למי קראתם קונספירציה?

בשנים האחרונות התחזקה המגמה לכנות כל דעה שמנוגדת לנרטיב המרכזי כ״תיאוריית קונספירציה". מנגד, יש הטוענים שההבדל בין תיאוריית קונספירציה למציאות הוא ששה חודשים. החלטנו לבדוק האמנם כך (או שמא זו בסך הכל עוד תיאוריית קונספירציה). לפניכם מצעד 10 הגדולות, כולל בונוס היסטורי עסיסי

משנה: בשנים האחרונות התחזקה המגמה לכנות כל דעה שמנוגדת לנרטיב המרכזי כ״תיאוריית קונספירציה”. מנגד, יש הטוענים שההבדל בין תיאוריית קונספירציה למציאות הוא ששה חודשים. החלטנו לבדוק האמנם כך (או שמא זו בסך הכל עוד תיאוריית קונספירציה). לפניכם מצעד 10 הגדולות, כולל בונוס היסטורי עסיסי

“החיסון אינו חיסון והוא לא מונע הדבקה”

מתחילת מבצע החיסונים טען הממסד הרפואי והפוליטי שחיסוני הקורונה, בעיקר ה–mRNA של פייזר ומודרנה מונעים הדבקה והידבקות במחלה. בעקבות סברה זו פעל המשטר בישראל ובעולם להחלת תו ירוק, הסתה והדרה נגד אלה שבחרו לא לקחת את התכשיר, ובמקרים מסוימים אף הפעיל כפיית החיסונים כתנאי לעבודה. “מי שיתחסן לא יידבק”, אמר נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן. “הם מסכנים את כולנו”, אמר ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט. ומה התברר עם הזמן? שהחיסונים אינם יעילים במניעת הדבקה כלל וכלל, וגם בווריאנט המקורי – אם היתה יעילות שולית היא הספיקה לחודשים ספורים בלבד.

אינספור מחוסנים חולים שוב ושוב, כולל הנשיא ביידן וד”ר פאוצ’י עצמם, וכל ילד כבר יודע היום שאיש אינו חסין מפני הפצת המחלה. בעדות בפני האיחוד האירופאי לפני כחודשיים (אליה סירב מנכ”ל פייזר בורלא להתייצב), הודתה בכירת פייזר ג’נין סמול שהם בכלל לא בדקו מניעת הדבקה במהלך המחקר הקליני לפני האישור בחירום של ה–FDA. בשיחה סגורה שהוקלטה בין שר הבריאות לשעבר הורוביץ לשרת הפנים לשעבר שקד הודה הורוביץ שהתו הירוק הוא לא למטרות אפדימיולוגיות של מניעת הדבקה אלא למטרת עידוד ההתחסנות. תיאוריית הקונספירציה התבררה כנכונה; רווחי פייזר הגיעו לשיא כל הזמנים, ההסכם המושחר טרם פורסם, וכן, בהחלט, כוחות הון-שלטון עשו יד אחת כדי לגרום לכמה שיותר אנשים לקחת את החיסון. 

“התכשיר של פייזר אינו בטוח ויש לו תופעות לוואי קשות” 

החיסון יעיל ובטוח, כך טענו שוב ושוב בשנתיים האחרונות במשרד הבריאות הישראלי, בארגון הבריאות העולמי וברשויות הבריאות האמריקניות. טענות של רופאים ומדענים על תמותה עודפת במקביל לחיסונים, דיווחים רבים למערכות דיווח על תופעות לוואי בארה”ב ובאנגליה, מוות עודף רב של ספורטאים ועליה בשכיחות התקפי לב וקריאות למד”א – כל אלה צונזרו, הושתקו, הוגחכו והוכחשו על ידי הממסד הרפואי. והנה מתברר אט אט שנמצא קשר ישיר בין החיסונים לאירועי דלקת קרום הלב ושריר הלב, וכן לאירועי קרישי דם. במשרד הבריאות הישראלי לא טרחו כלל לאסוף דיווח על תופעות לוואי עד סוף 2021.

