הסיפור שמאחורי ההצגה

פרשת ויגש

פרשת וַיִּגַּשׁ היא אחת התיאטרליות והמרגשות בסיפורי בראשית ואולי בתורה כולה. היא כתובה כמחזה, היא מציגה את הסצינות הסוגרות את סיפורם של יוסף, אחיו ואביהם. הגברים בוכים בלילה וביום, בסתר ובגלוי, מתרפסים ומתנשקים, כועסים וסולחים. ממש כמו במהדורות החדשות של ימינו, הסיפורים האישיים המרגשים תופסים את מירב הדיווח: יוסף מתוודע לאחיו, מצליח להשיב אליו את אחיו הקטן ואת אביו השכול שכבר אינו שכול, ולאחר שנסגרו כל הקצוות ונמחלו כל הפשעים, מתקבלים כולם בהוקרה אצל המלך פרעה ומקבלים נחלה בארץ גושן. 

עד כאן טוב ויפה. אבל הסיפור הגדול באמת מתרחש מאחורי הקלעים, באותיות הקטנות, ב–14 פסוקים בסוף הפרשה שבהם מתוארת הרפורמה שהנהיג יוסף במצרים. חברי הרב מורי לי–דר האיר את עיניי לפסוקים האלה לפני כמה שנים, בדרשה בתפילת שחרית בבית המדרש לרבנות ישראלית. מאז הפכה עבורי הפרשה הזו לשיעור חשוב בהסחת דעת, להמחשה כואבת לעובדה שדרמה אנושית היא הכלי האפקטיבי ביותר להסטת תשומת הלב הציבורית מהסיפור האמיתי.


לקריאת הכתבה המלאה התחברו או הצטרפו לבראשית

כתבות שאולי יעניינו אותך

לא רציונלי, ולא במקרה

מי שיחק לנו בשכל? וכמה זה עלה לנו? את השאלה הזאת (רק בשפה יותר משפטית) הפנתה ועדת החקירה האזרחית אל משרדי ראש הממשלה והבריאות, אבל לצערם, הכלב אכל את שיעורי הבית (ניסוח שלנו, רעיון דומה). בשבוע שעבר חייב אותם בית המשפט לחזור עם תשובות בתוך חודש. עצה שלנו: אל תעצרו את נשימתכם, האמבולנס עלול לאחר

מי שיחק לנו בשכל, וכמה זה עלה לנו?

עת השתחררתי הרופאים לא המליצו לי דבר

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של "דיאלוג פתוח ישראל", ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של “דיאלוג פתוח ישראל”, ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]