ממשלת ישראל מוותרת בזאת

בעוד שבוע תחתום ממשלת ישראל, ביחד עם 187 מדינות אחרות, על אמנה שתעביר את סמכויות הניהול הבלעדיות לארגון הבריאות העולמי - במקרה של הכרזה על מגיפה

בעוד שבוע תתקיים התכנסות מספר 75 של ארגון הבריאות העולמי. בהתכנסות זאת תעלה להצבעה החלטה שיש לה פוטנציאל השפעה מכריע על חיי כולנו. ההחלטה היא על תיקון בתקנות הבריאות הבין-לאומיות. התיקון, שימו לב היטב, יעניק למזכ”ל הארגון, ד”ר ת’דרוס אדהנום גברייסוס, את הסמכויות הכלולות באמנה, ובכללן את היכולת להכריז על מגפה מבלי לתת דין וחשבון לאף גורם. בהמשך השנה, החל מחודש אוגוסט צפויות מדינות העולם לאשר את האמנה בשלבים, עד להחלתה במהלך 2023. 

החל מחודש דצמבר 2021, ובהשראת הקורונה, מקדם ארגון הבריאות העולמי אמנה בינלאומית למוכנות למגפה. בשקט ובלי כיסוי תקשורתי, הארגון שמהווה את זרוע הבריאות של האומות המאוחדות (האו”ם) עסוק בקידום החתמת כל מדינות העולם על אמנה שתעניק לו עצמו סמכות רשמית להכריז על מגפה ועל אופן הטיפול בה. אולי זה נשמע לכם טכני וחסר משמעות, אך מדובר בהתפתחות משמעותית ביותר בדרך לממשל גלובלי. עוד טרי לנו מאוד בזיכרון איך רוב מדינות העולם ישרו קו עם מדיניות ארגון הבריאות העולמי בהקשר של מגפת הקורונה, למרות שאז הוא היה  רק גורם ממליץ. 

לאחר החתימה על האמנה, יעניקו מדינות העולם, ובכלל זה ישראל, את הריבונות בנושאי בריאות בעת מגפה לגוף זר שמעולם לא נבחר בידי האזרחים.

אי אפשר להפריז בחשיבות המשמעות של הארוע האמור. ארגון הבריאות העולמי יוכל להכריז בכל נקודה בעולם על “מצב חירום”, ובמסגרת מצב החירום יוכל להחיל באותה מדינה תקנות לשלילת זכויות אזרח כפי ש”התרגלנו” במהלך הקורונה: הגבלת תנועה בתוך ומחוץ למדינה, כליאת אנשים במתקני בידוד, דרישה לבדיקות, טיפולים וחיסונים, פיקוח על מתקנים וציוד, איסוף מידע רפואי ואחר. חתימה על הצטרפות של מדינה לאמנה ואישרורה מהווה ויתור מרצון של מדינה על הסוברניות שלה וכניעה לשליטה של גוף חיצוני גלובלי בלתי נבחר ובלתי נשלט. 

את נוסח האמנה הגישה ארצות הברית בחודש ינואר האחרון. בין יתר ההתחיבויות הכלולות באמנה, כל מדינה מתחייבת להקים ולפתח רשת מעקב אחר הציבור, ובכלל זה: העברת מידע רפואי של אזרחי המדינה, בקרה ושליטה על שדות התעופה, מעברים יבשתיים, מעקב אחר ציוד, שליטה על תשתיות המים והמזון בכל נקודה. עוד נדרשת יכולת לזהות “חשודים” ב”הפצת מזהמים”. 

כל מדינות העולם מכירות בארגוני העל הללו וחתומות על האמנות, זאת מבלי שהתקיים כל דיון ציבורי בעניין. יתרה מכך, השולטים באותם ארגונים מעולם לא נבחרו באופן דמוקרטי על ידי אזרחי המדינות

מימון הביצוע והאכיפה יינתן על ידי ארגון הבריאות העולמי בעת הצורך. בנוסף, ארגון הבריאות העולמי הופך את עצמו בנשימה אחת לברוקר המידע, ובכלל זה דיווחים לארגון המזון והחקלאות העולמי, הארגון העולמי לבריאות בעלי חיים, תוכנית הסביבה של האו”ם ואפילו הסוכנות לאנרגיה אטומית! המלצות ארגון הבריאות העולמי לאחר אשרור האמנה עשויות לכלול הזרמת “כוחות עזר זרים” לתוך המדינה כדי לבצע “הערכות מצב” משלהם ו”לסייע” במידת הצורך. אי עמידה בתנאי הדיווח יכלול מנגנון הלשנה לשאר המדינות ועידוד אגרסיבי ל”שיתוף פעולה”. כלומר, כל המידע (בתחומים שפורטו לעיל) של מדינה יכול להימסר למדינות אחרות, ובכלל זה תנועת נוסעים וכבודות. ד”ר ת’דרוס עצמו מקבל את הסמכות הבלעדית להכריז על “מצב חירום”. מלך העולם החדש.   