משהתברר להם שישנה עליה בתופעות לוואי בעקבות החיסון, נערך דיון שהוקלט והודלף ובו מומחי משרד הבריאות מנהלים דיון “מדיקו–ליגלי” כיצד לתקשר לציבור את הנתונים מבלי להיות חשופים לתביעה משפטית. כמו כן נחשפה תקשורת של משרד הבריאות מראשית מבצע החיסונים שבה הם מתריעים בפני האמריקנים על 40 אירועי מיוקרדיטיס שהתגלו ומהווים סימן אזהרה. עוד תיאוריית קונספירציה התבררה כנכונה: מדובר בטיוח ממסדי מכוון של תופעות הלוואי מתוך רצון לחסן כמה שיותר בני אדם בכל מחיר ומבלי לשאת באחריות.

“ישראל היא מעבדת ניסוי עולמית”

 בישראל טענו שוב ושוב שהחיסון נבדק והוכח כיעיל ובטוח ושלא מתנהל כאן ניסוי בבני אדם. המוחים טענו שוועדת הלסינקי העליונה האמורה לאשר ניסויים בבני אדם בהתאם לקוד חוקי נירנברג התפטרה חודשים ספורים לפני מבצע החיסונים עקב התערבות בוטה בעבודת הוועדה על ידי משרד הבריאות. בתחילת השנה נחשף חלק מהחוזה מול פייזר והתברר שישראל חתמה על הסכם העברת מידע עם פייזר לצורך בחינת חסינות עדר, ושהחוזה יפקע תוקפו במקרה של קטסטרופה (כך לשון החוזה).

בהמשך, בכירי פייזר, כולל אלברט בורלא עצמו, הודו בהזדמנויות שונות שהסיבה שבחרו בישראל להיות הראשונה לקבל את החיסונים היא שישראל התנדבה להיות מעבדה. ראש הממשלה נתניהו בראיון לג’ורדן פיטרסון לפני כחודש, בקטע שהוסר בעריכה ככל הנראה לבקשת נתניהו, הודה במפורש והתגאה שישראל היתה מדינת הניסוי של פייזר, ושהוא מתכוון להקים מאגר גנטי לאומי כדי לשמש את חברות התרופות במחקרים עתידיים. נשיא המדינה יצחק הרצוג בנאום הפתיחה של כינוס ארגון הבריאות העולמי הודה שתשתית המידע של קופות החולים היוותה את הבסיס למבצע החיסונים. גם “תיאוריית הקונספירציה” הזו התבררה כנכונה

“בלפטופ של האנטר ביידן התגלו ראיות לעסקים מושחתים עם אוקראינה”

באוקטובר 2020 פירסם הניו יורק פוסט כתבה על תוכן המחשב הנייד של בנו של המועמד לנשיאות ג’ו ביידן. הופיעו בה עדויות לעסקאות מפוקפקות של בן הנשיא באוקראינה באמצעות השקעות בחברת הנפט האוקראינית בריזמה. מיד תוייג הסיפור כתעמולה רוסית לצורך התערבות בתהליך הבחירות בארצות הברית.

לאחרונה אילון מאסק רכש את טוויטר והעניק גישה לשורת עיתונאים עצמאיים לתכתובות הפנימיות של הרשת החברתית, וכך התברר שבכירי קמפיין ביידן, בשיתוף פעולה עם ה–FBI, דחקו בטוויטר לצנזר את המידע על הלפטופ (שהיה אמת לאמיתה) ולהפיץ את הנרטיב שלפיו הרוסים השתלטו על הלפטופ והשתילו שם את החומר. בטוויטר הועסקו כמה בכירים לשעבר ב–FBI ועובדי החברה רובם היו תומכים נלהבים של המפלגה הדמוקרטית, כלומר, מתנגדי טראמפ מובהקים. תיאוריית הקונספירציה השקרית במקרה המרתק הנ”ל היתה דווקא זו הממסדית, שהופצה בטוויטר ובתקשורת המרכזית, ואילו האמת היא זו שצונזרה, תוך התערבות בוטה בבחירות.

