הסרבן שסורב: ארה”ב שוב מונעת מג’וקוביץ’ להשתתף בטורניר על אדמתה

המושל דה סנטיס: "אז תנו לו להיכנס בסירה, כמו המהגרים"

נובאק ג׳וקוביץ׳, טניסאי-העל, סורב השבוע שוב להיכנס לתחומי ארה”ב בשל היותו בלתי מחוסן מוצהר נגד קורונה. הוא עומד להחמיץ את תחרות ה״אינדיאן וולס״ שמתקיימת בסוף השבוע הנוכחי וכן את טורניר ה״Miami Open״ בפלורידה בסוף החודש, אם דבר לא ישתנה. 

כזכור, רק לפני חודשיים, אושרה כניסתו של ג׳וקוביץ׳ לאוסטרליה כדי שהטניסאי האגדי יוכל להתמודד ב-Australian Open (ללא שינוי בסטטוס החיסוני שלו). בטורניר זה ניצח ג’וקוביץ’ את סטפנוס ציציפאס, קטף את הניצחון העשירי שלו בתחרות אוסטרליה הפתוחה, ושבר את השיא עם 22 תארי גראנד סלאם בקריירה המזהירה שלו. מקומו של ג’וקוביץ’ בספרי ההיסטוריה כבר מובטח מזמן, אבל בארה”ב טרם הפנימו את העניין. כעת הוא מסורב שוב על ידי רשויות אבטחת המולדת האמריקאיות מאחר שהנחיות הכניסה הפדרליות לארה״ב תחת תקנות ה-CDC עדיין לא מתירות לבלתי מחוסנים להיכנס למדינה. הבית הלבן הודיע כי ב-11 במאי 2023 יבוטל מצב החירום לקורונה במדינה; סביר להניח שמגבלות הכניסה אליה יבוטלו גם הן, במיוחד אחרי שהצעה זו עברה בסנאט לפני חודש ברוב של 227 על 201 קולות.  

תזכורת: ג׳וקוביץ׳ סורב כניסה כבר כמה פעמים בשנים האחרונות לאור בחירתו לא להתחסן – ולמרות שהחלים מקורונה; בינואר 2022 הוא הגיע ליבשת אוסטרליה, עוכב בשדה התעופה במלבורן כ-10 שעות ואחריהן גורש בלי שהשתתף בתחרות ה-Australian Open. באוגוסט באותה שנה הוא סורב כניסה לארה״ב ולא השתתף בתחרות ה-US Open.

מי שהתעצבן לשמע האפשרות שהטניסאי הטוב בעולם כיום לא יוכל להגיע ולהתמודד בטורניר האמריקאי, היה מושל פלורידה רון דה סנטיס. הוא שיגר מכתב רשמי לנשיא ארה״ב ביידן, בו הוא מבקש לאשר את כניסתו של ג’וקוביץ’ לפלורידה באופן חוקי על ידי שיט בסירה מאיי הבהאמאס – ממש כפי שנכנסים אלפי מהגרים לא מחוסנים לארה״ב בעת האחרונה. 

מושל פלורידה – רון דה-סנטיס

“לפי הדיווחים נובאק ג’וקוביץ’ הגיש בקשה רשמית וסורב על ידי הממשלה שלך להיכנס לארצות הברית כדי להתחרות בטורניר הטניס הקרוב של מיאמי הפתוחה”, כתב דה סנטיס הכועס במכתבו אל הנשיא. “הסירוב הזה לא הוגן, לא מדעי ולא מקובל. הגיע הזמן להניח את פוליטיקת המגיפות בצד ולתת לעם האמריקאי את מה שהוא רוצה – לתת לאיש לשחק”.

מושל פלורידה תבע לדעת האם יש מניעה שג’וקוביץ’ ייכנס לארצות הברית בסירה וציין שהמדיניות הנוכחית מדברת רק על טיסות. הוא ביקש מביידן להשיב לו לא יאוחר מיום שישי (מחר) על השאלה הזו. 

דה סנטיס הזכיר עוד לביידן שלאחרונה יצאה מחוץ לחוק התקנה לחייב עובדים להתחסן על מנת שיוכלו לעבוד. “הגיע הזמן לוותר על הסיפור הדמיוני הזה כאילו חיסוני הקורונה הינם כלי הכרחי לקידום בריאות הציבור” אומר דה סנטיס במכתבו – שגם אם לא ישיג את התוצאה הרצויה, מן הסתם יירשם גם הוא בספרי ההיסטוריה.


אהבתם את הכתבה? הצטרפו לבראשית וביחד נחזיר את השפיות והאמת למיינסטרים (חודש ניסיון מתנה!)

מה זה עיתון בראשית?
עיתון בראשית קם בתחילת שנת 2022 במטרה ליצור תקשורת ששמה את האדם הקטן במרכז התמונה. העיתון אסף תחתיו חבורה של אנשי תקשורת שהתייאשו מאמצעי התקשורת הקיימים אחרי שהבינו שהם אינם קיימים בשביל לשרת אותנו, אלא את בעלי הכסף וההשפעה. לעיתון אין משקיעים גדולים או מפרסמים שאומרים לו מה להגיד (ומה לא) והוא נתמך לחלוטין על הקוראים והתומכים שלו.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]