הפתרון של ביל גייטס למשבר האקלים: לכרות יערות

ביל גייטס משקיע בסטארט-אפ "קודאמה מערכות" אשר מתכנן לכרות כ-300 מיליון דונם של יערות בצפון קליפורניה כדי "להציל את כדור הארץ"

בסוף יולי פרסם מגזין פורבס מאמר שכותרתו “כריתת יערות כדי להציל את הפלנטה? אולי זה לא רעיון מטורף כמו שזה נשמע”. אך ההשקעה האחרונה של ביל גייטס, המתוארת במאמר בטון אוהד ומלא בהתרגשות, בהחלט משוגעת ממש כמו שהיא נשמעת. 

המאמר מתייחס לגיוס האחרון של חברת הסטארט-אפ ‘קודאמה מערכות’ אשר גייסה 6.6 מיליון דולר מביל גייטס ומשקיעים נוספים כדי לכרות כ-300 מיליון דונם של עצים, בעיקר בשטח מערב ארה”ב, בשם משבר האקלים. ההיגיון המופרע שעומד מאחורי הרעיון מוסבר בהמשך המאמר: “מדענים אומרים שקבורת עצים יכולה להפחית גם את ההתחממות הגלובלית – במיוחד אם העצים האלה היו בסופו של דבר נשרפים או מתכלים, ובכך מקיאים את הפחמן שלהם לאוויר”. כן, שמעתם נכון – עצים “מקיאים” את הפחמן שלהם. 

גם כאן, כמו ברבות מן היוזמות בהן משקיע גייטס הציניות חוצה כל גבול. כוונתה המוצהרת של החברה היא למכור קרדיט פחמן ל”בעלי מטוסים פרטיים ואחרים שצריכים לאזן את פליטות הפחמן שלהם”. כך שבשורה התחתונה, ה”אליטות” יוכלו לטוס במטוס הפרטי שלהם, ו”לפצות” על כך על ידי המשך הרס הפלנטה באמצעות כריתת יערות, בו בזמן שהאנשים הפשוטים לא יכולים לנסוע עם הרכב שלהם מחוץ לרדיוס 15 הדקות שמוגדר להם. האם זאת מציאות שאנחנו מוכנים לאפשר? רק הזמן יגיד. 

כתבות שאולי יעניינו אותך

״אנחנו לא צריכים חוק אקלים, אבל אם נגזר עלינו, לפחות שיהיה חכם ולטובתנו״

יונתן דובי הוא פרופסור מן המניין בבית הספר לאקלים של אוניברסיטת בן-גוריון. בראיון לבראשית הוא מסביר למה אין מקום להיסטריית ההתחממות הגלובלית, טוען שהתקשורת נגועה בבורות קולוסאלית, שכמות תופעות הטבע הקיצוניות על הפלנטה ירדה בעשורים האחרונים, שהמעבר לאנרגיה סולרית מתרחב בעיקר בגלל לובינג של היצרנים למרות שהיא עדיין לא בשלה להחליף את התשתיות הקיימות ואולי לעולם לא תהיה, ומבקש מהורים לקחת אחריות ולהגן על ילדיהם מפני פיתוח חרדות שווא

אפרת פניגזון בראיון מיוחד עם פרופסור יונתן דובי, האיש שמשבר האקלים גורם לו לצחוק ולבכות גם יחד. צפו בראיון המלא

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]