אִפְּכָא מִסְתַּבְּרָא
לכבוד פורים, שלושה ביטויים שגורים שמשמעותם הפוכה לחלוטין ממה שמקובל להניח: שמע ישראל, עוכר ישראל ואור לגויים
לפני שנה הקדשתי את הטור שלי כאן לאמת שמאחורי הביטוי וְנַהֲפוֹךְ הוּא שמקורו במגילת אסתר והוא רודף אותנו, מסתבר, עד ימינו אנו. כבר אז (באמת חלפה רק שנה?) היה מצמרר לראות את הניתוח הטקסטואלי של מורשת אלימות הנקם היהודית מתגשם בפוגרום בחווארה. היום מצמרר עוד יותר להיווכח עד כמה מחווירים אירועי חווארה תשפ”ג למול אירועי עזה תשפ”ד.
למי שלא זוכרות מה כתבתי אז (ואיך אפשר בכלל לזכור משהו מהתקופה ההיא, לפני מבול האירועים הסרטונים הדימויים והמילים שבו אנו שרויות כעת) אביא את השורה התחתונה…
כתבה בלעדית למנויי בראשית
להמשך קריאה התחברו או הצטרפו (שבוע ראשון מתנה!)
לא משנה אם תפתחו היום את ערוץ 13,14, Y-net, וואלה או מאקו, סביר להניח שתמצאו את אותו תמהיל ידיעות שנע על הספקטרום בין תחזיות אפוקליפטיות, פרסומות וקליקבייטים.
מה זה עושה לתודעה שלנו? איך זה משפיע עלינו שכולם מתבוננים על העולם דרך אותו פילטר שחור, מתועש וחסר חיים? איך זה משפיע על התודעה שלך?
טים קוק מנכ”ל אפל אמר פעם “אם אתה לא משלם על מוצר, כנראה שהמוצר זה אתה”. בבראשית אנחנו מציעים לך להפסיק להיות המוצר של מהנדסי התודעה והתקשורת. אנחנו מזמינים אותך להחזיק בכיס עוד זוג משקפיים, כזה שאפשר להתבונן דרכו כשהכל נראה שחור ולראות שיש גם זווית אחרת, שממנה רואים צבעים ואהבה ואור, ולדעת שבזכותך קיים אמצעי תקשורת אחד שלעולם לא ימכור את הנשמה.
תגובות