלעולם לא ימכור את הנשמה.
תגובות