מחירות לעבדות ובחזרה

השף פנדה מבשל ניוקי מנחם של חירות

פעם אחת, לפני לא הרבה שנים, חיינו בתחושה של חירות אמיתית. חשנו שיש ביכולתנו להחליף דעות, לקיים דו שיח, ואפילו היינו מקשיבים זה לזו. יכולנו להגיד את שעל ליבנו כמעט בלי לחשוש שיערפו את ראשנו על כל הבעת מחאה, והיתה לנו תקווה גדולה לגבי עתידנו.

להיות עם חופשי בארצנו.

במציאות החדשה שלנו אנחנו הופכים בחזרה לעבדים – של רעיונות, של אנשים אחרים שעושים כל מאמץ לגרום לכולנו להיות במציאות כל כך חשוכה, לפחד מהמחר, לכעוס כולם על כולם. ואנחנו מרגישים כל כך חסרי אונים מול החלטות הרות גורל של קומץ שמנסה להשתלט על עולמנו המתוק והרגיש והנינוח ומלא התקווה, ההוא שרק לפני לא כזה הרבה זמן היה ממש כאן.

ככה נראית עבדות מודרנית, חברים וחברות שלי.

ואיך נוכל לדבר על חירות בעוד אחינו ומשפחותינו ויקירינו האהובים השאירו לנו חור בלב והם כלואים כצאן לטבח? כמו תמיד, בני אדם טובי לב ונקיים מאשמה הופכים קורבנות למלחמה שנכפתה עליהם. כולנו עבדים של המציאות הנוראית הזאת, וכולנו נצא ממנה יחד.

בכוחנו לבחור, בכוחנו לחשוב, בכוחנו לחמול ולסלוח, בכוחנו לקחת אחריות על מעשינו. היציאה מעבדות בחזרה לחירות תלויה אך ורק בנו, באמונה שאפשר וצריך לצאת מהחרפה הזאת, לא דרך שנאה ומעגלי דמים אלא באהבת חינם ונתינה ללא גבולות.

חודש ניסן הוא חודש הגאולה בדת היהודית. הלוואי שנצליח להביא את הגאולה. נולדנו חופשיים ונמות חופשיים – ועכשיו נותר לנו לחיות חופשיים. האור שלנו חזק, והאור חייב לנצח.

והלוואי אמן שכולם כבר יחזרו בשלום לבתיהם ונוכל לכבד אותם ואותנו בניוקי מפנק ומנחם, צעד ראשון בדרך לעולם טוב יותר.

ולכן נכין לנו…

ניוקי של חירות לנחמה

(והוא גם כשר לפסח)

לניוקי:

  • 1 ק”ג תפוחי אדמה מסוג באטר שלמים עם קליפה
  • מלח גס
  • 100 גרם חמאה
  • מעט מלח מלדון (כדאי לכם לקנות, זה הופך כל ארוחה לצלילה באוקיינוס)
  • 2 ביצים
  • 2 כוסות קמח מצה
  • מחממים תנור ל-200 מעלות.

מניחים קילו של מלח גס על תבנית, מניחים מעל את תפוחי האדמה ואופים בתנור במשך שעה. המלח יעזור לייבוש הנוזלים וירכז לליבת תפוח האדמה את הסוכרים שנמצאים בתוכו. כשמוציאים את תפוחי האדמה מקלפים אותם ומעבירים לקערה. בעודם חמים נוסיף את החמאה ונבזוק מעט מלח. נערבב ונחכה מעט שיתקרר, ורק אז נוסיף את קמח המצה והביצים ונלוש על לקבלת בצק אחיד.

בשלב זה נעטוף את הבצק בניילון נצמד ונכניס למקרר לשעה.

כשנוציא מהמקרר נניח אותו על משטח מקומח, נחתוך לארבע ונייצר ארבע “נקניקיות” בעזרת הידיים. נחתוך בעזרת קלף או סכין לאצבעות קטנטנות.

נכניס למים רותחים, וכשהניוקי יצופו נדע שהם מוכנים.

לרוטב חמאת לימון:

  • מצקת ממי הבישול
  • מיץ מלימון שלם
  • גרידה מלימון
  • כפית מלח
  • קורט פלפל שחור גרוס

מבשלים את כל אלה עד לביעבוע ומוסיפים 100 גרם חמאה.

מבשלים יחד עם הניוקי על מחבת ומפזרים למעלה צרור פטרוזיליה קצוצה דקדק.

מגישים ומגרדים מעל פרמזן בחופשיות, כמו פעם.

כתבות שאולי יעניינו אותך

עת השתחררתי הרופאים לא המליצו לי דבר

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של "דיאלוג פתוח ישראל", ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של “דיאלוג פתוח ישראל”, ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]