יומן מלחמה

בכל שבוע נסקור כאן את ההתפתחויות האחרונות במערכה העולמית על התודעה וחופש הפרט. השבוע - שווייץ, איטליה, וארה"ב

ג'ורג'יה מאלוני

בניגוד למה שמלמדים אותנו בבתי הספר, והכוונה לבתי הספר המעטים שבהם עוד מלמדים משהו, מלחמת העולם השניה החלה במלחמת יפן–סין (1936) והמשיכה בהפיכה הצבאית בספרד של הגנרליסימו פרנקו (1937). לשני המאורעות המכוננים האלה הצטרפה גרמניה במטרה לכפות על העולם הישן “סדר חדש”. שרי התעמולה הנאציים והיטלר בעצמו הציבו שני עקרונות לאותו סדר חדש: תורת הגזע ומרחב המחיה.

האם אזרחי המדינות ידעו בזמן אמת שהם ניצבים–סטטיסטים במלחמת–עולם? ממש לא. הם סבלו ממנה, מתו בגללה אבל את היקפה, משמעותה ושמה ידעו רק השורדים בדיעבד.

האם גם אנחנו היום ניצבים–סטטיסטים במלחמת עולם שלישית?

לחובבי ההיסטוריה המילים “סדר עולמי חדש” מצלצלות מוכרות. היטלר השתמש בהן, גבלס השתמש בהן, קלאוס שוואב משתמש בהן היום. ויקיפדיה אומרת שהמקור לביטוי הוא רומאי ושמדובר בתיאוריית קונספירציה ותיקה. והנה התיאוריה הופכת למציאות בדמותה של מלחמת עולם שלישית שבה אנחנו משחקים תפקיד מרכזי אבל זירותיה כל כך חדשות ומפתיעות שרובנו לא תופסים כלל את מה שמתרחש ורק מעטים רואים וחווים את קיומה.

שלוש זירות של אותה מלחמה ואותו סדר עולמי חדש שמתארגן לו באין מפריע בלטו השבוע – שוויץ, איטליה וארה”ב. בשלוש המדינות הללו התרחשו אירועים שונים שהקשר ביניהם אחד – שלושתם חלק מהמלחמה הגדולה החדשה שהאנושות חווה, מלחמת העולם השלישית: המלחמה על זכויות האדם ועל התודעה.


בשוויץ, משרד הבריאות השוויצרי התריע על גל הקורונה הצפוי בסתיו.

המועצה הלאומית רוצה כעת להאריך תוקפן של חלק מההוראות המופיעות בחוק הקורונה, כדי שיהיו בידי משרד הבריאות כל הכלים הדרושים במידה שאלה יידרשו בגל הקורונה הבא. מאחר שזה הוגדר כצורך “דחוף”, אין צורך להעביר את הענין תהליך של משאל עם. הארכת התקנות אמורה להיכנס לתוקף ב–1 בינואר 2023. ואלו הן:

הממשלה הפדרלית תמשיך לשאת בעלויות בדיקת הקורונה ובאחריות לבדיקות.

הקנטונים אחראים על ניהול בתי החולים. עליהם להבטיח רזרבות מספקות לעומסי שיא הקשורים למגיפה. כמו כן, קנטונים יצטרכו לסכם הסכמי מימון הדדיים למקרים של אשפוז של חולים שאינם מהקנטון.

נשקלת החזרת התו הירוק, שאינו בתוקף כעת.

נשקלת האפשרות להחזרת השימוש באפליקציית המעקב swiss covid app, המושבתת כעת. האפליקציה משמשת למעקב אחר אנשי קשר של אנשים שנבחנו חיוביים לנגיף.

נשקלת הסמכת הממשלה הפדרלית לקדם פיתוח של תרופות לקורונה.

פורסמו הוראות בנושא חופש התנועה בעיקר בשאלות כניסת האזרחים ממדינות זרות ומבקשי המקלט, וסגירת הגבולות לשמירה על חופש הנסיעה של הנוסעים חוצי הגבולות ואוכלוסיה הגרה בגבולות שוויץ.

כלומר, שוויץ חוזרת בצעדים מדודים למדיניות ההגבלות, התו הירוק, הסלקציה והכפייה.


מזל טוב לאיטלקים. ראש הממשלה החדשה שלהם ג’ורג’יה מלוני נבחרה לתפקיד הרם והרוחות בעולם סוערות. לפני שנבחן את השקפותיה של מלוני, נשאלת השאלה מדוע צרפת, אנגליה, הולנד ואוקראינה כל כך מודאגות מבחירתה? האם אנחנו חוזים בפיצול כלשהו של אירופה? ואם כן, על רקע של איזו אידיאולוגיה בדיוק?