ד”ר ת’דרוס אדהנום הוא דמות שנויה במחלוקת. ת’דרוס נבחר לראשונה לראשות ארגון הבריאות העולמי בשנת 2017, ובשנת 2021 הוארכה  כהונתו לאחר שאיש לא רץ מולו, וזאת למרות שהוא אינו רופא בהכשרתו. הוא כיהן כשר הבריאות ושר החוץ של מולדתו אתיופיה בעבר. ת’דרוס הוא יליד חבל טיגריי, החבל השליט במדינה עד שהוחלף  בו השלטון ב-2018 על ידי חתן פרס נובל לשלום, אבי אחמד. השלטון החדש האשים ומאשים את ת’דרוס בביצוע פשעים כנגד האנושות בהיותו שר הבריאות בכך שגרם לשלוש התפרצויות מלריה במדינה, וכן הוא מואשם בתמיכה בארגון הטרור של חבל טיגריי שם מתחוללת מלחמת אזרחים מאז 2020. 

ארצות הברית היא המממנת הראשונה של ארגון הבריאות העולמי, והקרן של ביל ומלינדה גייטס היא המממנת השנייה. בעת כהונת הנשיא טראמפ, פרשה ארצות הברית באופן זמני מהארגון, וביל גייטס הפך למממן העיקרי של הארגון. ד”ר ת’דרוס כיהן כחבר דירקטוריון של GAVI ארגון החיסונים העולמי, שמומן על ידי הקרן של ביל גייטס, עד שנת 2009. מסתמן  שת’דרוס הוא האיש של גייטס בארגון הבריאות העולמית, ועל פי גייטס יישק דבר.

לפני שלושה שבועות הוציא גייטס לאור את ספרו “כיצד למנוע את המגפה הבאה”. לצורך קידום הספר הרצה ב-TED על התוכנית הכללית שלו המונה שלושה עקרונות מנחים: הקמת צוות גלובלי לטיפול במגפות GERM; השקעה בבדיקות חיסונים ותרופות;, וחיזוק מערכות הבריאות בעולם. גייטס טוען שנדרשים מיליארדים רבים כדי לחסוך טריליונים, ושארגון הבריאות העולמי יהיה הכוח שירכז את כל הפעילות הזאת. בשורש העניין, יוקם גוף של אלפי אפידמיולוגים ומנתחי נתונים שיוצבו בכל העולם במטרה לתפוס את הנגיפים והמחלות החדשות בעודן באיבן. או אז ארגון הבריאות העולמי ייקח פיקוד וישליט סדר מיידי באותן מדינות. גייטס משקיע לדבריו בבדיקות אנטיגן חדשות, תרופות מסוגים שונים, וחיסונים בטכנולוגיות שונות, שיעזרו לעולם להילחם באותן מגפות.

כשמנתחים לעומק על כל מה שנאמר כאן עד כה, לא קשה להגיע למסקנה שבחתימה על האמנה למניעת מגיפות, יעניקו מדינות העולם שלטון בלתי מעורער לגייטס ולת’דרוס בעת מגפה. גייטס עצמו משקיע משאבים רבים כדי שצוותי השטח יוכלו לאתר את אותן מגפות כמה נוח יהיה שהוא ישלוט גם בטיפול במיגורן. כדאי לזכור שיש הטוענים כי מגפת הקורונה מקורה בווירוס שהונדס גנטית במעבדות בווהאן במימון של ארה”ב ושל… גייטס בעצמם. ועתה נשאלת השאלה: מה ימנע למשל מארגון הבריאות העולמי בראשותם של ת’דרוס וגייטס להשליט שלטון טרור כמו שסין מפעילה בשנגחאי לאחרונה – בכל פעם שיימצא פתוגן (גורם מחלה) חדש? ארגוני הבריאות המקומיים יהיו לחלוטין כפופים למרותו של ארגון הבריאות העולמי גם ברמת סמכות וגם ברמה כלכלית, שכן גייטס יהיה המופקד על חיזוק מערכות הבריאות. 

גייטס מציין במפורש שהמדינה שלפי דעתו התמודדה באופן הטוב ביותר עם המגפה היא אוסטרליה. שם הושתה מדיניות זירו-קוביד אכזרית, שבה על כל מאומת בודד הכניסו מיליוני אנשים לסגר הרמטי כשהצבא ברחובות אוכף את הסגר ומונע הפגנות ומחאות. זאת המדיניות שבשלושת החודשים האחרונים משליטה סין בשנגחאי על 30 מיליון אזרחים אומללים הסובלים מחוסר במזון ומשלילת זכויות אדם מוחלטת. התיעודים המצמררים וזעקותיהם לעזרה של האזרחים הסיניים עלו לרשתות והופצו ברחבי העולם. ת’דרוס אמנם הרגיז את הסינים באומרו שמדיניות האפס-קוביד שלהם היא לא בת-קיימא, אבל שום דבר לא יימנע ממנו להחיל מדיניות זהה בעתיד, במיוחד לאור תמיכת גייטס במדיניות אפס-קוביד.

