ארגון הבריאות העולמי והאיחוד האירופי: נרחיב את תכנית דרכוני הבריאות הדיגיטלים

מערכת דרכוני הקורונה הדיגיטליים של האיחוד האירופי מאומצת על ידי ארגון הבריאות העולמי ומתרחבת לרמה הגלובלית

ב-1 ביולי 2021 נכנס לתוקפו דרכון הקורונה הדיגיטלי של האיחוד האירופי – בדומה לתו הירוק בישראל, כדי לשמש כאישור מעבר ולשקף סטטוס חיסוני לקורונה. למרות שהקורונה אינה מוגדרת כמצב חירום בינלאומי לבריאות הציבור, כפי שהכריז ארגון הבריאות העולמי לפני כחודש, והאירופאים כביכול שכחו מדרכונים אלה, המערכות ששימשו לפגיעה בזכויות אדם, להצרת צעדי האזרחים, לאפליה ואף לכפייה לא נזרקו לפח, אלא להיפך.

אותה תשתית טכנולוגית משמשת כעת את ארגון הבריאות העולמי לבניית רשת גלובלית של ״דרכוני בריאות דיגיטליים״. ביום שני (5 ביוני), סטלה קיריאקידס, נציבת הבריאות של האיחוד האירופי, ומנכ”ל ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום ג’ברייסוס, חתמו על הסדר מנהלי ומכתב כוונות במטה ארגון הבריאות העולמי בז’נבה, לפיו ארגון הבריאות העולמי יאמץ את מערכת האיחוד האירופי של דרכוני הקורונה הדיגיטליים כבר החודש, ביוני 2023. המטרה היא להקים מערכת גלובלית כדי ״להקל״ על ניידות גלובלית ו״להגן״ על אזרחים ברחבי העולם מפני איומים בריאותיים מתמשכים ועתידיים.

הכרזה זו מגיעה שבועיים לאחר אזהרת ראש ארגון הבריאות העולמי מפני ״המגיפה הבאה והקטלנית יותר״ שבדרך. טדרוס מזהיר שיש להגיע למגיפה הבאה ערוכים ומוכנים יותר, ובהכרזה זו היום ישנו ללא ספק צעד נוסף במוכנות זו

שנתיים לאחר השקת דרכוני הקורונה, קיריאקידס אמרה שהיא שמחה ש”ארגון הבריאות העולמי יאמץ את התשתית של דרכוני הקורונה הדיגיטליים של האיחוד האירופי”. “באמצעות שותפות זו עם ארגון הבריאות העולמי, אנו מגדילים את החדשנות של האיחוד האירופי בבריאות דיגיטלית כדי לספק ניידות בטוחה לכל האזרחים ברחבי העולם”, אמרה ראש הבריאות של האיחוד האירופי. היא הוסיפה כי “אין שותף טוב יותר מ-WHO כדי לקדם את העבודה שהתחלנו באיחוד האירופי ולפתח פתרונות בריאות דיגיטליים גלובליים”.

ארגון הבריאות העולמי שואף לפתח ולהרחיב את המערכת באופן הדרגתי בחודשים הקרובים, תוך שילוב של תעודות חיסון בינלאומיות דיגיטליות, כרטיסי חיסוני שגרה ותיקים רפואיים בינלאומיים. “ארגון הבריאות העולמי ימשיך לעבוד עם כל האזורים כדי להבטיח שהרשת תהיה נגישה ברחבי העולם, תוך שילוב ניסיון וסטנדרטים רלוונטיים ממדינות ואזורים שונים”, אמר טדרוס במהלך אירוע ההשקה.

לפי ההודעה לעיתונות של הנציבות האירופית, שיתוף הפעולה הזה מבוסס על ערכים ועקרונות משותפים של שקיפות ופתיחות, הכללה, אחריות, הגנת נתונים ופרטיות, אבטחה, מדרגיות ברמה גלובלית ושוויון. “חשוב להדגיש שפרטיות היא המפתח”, הדגיש טדרוס. “ל-WHO לא תהיה גישה לנתוני בריאות אישיים כלשהם, אנו נשמור רק על ספרייה של המפתחות הציבוריים שניתן להשתמש בהם כדי לאמת את האותנטיות של רישומי הבריאות הדיגיטליים של המדינות”, הסביר ראש ארגון הבריאות העולמי.

טדרוס: “ל-WHO לא תהיה גישה לנתוני בריאות אישיים”

הכרזה זו מגיעה שבועיים לאחר אזהרת ראש ארגון הבריאות העולמי מפני ״המגיפה הבאה והקטלנית יותר״ שבדרך. טדרוס מזהיר שיש להגיע למגיפה הבאה ערוכים ומוכנים יותר, ובהכרזה זו היום ישנו ללא ספק צעד נוסף במוכנות זו. גם בישראל ציינה בתחילת השנה ראשת בריאות הציבור שרון אלרואי פרייס שמשרד הבריאות עובד על חוק פנדמיות חדש כדי להיערך טוב יותר, ושבוע שעבר ביקרה משלחת פקידי משרד הבריאות בעצרת ארגון הבריאות העולמי בז׳נבה לקידום העבודה על תיקוני חוקי הבריאות הבינלאומיים ואמנת המגיפות.

מהלכים אלה הינם צפויים ואינם מפתיעים, ומתכתבים בדיוק עם אג׳נדת השליטה התודעתית והטכנוקרטית שהולכת ומתהדקת סביבנו האזרחים, תוך כדי ניטור צעדינו והגבלת זכויותינו. סביר להניח שהמערכת הגלובלית החדשה לא תיכנס לפעילות מיד, אבל נראה אותה חוזרת לכותרות עם פרוץ ה״מגיפה״ הבאה. 


אהבתם את הכתבה? הצטרפו לבראשית וביחד נחזיר את השפיות והאמת למיינסטרים (חודש ניסיון מתנה!)

מה זה עיתון בראשית?
עיתון בראשית קם בתחילת שנת 2022 במטרה ליצור תקשורת ששמה את האדם הקטן במרכז התמונה. העיתון אסף תחתיו חבורה של אנשי תקשורת שהתייאשו מאמצעי התקשורת הקיימים אחרי שהבינו שהם אינם קיימים בשביל לשרת אותנו, אלא את בעלי הכסף וההשפעה. לעיתון אין משקיעים גדולים או מפרסמים שאומרים לו מה להגיד (ומה לא) והוא נתמך לחלוטין על הקוראים והתומכים שלו.

כתבות שאולי יעניינו אותך

שלשלאות דיגיטליות

המטבע הדיגיטלי של בנקים מרכזיים (CBDC), שכל מדינות העולם שועטות לפתחו, הוא אבטיפוס אולטימטיבי של "האח הגדול". המנגנון העריצי הזה חותר לצמצם את השימוש בכסף מזומן, ולקשור את החירות הפיננסית של האזרח לחסדי הממשלה והממסד הבנקאי

המטבע הדיגיטלי של בנקים מרכזיים הוא אבטיפוס של “האח הגדול”, שחותר לצמצם את השימוש בכסף מזומן, ולקשור את החירות הפיננסית של האזרח לחסדי הממשלה והממסד הבנקאי. אפרת פניגזון

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. סכנה איומה ונוראה מאיימת עלינו, המזימות האלו יתממשו אם לא נתעורר.
    כמה קשה להפגין ולמחות נגד דיקטטורות של ממשלתנו וגם של אלה ששואפים לדיקטטורה כלל עולמית

[login_fail_messaging]