קנדה: “חינוך מחדש” בנוסח סין

איגוד הפסיכולוגים של אונטריו עורר לאחרונה סערה תקשורתית כשדרש מהפסיכולוג ד"ר ג'ורדן פיטרסון לעבור "סדנת חינוך למדיה החברתית". פיטרסון בתגובה: "כל האשמה נגדי אינה קשורה לפרקטיקה הקלינית שלי, אלא היא פוליטית במפורש"

חשבנו שלא נוכל להיות מופתעים יותר מקנדה, שדורגה חמישית בשנת 2020 במדד המדינות הדמוקרטיות של האקונומיסט, וצנחה למקום ה–12 בשנת 2021. בשלוש השנים האחרונות נחזו בקנדה מופעים קיצוניים של הדרה ואפליה (לא מחוסנים לא הורשו אפילו לנסוע ברכבות או מטוסים ולא לחצות את הגבולות); הסתה כלפי לא מחוסנים (ראש ממשלת קנדה טרודו כינה אותם ״גזענים״ ו״מיעוט שולי״); החרמת כספי אזרחים (בעקבות שיירת החירות הוחרמו כספי תרומות בשווי 7.8 מיליון דולר קנדי והוקפאו 210 חשבונות בנק של מפגינים ושל תומכיהם); וערעור הסמכות ההורית (ילדים מגיל 12 יכלו לקבל זריקות קורונה ללא אישור הורים ברוב המדינות בקנדה).

“אני לא מציית. אני לא נכנע לחינוך מחדש. אני לא מודה שנקודות המבט שלי – שרבות מהן, אגב, היו מוצדקות לחלוטין על ידי העובדות שהופיעו מאז הגשת התלונות – היו שגויות או לא מקצועיות”

לרשימה המפוארת הזו של פגיעה בזכויות הפרט, התווסף לאחרונה מופע חדש המאיים על חופש הביטוי: ״חינוך מחדש״ (המתכתב בעדינות עם סין); הפסיכולוג הידוע ומעורר המחלוקת ד”ר ג׳ורדן פיטרסון קיבל מאיגוד הפסיכולוגים של אונטריו, בירת קנדה, איום כי רשיונו יוחרם אלא אם כן יעבור “סדרת חינוך למדיה החברתית”, בגין הערות שלו בטוויטר ובפודקאסט של ג’ו רוגן. איגוד הפסיכולוגים של אונטריו, המפקח על פסיכולוגים כדי להגן על מטופלים מפני התנהגות מקצועית בלתי הולמת, הורה לפיטרסון להשלים תוכנית מתקנת כדי “לבדוק, להרהר ולשפר את המקצועיות שלו בהצהרות פומביות”, זאת לפי רשימה ארוכה של דרישות מהאיגוד. הוא מחויב להיפגש עם פסיכולוג למפגשים – שיעורים, שעליהם ישלם מכיסו, עד שיוציא הפסיכולוג שטיפל בו דו”ח סופי שיאשר כי דאגותיהם “טופלו כראוי”.

פיטרסון, בן 60, עם יותר מ–15 מיליון עוקבים ברשתות החברתיות, אומר שהוא מטורגט בגלל הביקורת שלו על מדיניות הקורונה ועל מנהיגים קנדיים. “כל האשמה נגדי אינה קשורה לפרקטיקה הקלינית שלי, אלא היא פוליטית במפורש, וחד–כיוונית פוליטית במפורש”, כך כתב. “כל דבר שאמרתי ונידונתי לתקן הוא לא מספיק שמאלני, מבחינה פוליטית. אני פשוט ליברל קלאסי מדי – או, אפילו יותר בלתי נסלח – שמרני”. הוא סירב לדרישה לעבור תוכנית מתקנת, והגיש לבית המשפט המחוזי באונטריו בקשה למשפט: “אני לא מציית. אני לא נכנע לחינוך מחדש. אני לא מודה שנקודות המבט שלי – שרבות מהן, אגב, היו מוצדקות לחלוטין על ידי העובדות שהופיעו מאז הגשת התלונות – היו שגויות או לא מקצועיות”. נראה שפיטרסון נחוש ללכת עד הסוף: “אני הולך להגיד את מה שיש לי להגיד. לא עשיתי דבר כדי לסכן את מטופליי; להפך, שירתתי את כל לקוחותיי ואת מיליוני האנשים שאיתם אני מתקשר כמיטב יכולתי ובתום לב”. אם בית המשפט יכריע שאכן עליו להשתתף בשיעורים, בכוותו לפרסם את כל הפרטים שיילמדו שם.


אהבתם את הכתבה? הצטרפו לבראשית וביחד נחזיר את השפיות והאמת למיינסטרים (חודש ניסיון מתנה!)

מה זה עיתון בראשית?
עיתון בראשית קם בתחילת שנת 2022 במטרה ליצור תקשורת ששמה את האדם הקטן במרכז התמונה. העיתון אסף תחתיו חבורה של אנשי תקשורת שהתייאשו מאמצעי התקשורת הקיימים אחרי שהבינו שהם אינם קיימים בשביל לשרת אותנו, אלא את בעלי הכסף וההשפעה. לעיתון אין משקיעים גדולים או מפרסמים שאומרים לו מה להגיד (ומה לא) והוא נתמך לחלוטין על הקוראים והתומכים שלו.

כתבות שאולי יעניינו אותך

המורד מקמלוט

אחרי שדיווחנו כאן על ריצתו לנשיאות של רון דסנטיס מטעם המפלגה הרפובליקנית, מפציע בובי קנדי ג'וניור בתור הקלף הפרוע של הדמוקרטים. האם המירוץ הבא לנשיאות ארה"ב יתקיים בין שני מתנגדי גלובליזם, או שגם הפעם מדובר בשועל בתחפושת אפרוח?

אחרי שדיווחנו כאן על ריצתו לנשיאות של רון דסנטיס מטעם המפלגה הרפובליקנית, מפציע בובי קנדי ג’וניור בתור הקלף הפרוע של הדמוקרטים. האם המירוץ הבא לנשיאות ארה”ב יתקיים בין שני מתנגדי גלובליזם, או שגם הפעם מדובר בשועל בתחפושת אפרוח?

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]