“יש צנזורה והשתקה כבדה ברשתות החברתיות”

 עם פרוץ מגפת הקורונה, משתמשים רבים חשו שהתפוצה שלהם מוגבלת בכוונה על ידי הפלטפורמה, בשל הפצת תוכן שאינו עולה בקנה אחד עם הנרטיב הרשמי של הממסד. מתוכם היו מי שסברו שזה פשוט לא יתכן שהממשלה מתערבת בתכנים ברשתות החברתיות ופוגעת ישירות בחופש הביטוי, אלא שמדובר ככל הנראה ברגולציה עצמית של הרשתות. ואולם עם בחירת ביידן, הצנזורה עלתה לרמה חדשה ומשתמשים רבים, כולל מדענים ורופאים מכובדים, צונזרו בבוטות ואפילו נחסמו מהפלטפורמות.

“תיקי טוויטר” שחשף מאסק, העלו שאכן היתה התערבות בוטה וישירה של זרועות ממשל בעבודת הרשתות החברתיות, כולל ממשק משתמש שהועמד לממשל, ערוצי תקשורת פתוחים, ופגישות שבועיות. הממשל ביקש במפורש לצנזר עיתונאים ורופאים שצייצו חומרים לגיטימיים לחלוטין שרק עמדו בסתירה לנרטיב הממסדי. מתברר שבטוויטר הועסקו עשרות יוצאי FBI וזרועות ממשל אחרים שהיו בקשר עם אנשים מבפנים וניהלו את מבצע חסימת התוכן. Shadow banning הוא המינוח הטכני לפעולה שבה באמצעות אלגוריתמים וועדות תוכן ניהלו באופן אקטיבי את הצנזורה. אילון מאסק התראיין ואמר בעצמו שכל תיאוריית קונספירציה שהיתה קשורה בטוויטר התבררה כנכונה. כשייחשפו “תיקי פייסבוק” (שמצמידה תיבת אזהרה של “בודקי עובדות” לכל פוסט שמאתגר את הנרטיב) או “תיקי גוגל” (שאתר “יוטיוב” שלה מנזר ומשתיק בגסות סרטונים שלא עולים בקנה אחד עם דף המסרים הממסדי) אנחנו מניחים שהתוצאות יהיו דומות.

“השלטונות בעולם מאמצים את הדגם הסיני”

 בשלב מסוים של עידן הקורונה, הועלו טענות שמגפת הקורונה מהווה תירוץ עבור ממשלות העולם לפגוע בזכויות אדם, להתקין מערכות ריגול בתוך המדינות כדי להגביר את המעקב אחר האזרחים. בסין מערכות הדירוג החברתי עלו מדרגה, ואפליקציית הקורונה משמשת את המשטר לכלוא אזרחים בבידוד בעוון אי ציות למפלגה. אבל לא רק בסין, גם בישראל עלתה ביקורת רבה על מערכות כדוגמת עין הנץ של המשטרה, שמפעילה בינה מלאכותית במרחב הציבורי ללא אישור.

משרד המשפטים דן בחוקיות הקמת מערכת דירוג חברתית ופסק שמדובר בפגיעה חמורה בפרטיות. ראש הממשלה בנט ניסה להקים מערך לאיתור נדבקי קורונה באמצעות מערכת של NSO, ובהמשך למדנו כי המשטרה השתמשה בטכנולוגיית הריגול כדי לעקוב אחר אזרחים בישראל. גם בארצות הברית התגלה שהמשטרה שיתפה פעולה עם אמזון וקיבלה תצלומים מתוך פעמון הדלת רינג ללא אישור המשתמשים. תיאוריית הקונספירציה הזו אם כן הוכחה כנכונה בחלקה, והיא עדיין מתגלגלת. בשנים הקרובות נראה האם האח הגדול נפרש בכל פינת רחוב והאם הקורונה היתה הקטליזטור. 

