הצוענים החדשים
מני אביב ורעייתו יצאו לנדודים בעקבות ההגבלות על זכויות־אדם בארצות מולדתם. הם גילו שהם חלק מתופעה עולמית
שמונה חודשים עברו מאז שעזבנו את הבית, את השכונה שאהבנו, את חיי הנוחות המרופדים שגרמניה מציעה לתושביה, והפלגנו על נתיביו הבלתי נודעים של העולם המשתנה, המהדק את לפיתתו סביב צוואר האדם. תהליך ההחלטה היה ארוך, רצוף התלבטויות ומלווה בפחדים בלתי נמנעים בנוגע לפרנסה, לחיי החברה, לגורל הילדים, להסתגלות להווייה חדשה שאין בה קרקע יציבה. היעד היה ברור. תמיד אהבנו את יוון, ואף חלמנו להגר לשם לעת פנסיה. אבל קלפיה הנטרפים של המציאות החולנית הקדימו בשנות דור את שעת ההכרעה. אז רכשנו קרוואן, ובמשך כמה שבועות חצינו את היבשת לאורכה. שק אי הוודאות הכביד על כתפינו אך בליבנו רחשה תמיד להבה מרדנית ועיקשת של תקווה. די מהר גילינו שאנחנו לא לבדנו בדרכים. ראינו אותם באשר הלכנו – את אלה אשר נבעתו ממה שטמון באמתחתו האפלה של העתיד.
פנסיונרים שנמלטו מהמטריקס של הפחד. צעירים שמאסו בהדרה ובאפלייה הממוסדת. הורים שחזו בילדיהם קמלים תחת מגף הברזל של מערכת החינוך. משפחות שנפרדו מחיי השגרה ונקרעו מבשר קהילותיהן העוינות. זרם דק אך ניכר של נוודות מודרנית נגלה לעינינו המשתאות לאורך דרכיה של אירופה. פגשנו אותם על צידי כבישים, בקמפים מסודרים, בחניונים מאולתרים לחופי ימים. כל אדם וסיפורו, כל משפחה ונסיבותיה – אך החוט המקשר היה תמיד נהיר: התקווה למצוא חלקת אלוהים שפויה בתבל שיצאה מדעתה…
תוכן בלעדי למנויי בראשית
לצפייה התחברו או הצטרפו (שבוע ראשון מתנה!)
לא משנה אם תפתחו היום את ערוץ 13,14, Y-net, וואלה או מאקו, סביר להניח שתמצאו את אותו תמהיל ידיעות שנע על הספקטרום בין תחזיות אפוקליפטיות, פרסומות וקליקבייטים.
מה זה עושה לתודעה שלנו? איך זה משפיע עלינו שכולם מתבוננים על העולם דרך אותו פילטר שחור, מתועש וחסר חיים? איך זה משפיע על התודעה שלך?
טים קוק מנכ”ל אפל אמר פעם “אם אתה לא משלם על מוצר, כנראה שהמוצר זה אתה”. בבראשית אנחנו מציעים לך להפסיק להיות המוצר של מהנדסי התודעה והתקשורת. אנחנו מזמינים אותך להחזיק בכיס עוד זוג משקפיים, כזה שאפשר להתבונן דרכו כשהכל נראה שחור ולראות שיש גם זווית אחרת, שממנה רואים צבעים ואהבה ואור, ולדעת שבזכותך קיים אמצעי תקשורת אחד שלעולם לא ימכור את הנשמה.
תגובות