ארגון הבריאות העולמי כפוף לאו”ם, וזה מצידו חתם לאחרונה על הסכם עם הפורום הכלכלי העולמי ליישום אג’נדה 2030 להתפתחות בת-קיימא. הפורום הכלכלי העולמי מקדם את אג’נדת האיפוס הגדול, שבה בעקבות משבר כלכלי גדול שעתיד להתרגש עלינו בקרוב, כל הכלכלה הגלובלית תתרסק ובעקבותיה יקום סדר עולמי חדש עם מטבע חדש ודיגיטלי. כל מדינות העולם מכירות בארגוני העל הללו וחתומות על האמנות, זאת מבלי שהתקיים כל דיון ציבורי בעניין. יתרה מכך, השולטים באותם ארגונים מעולם לא נבחרו באופן דמוקרטי על ידי אזרחי המדינות. 

ישראל שולחת לישיבות את מיטב נציגיה בארגון הבריאות העולמי – פרופ’ איתמר גרוטו, פרופ’ סיגל סדצקי, ד”ר דורית ניצן, ופרופ’ סיניה נתניהו, בת דודתו של ראש הממשלה לשעבר. שורת פקידים אפורים בראשות שגרירת ישראל למוסדות האו”ם בז’נבה, מירב אילון שחר, יצביעו ביחד עם הפרופסורים המכובדים ויעניקו בפועל לארגון הבריאות העולמי את הריבונות על בריאותנו ועל חיינו – ללא דיון בוועדות הכנסת, ללא דיון ציבורי וללא דיווח תקשורתי. 

המכנה המשותף בין נציגי המשלחת הישראלית הוא מחריד למדי; איתמר גרוטו הוא זה שאישר את הניסוי של חיסוני הסייביבק שניתנו לחצי מיליון תינוקות בישראל ללא הסכמת הוריהם וללא אישור ה-FDA, בימים אלה מתנהל משפט שבו הורים לילדים שנפגעו תבעו את משרד הבריאות. פרופ’ סיגל סדצקי שהושמה (טרם  מינויה לראשת בריאות הציבור) בראשות ועדת בדיקה שבדקה גזזת שפגעה במאות ילדים. תוצאות עבודתה של ועדת הבדיקה נראו כמו טיוח מוחלט של הפרשה. ד”ר דורית ניצן היתה האחראית על מינהל המזון והתרופות בעת פרשת רמדיה, בה עשרות תינוקות נפגעו בפגיעות קשות עד מוות. היא זכתה לעסקת טיעון חסרת תקדים ומעולם לא התנצלה. חרף זאת, ד”ר ניצן קודמה לתפקיד דומה בארגון הבריאות האירופאי. בכל שלושת המקרים נפגעו ילדים גם בפגיעות קשות ואנושות. מדינת ישראל בחרה להפקיד בידי האנשים הללו את האחריות לבריאותנו ולחיינו.

ומה אנחנו כאזרחים יכולים לעשות? להתנגד. לצעוק בכל מקום אפשרי שאנחנו לא מסכימים. אנחנו לא מסכימים שפקידים שמעולם לא נבחרו ושהרקע שלהם מפוקפק ביותר (ושאת ניגודי העניינים שלהם לא חשפו), יחתמו בשמנו על אמנה כזאת. אמנה שמעולם לא תוקשרה, לא אושרה במדינה שלנו ולא הובאה לדיון ציבורי. אנחנו לא מסכימים להפקיע את הריבונות על גופנו ועל בריאותנו לגורמים זרים ואפילו לא לממשלה שלנו.

כתבות שאולי יעניינו אותך

זריקת רעל

בנובמבר הקרוב תעבור הריבונות של מדינת ישראל לידיו של פושע מלחמה מושחת, העומד בראש ארגון ש-80% מהתקציב שלו מגיע מחברות פארמה ומתאגידים רב-לאומיים. מי פנוי בקפלן?

בנובמבר הקרוב תעבור הריבונות של מדינת ישראל לידיו של פושע מלחמה מושחת, העומד בראש ארגון ש-80% מהתקציב שלו מגיע מחברות פארמה ומתאגידים רב-לאומיים. מי פנוי בקפלן?

הון–שילטון–הילטון

השבוע אירחה ישראל, על חשבוננו, כנס חגיגי של ארגון הבריאות העולמי. הדיונים סודיים, ההחלטות חסויות, אבל האג'נדה גלויה - לצרף את ישראל לאמנה שמעבירה סמכויות ריבוניות לאחד הארגונים המושחתים והמפוקפקים בעולם. ואם נתנהג יפה, יתנו לנו להפיק דרכונים דיגיטליים בנוסח סין

השבוע אירחה ישראל, על חשבוננו, כנס חגיגי של ארגון הבריאות העולמי. הדיונים סודיים, ההחלטות חסויות, אבל האג’נדה גלויה – לצרף את ישראל לאמנה שמעבירה סמכויות ריבוניות לאחד הארגונים המושחתים והמפוקפקים בעולם. ואם נתנהג יפה, יתנו לנו להפיק דרכונים דיגיטליים בנוסח סין

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]