“המסכות שימשו כלי להנדסת התודעה”

 די סמוך לתחילת הפנדמיה נאמר לנו על ידי מומחים אחדים שהמסכות אינן יעילות במניעת הפצת המחלה. זוכרים את פרופ’ בליצר מספר במהדורות שמדובר ב”צלחת פטרי על הפנים”? אלא שאז, בבת אחת, לפתע “הוחלט” שחובה לחבוש מסכה ושהיא “מונעת את הפצת המחלה ב–95%”. אנשים החלו לעטות את כיסויי הפנים תוך שהם נוזפים במי שלא עשה כמוהם, פקחי רכבת משועממים חילקו קנסות, אנשים רבים נעצרו ברחובות הערים ובחופי הים כי לא עטו מסיכה. ולמרות זאת, הוירוס התנהג באופן דומה בכל העולם, ללא כל קשר להקפדת המדינה על המסכות. לפני שנה, בעקבות בקשת “חופש המידע” פורסם פרוטוקול הישיבה שבה התקבלה ההחלטה על המסכות.

צוות מומחים חיצוניים מטעם משרד הבריאות חקר את הנושא והעלה שלא התגלתה יעילות במניעת הפצת המחלה, אבל כן התגלה משהו אחר: שמדובר היה בכלי מצוין לחינוך הציבור ל”ריחוק חברתי”. לפני שבועיים, העיד ד”ר פאוצ’י בבית המשפט בלואיזיאנה ואמר שבתחילת המגפה יעץ לחברתו שהמסכות אינן יעילות במניעת הפצת המחלה, שהוא לא הצליח להמציא ולו מחקר אחד שתמך בשינוי דעתו וביישום ההחלטה שלהם לכפות את המסכה על כל אזרחי ארצות הברית. תאוריית הקונספירציה התבררה כנכונה – המסכות היוו כלי להנדסת תודעה.

“האמריקנים עומדים מאחורי פיצוץ צינורות הנורד סטרים”

כמה תיאוריות קונספירציה סבבו את המלחמה באוקראינה, שאופיינה ועודנה מאופיינת בהרבה מאוד דיסאינפורמציה משני הצדדים. תיאוריה אחת נסובה סביב הסכם הפסקת האש שהושג לכאורה בסוף חודש מרץ בין רוסיה ואוקראינה, ושטורפד על פי מקורות יודעי דבר (כגון יועצת הנשיא פיונה היל, וראש ממשלת בריטניה לשעבר בוריס ג’ונסון שטס לזלנסקי ושיכנע אותו שלא לחתום על ההסכם) כי המערב עדיין לא מוכן. אבל הסיפור הגדול היה פיצוץ צינורות הנורד סטרים בים הבלטי – מה שמנע את העברת הגז הטבעי מרוסיה לגרמניה וגרם למשבר אנרגיה חמור באירופה. יש האומרים שכל המלחמה נסובה סביב פתיחת צינור הנורד סטרים 2, שהיה אמור להעלות משמעותית את התלות האירופאית בגז הרוסי.

בארה”ב דאגו שייכנס להסכם סעיף שמונע את פתיחת הקו במקרה שרוסיה תפלוש לאירופה, והנה, בתזמון מושלם כך קרה: רוסיה פלשה והקו לא נפתח למרות השקעות המיליארדים של הרוסים. בתחילת המלחמה הצהיר נשיא ארצות הברית ביידן שהוא יפעל כנגד צינורות הנורד סטרים, ובחודש נובמבר שורת פיצוצים במעמקי הים, ככל הנראה על ידי צוללות בלתי מאוישות, אישרו שמישהו חיבל בצינורות הגז. מיד האצבע המאשימה הופנתה לרוסיה, ואולם היו שטענו שהמהלך של פוטין חסר היגיון – למה שיפוצץ את התשתיות שלו עצמו שעשויות להיות קלף המיקוח שלו לכשירצה לסיים את הלחימה? אותם מפיצי קונספירציות טענו שדווקא ארצות הברית היא בעלת האמצעים והאינטרס לפוצץ את הצינורות, בתזמון מושלם לפתיחת קו מתחרה מנורבגיה לפולין. במקרה הזה, תיאוריית הקונספירציה טרם פוצחה.

