עדות ראשונה של עובדת בבית אבות

בשבוע שעבר הבאנו כאן תמלול מתוך "פרוייקט העדויות" של אביטל לבני, שבו רופא מתמחה ממחלקת קורונה חשף את הכשלים החמורים בבתי החולים. השבוע אנחנו מביאים כאן קטעים מתוך עדותה של א', שעבדה בבתי אבות שונים ברחבי הארץ.

“אחרי החיסון היתה עלייה מיידית בהדבקה, באשפוזים ובמוות”

  בשבוע שעבר הבאנו כאן תמלול מתוך “פרוייקט העדויות” של אביטל לבני, שבו רופא מתמחה ממחלקת קורונה חשף את הכשלים החמורים בבתי החולים. השבוע אנחנו מביאים כאן קטעים מתוך עדותה של א’, שעבדה בבתי אבות שונים ברחבי הארץ.

“אני עובדת בדרום הארץ במקצוע פרארפואי, ושנים רבות במרכזים גריאטריים במספר בתי אבות. ואני רוצה לספר מה שראיתי בתקופה של הקורונה. אתחיל עם הזמן שלפני החיסון – עברנו בדיקות PCR כמה פעמים בשבוע, אנחנו והדיירים. התגלו דיירים חולים, חלק היו עם סימפטומים. חלק בלי. מי שהיה עם תסמינים התאשפזו. מי שהיה ללא תסמינים היה מועבר למחלקות קורונה מיוחדות שם הם נשארו לפחות שבועיים. הם יכלו לחזור רק אחרי שתיים או שלוש בדיקות שליליות, ולפעמים זה התעכב, או פשוט לא קרה: ידוע לנו על כמה דיירים ודיירות שנפטרו ככל הנראה מבדידות. פשוט לא איפשרו שם ביקורים.

לא הבינו לאן הם עברו, וגם הטיפול שם לא היה משהו בהתחלה. מי שחזר, מאוד שמח, הם חזרו עם דמעות בעיניים, כל כך שמחו לחזור למקום הטבעי שלהם. חשוב לי להדגיש שהיו גם חולים מורכבים עם מחלות רקע שעברו את המחלה ללא תסמינים ומאוד התפלאנו כי זה לא מה שהיה בחדשות. כשהגיעו החיסונים, ניסו לחסן את האנשים מאוד מהר ובהתחלה היתה הנחיה לא לחסן את מי שחלה. חלק מהאחים והאחיות ממש סירבו לחסן, כי לא ידענו מה זה הולך לעשות. כבר מהמנה השנייה חיסנו את כולם.

היו כמה דיירים שהבינו והתנגדו, ממש בודדים. הרוב ממש נתנו להם את השרוול וחיסנו אותם מאוד מהר ועכשיו התחלנו לראות תופעות לוואי: היו פריחות בגוף, פריחות בעור מאוד רציניות שנמשכו מספר שבועות לפעמים ודרשו טיפול. אני זוכרת דייר שהתאשפז בעקבות הפריחות האלה. היו מקרים של דלקות ריאות. היתה החמרה של מחלת פרקינסון. היה גם מוות פתאומי של כמה דיירים וחלק מהרופאות באמת רשמו את זה בדיווח כ”תופעת לוואי מהחיסון”, או “ככל “הנראה תופעת לוואי מהחיסון”. אני שאלתי אם מדווחים על המקרים האלה למשרד הבריאות, כי הם צריכים לדעת שיש תופעות חמורות. ענו לי שלא ביקשו מהם לדווח. בהחלט ראינו עליה באישפוזים, ראינו עליה במוות והתדרדרות אצל דיירים מסוימים. התדרדרות תפקודית וקוגניטיבית.

כבר מהחיסון הראשון, היתה הדבקה המונית במחלקה. זאת אומרת שיכלה להיות חצי מחלקה עם קורונה. בין לבין או לפני החיסון, אז חלו שניים, שלושה, חמישה. אבל אחרי החיסון, חצי מחלקה או מחלקה שלמה. לא כולם עשו קשר בין החיסון להדבקה. אבל אחרי שזה קרה גם בפעם השנייה, בפעם השלישית בפעם הרביעית… אז אוקיי. התפרסמו נתונים שהחיסון לא מונע הדבקה. נכון. אבל זה שהוא יוצר את ההדבקה, אני לא יודעת אם היו פרסומים כאלה. בשטח זה מה שראינו. הנה משהו שקרה השבוע במקום שאני לא יכולה לתת את הפרטים שלו לזיהוי. אבל זה מקום שחיסנו בחיסון החמישי בבית אבות, ולא היה להם אף אחד חיובי

בזמן האחרון, הם אומרים שבמשך שמונה חודשים לא היו חולי קורונה אצלם. הם מאוד שמרו על המקום, משפחות נכנסות רק אחרי בדיקה. וחיסנו ופתאום יש דיירים חיוביים. חלק עם ירידה בסטורציה. היתה לי שיחה ידידותית עם מנהל בית אבות והוא אמר לי: “מה נעשה עם החיסון החמישי? אני מקבל טלפונים של משפחות והם אומרים די כבר, מה אתם רוצים להרוג לנו את ההורים? כמה אפשר? הוא גם סיפר שנפטרו לו שלושה דיירים אחרי החיסון. והוא חושש, הוא ממש לא רוצה להמשיך עם הדבר הזה. אז זהו, חשוב לשמור על ערנות ולספר מה שקורה.”


אהבתם את הכתבה? הצטרפו לבראשית וביחד נחזיר את השפיות והאמת למיינסטרים (חודש ניסיון מתנה!)

מה זה עיתון בראשית?
עיתון בראשית קם בתחילת שנת 2022 במטרה ליצור תקשורת ששמה את האדם הקטן במרכז התמונה. העיתון אסף תחתיו חבורה של אנשי תקשורת שהתייאשו מאמצעי התקשורת הקיימים אחרי שהבינו שהם אינם קיימים בשביל לשרת אותנו, אלא את בעלי הכסף וההשפעה. לעיתון אין משקיעים גדולים או מפרסמים שאומרים לו מה להגיד (ומה לא) והוא נתמך לחלוטין על הקוראים והתומכים שלו.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]