על פי הפרסומים, כשהיתה בגיל 15 הצטרפה מלוני לתנועה פשיסטית שלחמה במאפיה. בשנת 1995 שינתה התנועה את שמה והפכה ל”ברית הלאומית” והתנערה באופן ברור מעקרונות הפשיזם הקיצוני. ב–2012 מלוני היתה שותפה לייסודה של מפלגת “האחים של איטליה” ששחזרה שוב ושוב על כך שהיא נגד הפשיזם הקלאסי על זוועותיו. האם מלוני היא “פשיסטית”? אולי. ואולי היא רק לאומנית? כלומר מעדיפה קידום אינטרסים פנים–איטלקיים על פני אינטרסים גלובליים? מלוני נשמעה כמי שאומרת את הדברים הבאים: “הימין האיטלקי הפך את הפאשיזם להיסטוריה, גינה באופן חד משמעי וברור את דיכוי הדמוקרטיה, ואת החוקים המבישים נגד היהודים. בדי אן איי של האחים של איטליה אין שום נוסטלגיה לפאשיזם, גזענות או אנטישמיות. במקום זאת יש בו דחיה של כל סוגי הדיקטטורה: עבר הווה ועתיד”.

מילים ברורות. אז למה ממשיכים לכנות אותה ימין קיצוני ופשיסטית?

מלוני התבטאה עוד נגד ה”סדר העולמי החדש” וזה מה שמפחיד כנראה את החברים מצרפת, הולנד, שוויץ וארה”ב הדמוקרטית. הכוחות הפועלים בימינו לכיוון אחדות גלובלית וסדר עולמי חדש חוששים מהסחף שמלוני מייצרת. היא מציעה אלטרנטיבה לתפיסה הגלובליסטית ולציות למוסדות בינלאומיים. היא בוחנת את האינטרס המדינתי הפנימי ומעדיפה אותו על פני תכתיבים בינלאומיים בסגנון ארגון הבריאות העולמי ושות’. לכן היא “מסוכנת”.


ובארה”ב הגדולה יש גם חדשות טובות: במקביל, בפסק דין חוצה גבולות קבע שופט בית המשפט העליון בארה”ב, לייל פרנק, כי ההוראה שחייבה 1000 שוטרים במשטרת ניו יורק להתחסן נגד קורונה, אחרת יפוטרו מתפקידם – אינה חוקית. השופט גם קבע כי לא ניתן להשתמש בחיוב להתחסן נגד קורונה על מנת לפטר או להוציא לחופשה כפויה וללא תשלום עובדים במשטרת ניו יורק שסירבו להתחסן. יותר מ–1000 שוטרים במשטרת ניו יורק סירבו להתחסן בכפייה נגד קורונה, הם הוצאו לחופשה או פוטרו בחודשים האחרונים, ועתה השופט פרנק קבע כי יש להחזיר אותם לעבודתם. “יש להחזיר לתפקידם את חברי האיגוד שעבודתם הופסקה ‘בטעות’ או שהוצאו לחופשה ללא תשלום בגלל סירובם להתחסן”, כתב השופט פרנק.


מלחמת העולם השלישית מתנהלת מעל לראשינו ומנסה לחדור לתוך גופנו. היא, כאמור, המלחמה על חופש הפרט, חופש הביטוי ועל זכויות האדם. כוחות עצומים יוצאים למתקפה על האזרח, בכל מקום בעולם. האם העולם של אחרי המלחמה בזאת יהיה עולם שבו נראה מיעוט שליט ורוב נשלט? האם המיעוט הזה יכתיב לרובנו איך לחיות? האם יש משהו שאנו יכולים/נדרשים לעשות כעת כדי לצאת מהפאסיביות ולהשיב מלחמה שערה?


אהבתם את הכתבה? הצטרפו לבראשית וביחד נחזיר את השפיות והאמת למיינסטרים (חודש ניסיון מתנה!)

מה זה עיתון בראשית?
עיתון בראשית קם בתחילת שנת 2022 במטרה ליצור תקשורת ששמה את האדם הקטן במרכז התמונה. העיתון אסף תחתיו חבורה של אנשי תקשורת שהתייאשו מאמצעי התקשורת הקיימים אחרי שהבינו שהם אינם קיימים בשביל לשרת אותנו, אלא את בעלי הכסף וההשפעה. לעיתון אין משקיעים גדולים או מפרסמים שאומרים לו מה להגיד (ומה לא) והוא נתמך לחלוטין על הקוראים והתומכים שלו.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]