“כל מי שמוחה מתוייג כימני קיצוני וחשוך”

שנת 2022 אופיינה בכמה מחאות גדולות כנגד האג’נדות הגלובליסטיות. ראשונה היתה מחאת נהגי המשאיות בשיירת החירות הקנדית. לאות מחאה על חובת החיסונים שמנעה מנהגי משאיות לא מחוסנים לחזור לקנדה מארצות הברית, התקהלו עשרות אלפי משאיות ברחובות אוטווה הבירה בניסיון לשנות את רוע הגזירה. המחאה היתה חריפה כל כך שראש ממשלת קנדה טרודו יצא לאירופה והפעיל לראשונה אי פעם את סמכויות חוקי החירום שלרשותו. במהלך חסר תקדים שפגע באמון המערכות הבנקאיות לשנים קדימה הקפיא הנשיא את חשבונות הבנק של המפגינים, ועצר את מנהיגי המחאה.

התקשורת שיתפה פעולה לחלוטין עם הממשלה, הסתירה את עוצמתה והיקפה של המחאה, ותייגה את המוחים כקיצונים לאומניים וגזענים תומכי טראמפ. אבל בפועל מדובר היה במחאה עממית, ורוב נהגי המשאיות בכלל אינם לבנים או ימנים או גזענים. בהמשך פרצה מחאת חקלאים אדירת מימדים בהולנד, כנגד חקיקת אקלים שגוזלת את שטחי החקלאות, מכריחה אותם להשתמש בדשנים אורגניים לא יעילים ומצמצמת שטחי מרעה ודיג. אלפי טרקטורים חסמו את רחבי המדינה, יצואנית המזון השניה בעולם, אך בתקשורת הם תוייגו שוב כלאומנים ימניים גזענים מזהמי סביבה. כמו בקורונה, התקשורת שיתפה שוב פעולה עם האג’נדה ועם השלטון, והתאוריה הוכחה כנכונה: כדי להשתיק קולות ביקורתיים, המוחים תוייגו כאנשי ימין קיצוני ללא קשר למציאות. 

“ה-CIA מעורב ברצח הנשיא JFK

זו ללא ספק אם כל תיאוריות הקונספירציה, התיאוריה שבעקבותיה החליט ה–CIA להשתמש במינוח “תיאוריית קונספירציה” ולתייג בתקשורת כל מי שלא תומך בנרטיב הממסדי כקונספירטור. מרגע הרצח עלו הסברות שהתרחיש של רוצח יחיד מעורער בנפשו, לי הארווי אוסוולד, שימים ספורים לאחר הרצח נרצח בעצמו על ידי רוצח יחיד, הוא מעט פשטני ותמוה. עלו סברות שאולי גורמים בממשל מתוך זרועות המודיעין מעורבים ברצח. כל מי שטען כך תוייג מיד כקונספירטור הזוי.

השנה, על פי החוק האמריקני, הממשל היה אמור לשחרר את כל המסמכים שסוף סוף ישפכו אור על הפרשה. אבל ממשל ביידן סחב רגליים ולבסוף שחרר רק חלק מסוים מהמסמכים. מהמסמכים הללו עולה שהיו קשרים בין אוסוולד ובין ה–CIA לפני הרצח. אפילו במדיה הממסדית עלתה ביקורת על אי חשיפת המסמכים, והחלו מועלות מחדש שאלות שפעם היו בגדר קונספירציות מוטרפות והזויות.

אז לא, עדיין איננו יודעים אם ה–CIA היה מעורב או לא, אבל חשוב לזכור – קונספירציה היא לא המצאה של פרנואידים הזויים, היא תופעה שכיחה שמתרחשת בכל פעם שבעלי הכוח פועלים יחד במחשכים כנגד אינטרס הציבור. ומי שמתריעים מפני התופעה הזו הם לעתים קו ההגנה האחרון של הדמוקרטיה.

כתבות שאולי יעניינו אותך

משרד הבריאות שיקר לבג”צ

משרד הבריאות שיקר ביודעין לבג"צ, לנו, וגם לעובדיו שלו, שהמליצו על חיסוני תינוקות מבלי שניתנה להם גישה לנתונים עליהם ידעו קברניטי המשרד: שהתכשיר של פייזר מסוכן לציבור.

משרד הבריאות שיקר ביודעין לבג”צ, לנו, וגם לעובדיו שלו, שהמליצו על חיסוני תינוקות מבלי שניתנה להם גישה לנתונים עליהם ידעו קברניטי המשרד: שהתכשיר של פייזר מסוכן לציבור.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]