מקבלי ההחלטות במשרד הבריאות מעלו באמון הציבור

הנתונים האלה אמורים להשאיר כל בר דעת בתדהמה, לא רק בגלל העובדה שמדובר בסיגנל בטיחותי חסר תקדים אלא בעיקר מפני שהמידע הזה הוסתר מהציבור בשנה האחרונה

הנתונים האלה אמורים להשאיר כל בר דעת בתדהמה, לא רק בגלל העובדה שמדובר בסיגנל בטיחותי חסר תקדים אלא בעיקר מפני שהמידע הזה הוסתר מהציבור בשנה האחרונה. היתה אף כוונה לגנוז אותו למשך 75 שנה (לאחר שרוב המחוסנים מכוח אישור החירום כבר יעברו מן העולם). בכל תהליכי האישור והדיונים על החיסונים, ה־FDA ומשרד הבריאות בישראל לא חשפו את הנתונים האלה לציבור, ואף חזרו על המנטרה שהחיסון בטוח לחלוטין ופעלו להטלת סנקציות קשות על אלה שחששו להתחסן. יש להביט למציאות בעיניים: הסתרת נתונים רלוונטים על בטיחות החיסון התקיימה ומתקיימת גם כיום בישראל. אין מנוס מלדרוש את התפטרותם לאלתר של כל מקבלי ההחלטות בדרג המקצועי של משרד הבריאות, שכן הם מעלו באמון הציבור והתרשלו בתפקידם לדאוג לבריאותו על בסיס שקיפות ואמירת אמת.

בעקבות תביעה לפי חוק חופש המידע, בית המשפט בארה”ב חייב את חברת פייזר ואת ה-FDA לפרסם בציבור בתוך חודשים ספורים מסמכים שנגנזו במקור ל־75 שנים. לאחרונה פורסם מספר רב של מסמכים חדשים ואף שניתוחם המלא צפוי לארוך זמן רב יחסית, כבר עתה ניתן להצביע על ממצאים מדאיגים ביותר לגבי תופעות הלוואי שהחיסון עלול לגרום. נתונים אלה מציבים סימן קריאה גדול מעל חוסר השקיפות של תהליכי אישור החיסון בארץ ובעולם. הם מערערים לחלוטין את המנטרה שעליה חזרו בכירי משרד הבריאות בישראל וגורמי בריאות הציבור בארה”ב וברחבי העולם – לפיה החיסון בטוח לחלוטין.

אחד המסמכים המרכזיים שפורסמו מסכם את תופעות הלוואי שדווחו לפייזר במהלך החודשים הראשונים של מתן החיסון ברחבי העולם מסוף 2020 ועד סוף פברואר 2021. יותר מ־42 אלף אנשים דיווחו לפייזר על קרוב ל־160 אלף תופעות לוואי. דווחו מעל 1,220 מקרי מוות. 

חלק ניכר מתופעות הלוואי המדווחות אינן קלות כלל ועיקר ורבות מהן רציניות ובעלות נזק שיורי, כולל מספר משמעותי של מקרי מוות. בולטת במיוחד כמות הדיווחים הגבוהה על תופעות לוואי נוירולוגיות וכאלה הקשורות למערכות השרירים ורקמות חיבוריות (לדוגמה: נימול, כאבי שרירים מתמשכים, כאבים וקשיות במפרקים). בנספח לדו”ח בן 8 עמודים מצויינות כ־1,200 תופעות לוואי רציניות “מעניינות” (כלומר נדרש מעקב אחריהן). חלק גדול מהתופעות הנכללות בנספח הינן חמורות ביותר.

מעניין גם לנתח את רשימת המדינות שמהן מגיעים הדיווחים. הדו”ח מציין מספר מדינות שתרמו את חלק הארי של הדיווחים (מעל 32,400 מתוך 42,000), כולל (בסדר יורד) ארה”ב, אנגליה, איטליה, גרמניה, צרפת, פורטוגל וספרד. בולטת בהעדרה מהרשימה היא מדינת ישראל, שבשלב הזה נתנה כבר מעל 8 מליון חיסונים  לאזרחיה, כמות גדולה בהרבה ביחס לרוב המדינות ברשימה. העובדה שישראל סיפקה רק מספר קטן ביותר של דיווחים מתמיהה ביותר לנוכח הסכם שיתוף הפעולה והמידע (החסוי) שישראל חתמה עם חברת פייזר. מדובר בכישלון חמור (או כוונה?) של מדינת ישראל, שהיתה המובילה בעולם במתן החיסונים, באי איסוף וחוסר דיווח על תופעות הלוואי של החיסון. הדבר מעלה שאלות קשות לגבי הבסיס העובדתי והמדעי שהוביל את אנשי מערכת הבריאות בישראל להצהיר שוב ושוב שהחיסון בטוח לחלוטין. 

מדינת ישראל לא דיווחה כמעט על תופעות לוואי למרות כמות החיסונים הגבוהה שניתנו בה. יתר על כן, מנתונים לגבי מבצעי החיסונים במדינות המוזכרות בדו”ח של פייזר, ניתן להעריך שניתנו בהן עד סוף חודש פברואר 2021 כ־67 מליון מנות חיסון. חישוב גס מראה שלפחות (סביר שהרבה יותר) 1 מ־2,000 מחוסנים סבל מתופעת לוואי שהובילה לדיווח וככל הנראה כללה מעורבות רופא, ושלפחות 1 מ־5,000 דיווחו על תופעת לוואי מתמשכת שאף היה לה נזק שיורי. 

לפחות ב־1 מ־55,000 מחוסנים דווח על מוות.

כתבות שאולי יעניינו אותך

לא רשלנות, פשע בכוונה תחילה

התנהלות משרד הבריאות בתקופת הקורונה היתה לא פחות מפשע, ואפילו קצה הקרחון שנחשף בדוח מבקר המדינה מצדיק חקירה פלילית

היום כבר אין ספק: התנהלות משרד הבריאות בתקופת הקורונה הייתה לא פחות מפשע ומה שנחשף בדוח מבקר המדינה מצדיק חקירה פלילית

כדי לצפות במאמר זה עליך להירשם כמנוי דיגיטלי או כמנוי למגזין. במידה וכבר יש ברשותך מנוי יש להתחבר.

תסתכלו לנו בעיניים

בשנתיים שמאז תחילת החיסונים עלתה התמותה בישראל באלפי מקרים לשנה. כל אחד מאיתנו מכיר מישהו שנפגע או מת במפתיע בזמן הזה, אבל רופא שיעז לאשר זאת יפוטר ו/או יאבד את רשיונו. אמצעי התקשורת והמדיה החברתית בנו חומת ברזל של שתיקה והשתקה. הנה ארבעה סיפורים שמייצגים אלפי מקרים ומבקשים – אל תסיטו את מבטכם, השקר הזה הורג

בשנתיים שמאז תחילת החיסונים עלתה התמותה בישראל באלפי מקרים לשנה. כל אחד מאיתנו מכיר מישהו שנפגע או מת במפתיע בזמן הזה, אבל רופא שיעז לאשר זאת יפוטר ו/או יאבד את רשיונו. אמצעי התקשורת והמדיה החברתית בנו חומת ברזל של שתיקה והשתקה. הנה ארבעה סיפורים שמייצגים אלפי מקרים ומבקשים – אל תסיטו את מבטכם, השקר הזה הורג

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]