אפקט הפרפר של הכספומטים בסין
הבנקים בסין על סף קריסה, וגם ענף הנדל"ן. וכשהאדמה נעה בבייג'ינג, העולם כולו רועד

תארו לעצמכם שיום אחד אתר הבנק שלכם נופל ואינו זמין, כרטיס האשראי שלכם לא עובר, ואתם רואים שלחברים שלכם והמשפחה שלכם קורה בדיוק אותו דבר. כבר כתבנו פה על התסריט הזה כמה פעמים, זוכרים? אתם הולכים לכספומט והמכשיר אינו מוציא לכם כסף מזומן, ואחרי שלושה ניסיונות בולע את הכרטיס. אתם מגיעים לסניף הבנק ורואים מאות אנשים צובאים על דלתות הסניף הסגור, והמשטרה קוראת לכולכם לשוב לבתים ולא להפר את הסדר. לא נעים.
עכשיו, דמיינו לעצמכם שבמקביל הקבלן שלכם מודיע שהוא נכנס להליך של פשיטת רגל ולא יוכל להשלים את בניית הדירה שעליה שילמתם כבר מאות אלפי שקלים. אתם מחפשים בבהילות ובבהלה מידע ברשת, אבל כל מה שאתם מוצאים הם דיווחים כרגיל, וקריאה של שר האוצר להמשיך ולהצמיח את המשק.
זה בדיוק המצב כרגע בסין. הכלכלה שם על סף קריסה. הבנקים הסינים כבר סגרו את הדלתות והאזרחים לא יכולים עוד למשוך כסף. הממשלה מציבה טנקים…
תוכן בלעדי למנויי בראשית
לצפייה התחברו או הצטרפו (שבוע ראשון מתנה!)

לא משנה אם תפתחו היום את ערוץ 13,14, Y-net, וואלה או מאקו, סביר להניח שתמצאו את אותו תמהיל ידיעות שנע על הספקטרום בין תחזיות אפוקליפטיות, פרסומות וקליקבייטים.
מה זה עושה לתודעה שלנו? איך זה משפיע עלינו שכולם מתבוננים על העולם דרך אותו פילטר שחור, מתועש וחסר חיים? איך זה משפיע על התודעה שלך?
טים קוק מנכ”ל אפל אמר פעם “אם אתה לא משלם על מוצר, כנראה שהמוצר זה אתה”. בבראשית אנחנו מציעים לך להפסיק להיות המוצר של מהנדסי התודעה והתקשורת. אנחנו מזמינים אותך להחזיק בכיס עוד זוג משקפיים, כזה שאפשר להתבונן דרכו כשהכל נראה שחור ולראות שיש גם זווית אחרת, שממנה רואים צבעים ואהבה ואור, ולדעת שבזכותך קיים אמצעי תקשורת אחד שלעולם לא ימכור את הנשמה.

מנוי דיגיטלי – גישה מלאה לספריית התוכן של בראשית

מנוי חודשי למגזין “בראשית” – חודש ניסיון

תגובות