יום הישרדות שמח

מדינת ישראל אולי עצמאית כבר 76 שנים, אבל מה עם האזרחים שלה?

החודש צויין כאן יום ההישרדות ה-76 של מדינת ישראל (המכונה משום מה “יום העצמאות”) ואני תוהה אם האזרחים שחגגו מצליחים להבחין, אחרי 76 שנה, בין עצמאותה של המדינה (שמילא נתונה לפרשנות) לבין עצמאותם האישית.

עצמאותם של אזרחי ישראל מצומצמת מאוד, בעיקרה מדומה, והכי חשוב – מותנית; אתה חופשי לחיות בכל מקום שתבחר בישראל, אבל בתנאי שזה במרכז הארץ. מי שבחר לחיות בדרום הופקר בטחונית ונפשית על ידי המדינה במשך שנים רבות – בואכה ה-7 באוקטובר – ולאחרונה גילו גם תושבי הצפון שהמדינה בה הם חיים עצמאית רק עד הגליל התחתון. מי שחי בירושלים נמצא בסכנת פח”ע תמידית, הנגב שייך לכנופיות ובצפון שולט פרוטקשן, ועכשיו גם חיזבאללה.

אתה אדון לגופך, בתנאי שתשאיל אותו לטובת ביטחון המדינה למשך כמה שנים, ובתנאי שתזריק חיסונים כאשר המדינה תחליט (תכלס לא מוכרחים, אפשר לא להתחסן, להתפטר מהעבודה ולהישאר לנצח בבית) ובתנאי שתיקח את התרופות הממכרות וההרסניות עם חותמת משרד הבריאות, ולא חלילה תאמין שאפשר להבריא באמצעות צמחי מרפא, שלא מכניסים כסף לחברות התרופות ולבעלי הון.

תודעתך חופשית בתנאי שתיישרי קו עם צמצום התודעה המערכתית, כל עוד לא תטילי ספק בתודעת הקולקטיב ואם חלילה תחשבי שתודעתך שייכת לך, ומתוקף כך תרצי לחקור אותה ולהרחיב אותה – את עלולה למצוא את עצמך מאחורי סורג ובריח.

אתה חופשי להמר, אבל רק בתנאי שזה בבתי קזינו קטנטנים של המדינה (המכונים “דוכני פיס”) שפזורים ברחבי הארץ, בעיקר בפריפריה כמובן, כי החופש של העניים להמר חשוב שבעתיים.

מותר לך, כמובן, לרקוד ביערות. זה מגוחך לחשוב אחרת במדינה חופשית, אבל בתנאי שלא תצרפי הרבה חברים לחגיגה. אם יהיה לכם כיף מדי – תגיע משטרת הכיף ותפזר את הכיף, כי יש גבול כמה כיף יכול להיות לך.

יש לך חופש דת וחופש מדת מתוקף זכויותיך החוקיות, אבל אם תממש את החופש הזה תיאלץ הלכה למעשה לוותר על עתידך במדינה. אגב חופש דת, אם אתה בעל מסעדה – שיהיה בהצלחה עם הניסיון לחמוק מתשלום פרוטקשן לרבנות, המכונה “תעודת כשרות”.

את חופשייה לבחור מסגרת חינוך לילדייך, בתנאי שתשלחי אותם לאחד מבתי הספר של מונופול החינוך הכושל של המדינה.

אתה חופשי לעסוק בכל מקצוע שתרצה ולפתוח איזה עסק שבא לך, בתנאי שתבין כי עיקר המונח “עסק” משמעו שעכשיו יש לך עסק עם רשויות המס, שיקרעו לך את הצורה, ימציאו מס במסווה של “ביטוח לאומי” וינצלו את כספי המיסים שלך בצורה לא יעילה ולא מוסרית, בעיקר לצרכים פוליטיים של השלטון המתחלף.

את חופשייה לבחור באיזו מפלגה שבא לך. זוהי מהות הדמוקרטיה והחופש. אלא שלמפלגה שתבחרי אין שום חובה לקיים את מה שהבטיחה לך.

אתה אפילו חופשי למות כאן, אבל בתנאי שתיקבר על ידי המונופול של הרבנות.

אתה חופשי להפגין נגד הפוליטיקאים ששיקרו לך, אבל בתנאי שזה יהיה רחוק מהם, שזעקתך לא תישמע ואם תגיד דברים לא מנומסים אתה תגמור במעצר.

אתה חופשי לנשום אוויר, זו כמובן זכות בסיסית, אבל בתנאי שתשלים עם העובדה שלטייקונים יש חופש לזהם את האוויר, את השמיים וכמובן את הריאות שלך. ואם חלילה תחלה בסרטן – אל תתבאס! אתה חופשי להתאשפז במחלקה האונקולוגית שהתורמים הכי גדולים שלה הם… נחש מי!!! ואל תראה הכל שחור, המחלקה האונקולוגית קרובה מאד לאצטדיון הכדורגל על שמם, בטוח שיסדרו לך מנוי (משולב אונקולוגית + יציע ג׳).

אם לא תשרוד את הסרטן, לא נורא: אתה חופשי למות כאן (אבל בתנאי שתיקבר ע”י המונופול של הרבנות.)

אז יום עצמאות שמח אזרחי ישראל, איזה כיף להיות עם חופשי בארצנו – ארץ ציון ועצמאותנו על תנאי.

כתבות שאולי יעניינו אותך

איפה היה חיל האוויר?

ישראל נחשבת כמי שמחזיקה באחד מחילות האוויר המשובחים והמצוידים בעולם. מדוע נאלם החיל אגדי אל מול מחבלי חמאס רכובים על טנדרים ואופנועים? תחקיר ראשוני של ועדת החקירה האזרחית

ישראל נחשבת כמי שמחזיקה באחד מחילות האוויר המשובחים והמצוידים בעולם. מדוע נאלם החיל אגדי אל מול מחבלי חמאס רכובים על טנדרים ואופנועים? תחקיר ראשוני של ועדת החקירה האזרחית

עת השתחררתי הרופאים לא המליצו לי דבר

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של "דיאלוג פתוח ישראל", ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של “דיאלוג פתוח ישראל”, ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]