סרינה פורשת, נובאק קופץ לבקר

מעקב לכתבה: המלכה האם

סרינה וויליאמס, שחקנית הטניס האגדתית שעליה כתבנו בחודש שעבר, השתתפה באליפות ארה”ב הפתוחה והציגה טניס משובח עד שהודחה ביום שבת האחרון, 3 בספטמבר.
הטורניר האחרון בקריירה שלה החל בקול תרועה רמה, עם ניצחון קליל בסיבוב הראשון וניצחון יוקרתי מול המדורגת 2 בעולם, אנט קונטבייט, בסיבוב השני. אבל דרכה בטורניר הסתיימה לבסוף בסיבוב השלישי בתום מותחן שארך קצת יותר מ–3 שעות בהפסד 7:5, 6:7 (4), 6:1 לאיילה טומליאנוביץ’ האוסטרלית.

גם במהלך משחק ההדחה, וויליאמס המשיכה להציג טניס ברמה גבוהה ביותר, עם העקשנות האופיינית לה, שהוצגה ככל הנראה בפעם האחרונה על מגרש הטניס. היא הצליחה לנצח שובר שוויון מותח במיוחד במערכה השנייה וסירבה להיכנע בסוף המערכה השלישית. במשחקון האחרון הצילה וויליאמס חמש נקודות “Match Point” (נקודה שהמפסיד בה – מפסיד בהתמודדות כולה), נאחזה בשיניים וגרמה לקהל לקום על רגליו ולהריע פעם אחר פעם.

בראיון הקצר שקיימה לאחר המשחק, אמרה וויליאמס: “זה היה חתיכת מסע. הייתם נהדרים, תודה לכם. תודה גם לאבא. אני יודעת שאתה צופה, ולאמא. אני רוצה להודות לכל מי שהיה בצד שלי במשך כל כך הרבה שנים. זה מתחיל בהורים שלי, הם ראויים להכל”. סרינה התייחסה גם לאחותה בעודה מנגבת את הדמעות: “אלה דמעות של שמחה, אני חושבת, שלא הייתי סרינה אם לא ונוס, אז תודה לך ונוס. היא הסיבה היחידה שסרינה וויליאמס נוצרה”.


ובמעבר חד ממי שהשתתפה באליפות ארה”ב הפתוחה למי שלא: נובאק ג’וקוביץ’, אלוף ווימבלדון המכהן, המתנגד במוצהר להתחסן נגד הקורונה, הודיע בשבוע שעבר שלא ישתתף בטורניר הגראנד סלאם האחרון של השנה. בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כתב: “לצערי, לא אוכל לנסוע לניו יורק לכבוד אליפות ארה”ב הפעם. מודה לכם על האהבה והתמיכה. בהצלחה לעמיתיי השחקנים! אני אשמור על כושר טוב ורוח חיובית, ואחכה להזדמנות להתחרות שוב. להתראות בקרוב, עולם הטניס!”.

לעומת זאת, ג’וקוביץ’ מגיע לישראל; הוא ישתתף בטורניר ה–ATP במתחם “אקספו” בתל אביב בתאריכים 25 בספטמבר עד ה–2 באוקטובר ויתחרה, יחד עם שאר משתתפי הטורניר, על פרסים שסכומם הכולל צפוי לעמוד על 1.1 מיליון דולר. הטורניר, שחוזר לישראל לראשונה מאז 1996 וזכה לשם “Tel Aviv Watergen Open 2022”, הוא טורניר מסדרת “ATP–250” של התאחדות הטניסאים המקצוענים העולמית, שבחסותה מתקיימים כל הטורנירים המקצוענים לגברים בעולם.

נשיא הטורניר, ד”ר מיכאל מירילשוילי, אמר: “אנו שמחים ונרגשים לארח שחקן בסדר גודל של נובאק ג’וקוביץ’ בטורניר, ומצפים ליהנות מיכולות המשחק המרשימות שלו כאן בישראל”.

היעדרו של ג’וקוביץ’ מטורניר הגראנד סלאם החשוב בניו יורק הוא החמצה אדירה לכל הנוגעים בדבר. חרף העובדה שלא חלה חובת חיסון לטורניר עצמו, מארגני הטורניר פועלים לפי הנחיות מדינת ניו יורק וזו אוסרת על כניסת אנשים לא מחוסנים שאינם תושבי ארצות הברית. כך נוצר מצב אבסורדי ביותר שלפיו שחקנים אמריקאים שבחרו לא להתחסן רשאים להשתתף בטורניר, בעוד ג’וקוביץ’ (ככל הנראה הטניסאי הטוב בעולם ואחד הגדולים בכל הזמנים, שזכה באליפות ארה”ב הפתוחה שלוש פעמים בעבר), בשל סירובו העקבי להתחסן, אינו יכול לקחת בו חלק ולא רשאי להיכנס לתחומי מדינת ניו יורק.

אם כן, נראה כי הסרבי בן ה–35, שזכה בסך הכל ב–21 טורנירי גראנד סלאם, יצטרך להמתין עוד כמה חודשים להזדמנות הבאה להשוות את שיא הזכיות בטורנירי שקבע יריבו, רפאל נדאל, כשזכה ב–22. אם יורשה הפעם להיכנס לתחומי אוסטרליה ולהשתתף בתחרות, תהיה לג’וקוביץ’ ההזדמנות להשוות את השיא כבר בינואר הקרוב.

עד אז, ג’וקוביץ’ צפוי להשתתף במספר טורנירים קטנים יותר בסבב הטניס העולמי, וביניהם, כאמור, אפילו אחד בישראל.

כתבות שאולי יעניינו אותך

המלכה האם

סרינה וויליאמס היא כנראה הטניסאית הטובה בתולדות המשחק, אבל זה מעולם לא הפריע לה לעמוד על שלה ולאתגר את הדימוי המאופק של הספורט הלבן

סרינה וויליאמס היא כנראה הטניסאית הטובה בתולדות המשחק, אבל זה מעולם לא הפריע לה לעמוד על שלה ולאתגר את הדימוי המאופק של הספורט הלבן

הסרבי הסרבן

נובאק ג'וקוביץ', שוויתר על מקומו בפסגת הטניס העולמי, מעולם לא התנגד לחיסונים. רק רצה להישאר קשוב לגוף שלו. מינואר 2021 דווח בעולם על 500 מקרי מוות של ספורטאים מקצוענים שבחרו אחרת

נובאק ג’וקוביץ’, שוויתר על מקומו בפסגת הטניס העולמי, מעולם לא התנגד לחיסונים. רק רצה להישאר קשוב לגוף שלו. מינואר 2021 דווח בעולם על 500 מקרי מוות של ספורטאים מקצוענים שבחרו אחרת

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]