המלחמה על הפרטיות
היומן הטכנולוגי של יריב המר לחודש אוגוסט
קרב כלוב על חופש הביטוי
עולם הטכנולוגיה אינו זר ליריבויות, אך מעטות כבשו את תשומת ליבנו כמו היריבות המתמשכת בין אילון מאסק למארק צוקרברג. בפינה אחת יש לנו את היזם האגדי של טסלה, SpaceX והבעלים של טוויטר. בפינה השנייה עומד המוח מאחורי Meta (לשעבר פייסבוק), המחזיקה גם באינסטגרם ובוואטסאפ. הטיטאנים הטכנולוגיים האלה מתנגחים בקרב אפי על דומיננטיות, מתחרים על משתמשים, על רווחים כספיים ואפילו על שליטה אידיאולוגית. זה כמו לצפות בעימות אמיתי של גיבורי על, בלוחמים חסרי שכמייה. שבו, קחו את הפופקורן הווירטואלי שלכם ותיהנו מהמופע.
אבל רגע, הדברים נעשים אפילו מעניינים יותר! מאסק שאף פעם לא נרתע ממחלוקת, רמז על מאבק-בקרב-כלוב אמיתי בינו לבין צוקרברג. כן, שמעתם נכון…
תוכן בלעדי למנויי בראשית
לצפייה התחברו או הצטרפו (שבוע ראשון מתנה!)
לא משנה אם תפתחו היום את ערוץ 13,14, Y-net, וואלה או מאקו, סביר להניח שתמצאו את אותו תמהיל ידיעות שנע על הספקטרום בין תחזיות אפוקליפטיות, פרסומות וקליקבייטים.
מה זה עושה לתודעה שלנו? איך זה משפיע עלינו שכולם מתבוננים על העולם דרך אותו פילטר שחור, מתועש וחסר חיים? איך זה משפיע על התודעה שלך?
טים קוק מנכ”ל אפל אמר פעם “אם אתה לא משלם על מוצר, כנראה שהמוצר זה אתה”. בבראשית אנחנו מציעים לך להפסיק להיות המוצר של מהנדסי התודעה והתקשורת. אנחנו מזמינים אותך להחזיק בכיס עוד זוג משקפיים, כזה שאפשר להתבונן דרכו כשהכל נראה שחור ולראות שיש גם זווית אחרת, שממנה רואים צבעים ואהבה ואור, ולדעת שבזכותך קיים אמצעי תקשורת אחד שלעולם לא ימכור את הנשמה.
תגובות